Uheld ved spillebordet

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Uheld ved spillebordet

Post by Andrea »

I dag skete det så - en fik væltet et glas cola ud over et spil, vi var i gang med, og pludselig fik folk meget travlt med at redde brikker, bræt og kort samt hentet køkkenrulle! :shock:

Heldigvis skete der ikke så meget. Det eneste kort, der blev beskadiget i spillet, havde vi tilfældigvis en dublet af, så vi kunne ånde lettede op (og diskvalificere synderen fra at drikke cola ved spillebordet resten af dagen ;)).

Nogen, der har lignende 'horrorhistorier', de gerne vil dele med os andre?
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 927 times

Post by Frouvne »

Vi er (7-9-13) sluppet for de værste ulykker! Jeg er dog også en streng vært, der sender onde blikke, hvis folk ikke sidder roligt og forsøger i øvrigt at begrænse indtagelsen af diverse ting og sager, når der spilles. Men det er svært at undgå, at få en kaffekop på bordet og så længe det er spil, der endnu er i handelen er katastrofen jo også til at overskue... meeeen.....

I en af de spilgrupper, hvor jeg spiller er kaffe og the ved spillebordet fuldkommen bandlyst. Det står så på små borde ved siden af, hvor den lille 1½-årige render rundt... :?
frouvne, administrator

Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Det er sket nogle gange i tidens løb, og det er aldrig et kønt syn.

En af de mere finurlige hændelser jeg har været ude for, var en gang for mange år siden, da min Advanced Squad Leader modstander pludselig opdagede at der flød en lille papbrik rundt i hans krus kaffe (en tysk squad, så vidt jeg husker). Vi regner med, at den må have klæbet til hans hånd, og så er faldet af oven over kruset. Ak, hvad soldater ikke gør for at undgå Østfronten. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Jeg kan i øvrigt lige tilføje en mere:

Vi skulle prøve Descent hos vores gamebuddies, hvor den ene netop havde fået spillet i fødselsdagsgave. Vi havde joket lidt med faren for at tabe tokens i colaglassene (der er virkelig mange tokens i det spil), og da spillets ejer skulle placere et monster på spillebrættet, fik han tabt det, netop som hans hånd passerede et colaglas - og væk var figuren i colaen! Man kunne overhovedet ikke se figuren i den mørke væske! :shock:

Vi sad et øjeblik og stirrede chokerede på glasset, indtil vi begyndte at hulke af grin - dels fordi der ikke skete noget med figuren (100% plastik ;)), dels fordi det heldigvis var spillets ejer, der var 'banemanden'.
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by Jesper Amstrup »

Jeg har indkøbt kopholdere i Thansen og nogle små skruetvinger. Så kan hver spiller få en kopholder, og problemet er løst ;)
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 927 times

Post by Frouvne »

Jesper Amstrup wrote:Jeg har indkøbt kopholdere i Thansen og nogle små skruetvinger. Så kan hver spiller få en kopholder, og problemet er løst ;)
Mener du sådan nogen som denne?

Image

Og så drikker de med ekstra-lange sugerør, så dåsen aldrig kommer over bordhøjde...??? :wink:
frouvne, administrator

Image
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by Jesper Amstrup »

Ikke helt den model men noget lign.

Der bliver dog ikke brugt sugerør ;)
Erik Mejer Hansen
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by Erik Mejer Hansen »

Mine spil har heldigvist kun været udsat for et enkelt uheld. Det var mit spil Diplomacy. Sent ud på aftenen blev de Britiske tropper druknet i en syndflød af The.
Synderen (som selv spillede britterne) havde jeg aldrig mødt før og det var meget tydeligt at han var noget led ved uheldet og frygtede en skideballe. Men det er et uheld og den slags sker, så ingen grund til skælde ud.
Han vandt forøvrigt senere spillet.

Det er mit hidtil eneste spil Diplomacy, jeg spillede den gloværdige italienske nation og jeg fik tæv (holdt dog stand længere end både Rusland, Tyskland og Østrig-Ungarn hvilket dog nok skyldes at jeg var ret uskadelig..).
www.mejer-hansen.dk
Stadig kun 18,68% færdig med at male ToI, men tilgengæld helt færdig med at "clippe" Combat Commander: Europe. Og Europe Engulfed. Og To the Last man...
Toke

Post by Toke »

For et par år siden blev en del orker og andet godt i Ringenes Herre Risk skyllet væk af en syndflod af grøn the, da min onkel var ved at tabe (eller, som han påstår, ikke liiige havde set thekoppen).
Men brættet lever da videre, og kun nogle få steder på midten viser spor af episoden. Midgård bliver dog nok aldrig helt det samme...
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Jeg er heldigvis også blevet sparet for den slags, men jeg har siddet noget nervøs et par gange
Post Reply