Søndag var der ikke så mange til søndagsmødet (10-12 stykker), men til gengæld fik vi besøg af en ny spiller, Jan, som havde forberedt sig pænt med at læse regler hjemmefra så vi straks kunne gå i gang med hans nyindkøbte
7 Wonders, selvom vi for nemheds skyld brugte Boris' eksemplar. Jan klarede sig nogenlunde hæderligt i betragtning af at det var hans første spil, og at han ikke fik megen forklaring undervejs. men han manglede adgang til glas hvilket gav han store problemer. Boris havde sin egen plan om ikke at spilde tid på at bygge resurser, so han endte i bunden af scoringslisten, medens jeg fik en overraskende let sejr på trods af at have brugt kræfter på at bygge alt for mange resurser.
9/10.
Herefter spillede jeg
20th Century. Jeg havde naturligvis fordelen af at være den eneste erfarne spiller, men jeg trode at spillet var tabt halvvejs i spillet, da jeg havde fokuseret for lidt på videnskab og penge, og derfor ikke havde råd til købe nye brikker. Men heldigvis gik de øvrige spillere spillere grasat i enten penge eller videnskab, og således endte det alligevel med at være mig der trak det længste strå
9/10. Alle var enige om at det er et genialt spil!
Medens vi ventede på at andre blev færdige spillede Rasmus, Boris og jeg så
Lübeck, det lille Hansa-sejlspil fra Essen, som kun tager en halv times at spille. Boris faldt hurtigt bagud, da han ikke lige havde fanget hvad spillet gik ud på, og inden længe var bagud med -20 point hvor vi andre havde +20. Men spillet har det med at velsigne dem som intet har tabe, i det vi andre ikke tør løbe for store risici. Og derfor kom han pludselig stormende frem og indhentede os andre igen. Et fint lille familiespil, som er ganske underholdende.
8/10.
Endelig sluttede vi dagen af med to spil
Dominion.