Beowulf - The Legend - 30/12-06

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Beowulf - The Legend - 30/12-06

Post by Frouvne »

Beowulf - The Legend er endnu en af de titler, jeg aldrig rigtig har fået set nærmere på. Umiddelbart så det interessant ud med en ny stor udgivelse fra Reiner Knizias hånd, men Beowulf - The Legend fik ikke den blideste medfart i begyndelsen.

Efterhånden har jeg fået opbygget en fornemmelse af, at her var der et spil, der blev afskrevet lidt for hurtigt. Endnu har jeg ikke undersøgt spillet systematisk og vil derfor meget gerne høre fra andre, der har kigget nærmere på det og måske endda har prøvet at spille det.

Umiddelbart ser Beowulf - The Legend ud til at være et af de relativt stærkt tematiserede Reiner Knizia-spil. Et spil der har en udstråling lidt i stil med Lord of the Rings, men hvor man i Lord of the Rings arbejder sammen er sagen den stik modsatte her! :twisted:

Ellers ser det ud til, at Beowulf - The Legend i bund og grund er et auktionsspil - *stor overraskelse* :D - med forskelligartede auktionsformer... og med klare mindelser om Taj Mahal, hvilket i sig selv lyder ekstremt tiltalende på undertegnede! 8) I Beowulf - The Legend handler det så langt henad vejen om at vurdere hvilke risici man på et givet tidspunkt vælger at løbe...

Chris Farrell har skrevet en lille forsvarstale for Beowulf - The Legend på sin Blog:

http://homepage.mac.com/c_farrell/iblog ... index.html

Måske også du har lidt at tilføje... :)
frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Jeg indrømmer blankt, at jeg tænder fuldstændig af på spiltitlen - og jeg ved, at en del i min omgangskreds har det på nøjagtig samme måde! Jeg har stadig traumer efter at have set filmen for nogle år siden, og selvom det ikke er retfærdigt over for spillet, så påvirker det temmelig meget min lyst til at prøve spillet.

Derudover er jeg ikke så meget til auktionsspil, så jeg er ret kræsen med dem, jeg vil prøve inden for den genre, og der har Beowulf så ikke en chance.
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Danny »

Filmen Beowulf med Christopher Lambert er noget lort. Men den har vel intet med at gøre med den oldengelske myte om Beowulff? Eller har jeg misforstået noget? Her er lige et link til lidt info om en mere "rigtig" Beowulf-film: http://www.ebazillions.com/i-B000GIXEIG.html
Danny Rasmussen
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Zelotypia wrote:Filmen Beowulf med Christopher Lambert er noget lort. Men den har vel intet med at gøre med den oldengelske myte om Beowulff?
Nej!
... men uanset hvad får jeg stadig tics, når jeg hører navnet "Beowulf" ;)

Der kommer i øvrigt en Beowulf-film mere i 2007: se her
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB

Post by Frouvne »

Interessant at høre, at der har været en film... og jeg skal nok holde mig på afstand af den indtil jeg har fået prøvet spillet, så den ikke skal smadre mine forventninger! :)

Faktisk kender jeg ikke noget til myten... men ved dog, at den på en eller anden vis relaterer til en danske konge. Og det kan da også være med til at sætte lidt kolorit på spillet.

Der findes i øvrigt en kort video-anmeldelse af spillet:

http://www.filefarmer.com/SStignei/Beowulf.mov
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Alt hvad du kunne ønske at vide om Bewulf!

http://www.lone-star.net/literature/beowulf/

Wow, jeg er vist ved at være parat! :D
frouvne, administrator

Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Re: Beowulf - The Legend - 30/12-06

Post by Jens_Hoppe »

Siden sidst har jeg anskaffet spillet, men har endnu ikke prøvet det. Frouvne derimod har prøvet det og kan godt lide det (så hermed opfordres han & hans medspillere til at skrive om deres erfaringer ;)).

Filmen som Andrea henviser til har også været her, og selvom den vist har delt vandene en del, synes jeg den var rigtig cool - på sådan en lidt mærkelig måde. :mrgreen:
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Den nye Beowulf film er en af dem man SKAL se... den er nytænkende på en del områder, og visuelt meget interessant. Ikke ulig Sin City som også i sit udtryk og fortællestil vil dele seerne i to klare lejre.
(de to film LIGNER altså på ingen måde hinanden, men hver deres udtryk er meget stærkt)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Jens_Hoppe wrote:Filmen som Andrea henviser til har også været her, og selvom den vist har delt vandene en del, synes jeg den var rigtig cool - på sådan en lidt mærkelig måde. :mrgreen:
*stirrer mystificeret på Jens*
Jeg krydser virkelig fingre for, at det er den nye udgave af filmen, som du finder cool... ellers er jeg meget, meget bekymret! :shock: :shock:
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Andrea wrote:
Jens_Hoppe wrote:Filmen som Andrea henviser til har også været her, og selvom den vist har delt vandene en del, synes jeg den var rigtig cool - på sådan en lidt mærkelig måde. :mrgreen:
*stirrer mystificeret på Jens*
Jeg krydser virkelig fingre for, at det er den nye udgave af filmen, som du finder cool... ellers er jeg meget, meget bekymret! :shock: :shock:
Ja, klart, den nye film der kom sidste år. Jeg har ikke set den gamle.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Lad mig starte med at slå fast, at jeg endnu hverken har set den ene eller den anden film. Mit møde med spillet skal til gengæld nok sørge for, at jeg kommer til at se den anden af filmene! :D Mit førstehåndsindtryk - efter to spil - er meget positivt. Ja, der er et vist held-element, der kan skræmme nogle væk, men der er tale om et risk-taking-game, så man må jo stærkt overveje sine odds og se om man er villig til at løbe den aktuelle risiko. Spillet minder på flere måder en smule om Lord of the Rings. Selv for nytilkomne er det dog lettere at komme i gang med lidt planlægning i Beowulf - The Legend, da alle de events man kommer til at møde er synlige fra spillets start og man derfor kan se, hvad det er for nogle kort man skal samle på og hvilke events man vil blive udsat for helt frem til spillets afslutning. Det er et spil, jeg vil give min aller-varmeste anbefaling... men det er ikke et spil for alle.
frouvne, administrator

Image
Post Reply