Arkham *Horror regler?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
TheFatH0BBIT
50+ indlæg
50+ indlæg

Arkham *Horror regler?

Post by TheFatH0BBIT »

Hej alle

Jeg faldt over Arkham Horror, og kunne ikke lade være med at købe det. Efter at have gennemlæst reglerne og afprøvet spillet en gang, er der nogle regler som jeg er lidt i tvivl om. Håber i kan hjælpe med at forklare :D

1) Flying monsters. Ryger de direkte i sky feltet/på en investigator, eller skal de have et movement symbol fra mythos kortet først. Og indtil da bliver de ved den gate de er spawnet?

2) Når the ancient one vågner, stopper resten af spillet så (monsters og investigators), og man slås mod the ancient one hvor man står (Arkham eller Other world)?

3) Heal Spell. Under upkeep står der "you may", betyder det at man skal kaste den under upkeep, eller er det frivilligt. (normalt læser jeg may/can som noget man kan, og shall/should som noget man skal).

4) Nogle items kan ikke mistes/blive stjålet. Gælder det også hvis blive insane/unconsious/lost in time and space/ikke kan betale et banklån? Og hvordan bliver noget stjålet?

5) Hvordan får man et silver twilight membership?

6) Er der andre måder end et encounter ved administration buildingen hvorpå man kan få en retainer?

7) Spell "flesh ward". Hvis den er succesfuld, mister man så ingen stamina i et slag, i en hel kamp (et monster) eller i en hel tur?

8 ) Monster limit. Hvis man har oversteget monster limiten, og der er monsters i outskirts, og man efterfølgende slagter et par monstre i arkham, skal man så tage nogle af dem fra outskirts og sætte ind i byen? Og i så fald hvor (er det op til first player)?

på forhånd tak.

mvh
Thomas
Last edited by TheFatH0BBIT on Fri Feb 04, 2011 9:36 am, edited 1 time in total.
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg

Re: Arkham *Horror regler?

Post by Oseali »

TheFatH0BBIT wrote:Hej alle

Jeg faldt over Arkham Horror, og kunne ikke lade være med at købe det. Efter at have gennemlæst reglerne og afprøvet spillet en gang, er der nogle regler som jeg er lidt i tvivl om. Håber i kan hjælpe med at forklare :D

1) Flying monsters. Ryger de direkte i sky feltet/på en investigator, eller skal de have et movement symbol fra mythos kortet først. Og indtil da bliver de ved den gate de er spawnet? Flying monsters skal stadigvæk matche movement symbol og de venter bare ved den gate de er spawned og flyver så til sky derefter

2) Når the ancient one vågner, stopper resten af spillet så (monsters og investigators), og man slås mod the ancient one hvor man står (Arkham eller Other world)?resten af spillet stopper og man får lov til at bruge sit focus til at indstille til den sidste kamp, og så kører man ellers bare x antal runder indtil en af siderne har vundet.

3) Heal Spell. Under upkeep står der "you may", betyder det at man skal kaste den under upkeep, eller er det frivilligt. (normalt læser jeg may/can som noget man kan, og shall/should som noget man skal).

4) Nogle items kan ikke mistes/blive stjålet. Gælder det også hvis blive insane/unconsious/lost in time and space/ikke kan betale et banklån? Og hvordan bliver noget stjålet?

5) Hvordan får man et silver twilight membership?Kig kortene igennem, der er nogle af dem som giver et membership, lidt det samme som at lede efter en retainer ved newspaper (derfor kan man altid diskutere om bunkerne skal blandes ført hvert træk)

6) Er der andre måder end et encounter ved administration buildingen hvorpå man kan få en retainer?Man kan starte med den :) der er vist ikke flere steder i grundspillet

7) Spell "flesh ward". Hvis den er succesfuld, mister man så ingen stamina i et slag, i en hel kamp (et monster) eller i en hel tur?

8) Monster limit. Hvis man har oversteget monster limiten, og der er monsters i outskirts, og man efterfølgende slagter et par monstre i arkham, skal man så tage nogle af dem fra outskirts og sætte ind i byen? Og i så fald hvor (er det op til first player)?Monsters i outskirts kan ikke komme ind igen (så vidt jeg husker)

på forhånd tak.

mvh
Thomas
Har svaret på lidt i blåt, ejer ikke selv spillet men har spillet det en 5-6 gange :)
Image
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere

Post by Foppwin »

Der er lavet denne Player aid. Håber det kan bruges.
Danny

Image
TheFatH0BBIT
50+ indlæg
50+ indlæg

Post by TheFatH0BBIT »

Hej

Tak for svarene.

Player aid'en giver desværre ikke svar på de tre spørgsmål som Oseali ikke har svaret på. Til gengæld står der, at hvis en gate åbner et sted hvor der er et elder sign, så sker der et "gate burst", hvor gaten åbner og elder sign fjernes???

Glemte lige et spørgsmål i den første post.
9) "the dark pharoah" monster. Der står at man skal bruge lore i stedet for fight når man slås med det. Men skal man så stadig tælle ens våben med som modifier?
TheFatH0BBIT
50+ indlæg
50+ indlæg

Post by TheFatH0BBIT »

Hej

Er der nogen som kan hjælpe mig med disse spørgsmål?

9) "the dark pharoah" monster. Der står at man skal bruge lore i stedet for fight når man slås med det. Men skal man så stadig tælle ens våben med som modifier?

mvh
Thomas
BACON!
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by BACON! »

Det er et par dage siden du skrev så måske har du fundet svarene selv. Det meste er taget fra http://www.arkhamhorrorwiki.com

Heal kan kun kastes under upkeep.

Jeg kan kun lige komme i tanke om Deputy's Revolver som ikke kan mistes. Hvis en investegator har den og bliver insane/unconsious/whatever så skal den stadig tælles med som et item, men man bliver aldrig tvunget til at smide den væk. Den kan kun mistes frivilligt.
Det med at stjæle ved jeg så ikke helt, men der er nogen encounters med Sheldon Gang hvor man mister penge mener jeg, så måske er kan man miste et item på samme måde.

Flesh Ward beskytter kun fra et enkelt slag.

Og du kan bruge alle de våben du vil mod The Dark Pharao.
I virkeligheden hedder jeg Janeck.
TheFatH0BBIT
50+ indlæg
50+ indlæg

Post by TheFatH0BBIT »

Hej

tak for linket, det er helt kanon. Havde faktisk ikke fundet svarene, og har i mellemtiden spillet et spil mere, hvilket gav yderligere en liste af spørgsmål som jeg bare ikke har haft tid til at undersøge. Men nu vi jeg prøve at granske siden og se om jeg kan finde mine svar.

mange tak
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Ellers må vi lige have Andrea til at træde i karakter, hun har spillet spillet en række gange også med udvidelser !!!!
Andrea, hvor er du ....
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Helle wrote:Ellers må vi lige have Andrea til at træde i karakter, hun har spillet spillet en række gange også med udvidelser !!!!
Andrea, hvor er du ....
Hvad hvem? Jeg plejer da ikke at følge regler :D

Men er der ikke svaret på det meste nu?
TheFatH0BBIT
50+ indlæg
50+ indlæg

Post by TheFatH0BBIT »

jo det tror jeg der er, må dog indrømme at jeg endnu ikke har haft tid til at gennemlæse den side der blev linket til. Satans arbejde, har slet ikke tid til alt det man gerne vil :roll:
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

TheFatH0BBIT wrote:jo det tror jeg der er, må dog indrømme at jeg endnu ikke har haft tid til at gennemlæse den side der blev linket til. Satans arbejde, har slet ikke tid til alt det man gerne vil :roll:
Nej, det bryder irriterende meget ind i ens fritid :P
Post Reply