Jeg faldt over Arkham Horror, og kunne ikke lade være med at købe det. Efter at have gennemlæst reglerne og afprøvet spillet en gang, er der nogle regler som jeg er lidt i tvivl om. Håber i kan hjælpe med at forklare

1) Flying monsters. Ryger de direkte i sky feltet/på en investigator, eller skal de have et movement symbol fra mythos kortet først. Og indtil da bliver de ved den gate de er spawnet?
2) Når the ancient one vågner, stopper resten af spillet så (monsters og investigators), og man slås mod the ancient one hvor man står (Arkham eller Other world)?
3) Heal Spell. Under upkeep står der "you may", betyder det at man skal kaste den under upkeep, eller er det frivilligt. (normalt læser jeg may/can som noget man kan, og shall/should som noget man skal).
4) Nogle items kan ikke mistes/blive stjålet. Gælder det også hvis blive insane/unconsious/lost in time and space/ikke kan betale et banklån? Og hvordan bliver noget stjålet?
5) Hvordan får man et silver twilight membership?
6) Er der andre måder end et encounter ved administration buildingen hvorpå man kan få en retainer?
7) Spell "flesh ward". Hvis den er succesfuld, mister man så ingen stamina i et slag, i en hel kamp (et monster) eller i en hel tur?
8 ) Monster limit. Hvis man har oversteget monster limiten, og der er monsters i outskirts, og man efterfølgende slagter et par monstre i arkham, skal man så tage nogle af dem fra outskirts og sætte ind i byen? Og i så fald hvor (er det op til first player)?
på forhånd tak.
mvh
Thomas