Dette er endnu et worker placement spil, men dog med et nyt og interessant tema (at udvikle og evt. patentere opfindelser) samt et par nye spilmekanismer.
Hver spiller har kun et par handlinger per tur, og der er kun 6 forskellige handlinger at vælge imellem - og kun to pladser til hver handling. Til gengæld kan man som regel foretage den valgte handling flere gange i samme tur: for eksempel må man købe alle resourser i et af de 7 oplagringsfelter for 1 penge, og man har lov til købe 3 felter. Eller man må opfinde en eller flere opfindelser, så længe man højst bruger 7 'tandhjul' (en slags betaling for opfindelser). og hver opfindelse koster fra 1-5 tandhjul.
To handlinger er ikke meget, men til gengæld kan man investere i 'bonus-handlings-brikker'. En sådan brik må man aflevere efter man har foretaget en regulær handling, og den giver ret til frit at foretage en hvilken som handling på brættet, men dog kun 1 gang (altså købe alle resurser fra et depot, eller gøre 1 opfindelse osv.).
En anden sjælden benyttet mekanisme er fortrykte resourcer på enkelte felter på pointskalaen. lander man præcis på dette felt får man den viste bonus.
Da jeg købte spillet i Essen har naturligvis også den lille bonusudvidelse: The Golden Goal.
denne valgte vi dog ikke at benytte, da vi formodede at den ikke virker så godt med kun 3 spillere. Den giver nemlig 1 ekstra penge til den førende spiller hver gang han passerer den gyldne brik på pointskalaen (ligger altid 5 point længere fremme), og samtidig giver den valgfri resourse til den bagerste spiller. Og når man kun er 3 kunne der måske gå for meget kamp i et ligge bagest.
Alt i alt et fint spil som fungere udmærket, og som jeg formodentlig ville have syntes mere om hvis det kommet for nogle år siden. Uden sammenligning i øvrigt er spillet røget ned i min bunke med Goa, Le Havre, Caylus og Merkator: spil som jeg anerkender er gode, men som ikke siger mig så meget. 6/10