Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Frouvne »

Sir William wrote:Innovation synes jeg I virker meget positive over for, men når jeg læser BGG er det svært at blive klogere på.

Hvad er det ved det spil som gør det bedre end f.eks. Dominion?
Hvorfor smager kaffe bedre end the? Det falder mere i min smag. Dominion var nyt og frisk og yderst originalt, da det kom frem. Nu har vi set mange variationer over mekanikken. Innovation er nyt og friskt og yderst originalt. Jeg har endnu ikke set noget, jeg kan sammenligne det med. Alle kort i spillet er unikke. Det er relativt hurtigt, har en interessant balance mellem kaos og kontrol. Men det er langt fra et spil for alle.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Helle »

Sir William wrote:Innovation synes jeg I virker meget positive over for, men når jeg læser BGG er det svært at blive klogere på.

Hvad er det ved det spil som gør det bedre end f.eks. Dominion?
Hvad mener du med - at det er svært at blive klog på?
Hvad det går ud på, eller hvad der gør det godt?
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Sir William »

Helle wrote:
Sir William wrote:Innovation synes jeg I virker meget positive over for, men når jeg læser BGG er det svært at blive klogere på.

Hvad er det ved det spil som gør det bedre end f.eks. Dominion?
Hvad mener du med - at det er svært at blive klog på?
Hvad det går ud på, eller hvad der gør det godt?
Begge dele. Hvad er det der gør det så innovativt og adskiller det fra spil som Dominion som der jo har været en del "hype" omkring?

Skimmede kun det der stod på BGG og kiggede lidt på billederne :?

Det er nok ikke denne tråd der skal bruges til det, men bliver jo pludselig nysgerrig når flere nævner det som et spil der bare skal spilles når tiden byder sig.
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Mikkel »

Jens_Hoppe wrote:Inspireret af sidste års "Arkham Horror for begyndere", vil jeg gerne i år stå for et "Mansions of Madness for begyndere". Hvis jeg - og det regner jeg med - skal være keeper, er min begynderstatus nok ikke så væsentlig, men det kunne være sjovt hvis spillerne var på samme (lave ;) ) niveau.
Helle (Guldager) og jeg, kunne også godt tænke os at deltage i sådan en session :)
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Robert »

Sir William wrote:
Helle wrote:
Sir William wrote:Innovation synes jeg I virker meget positive over for, men når jeg læser BGG er det svært at blive klogere på.

Hvad er det ved det spil som gør det bedre end f.eks. Dominion?
Hvad mener du med - at det er svært at blive klog på?
Hvad det går ud på, eller hvad der gør det godt?
Begge dele. Hvad er det der gør det så innovativt og adskiller det fra spil som Dominion som der jo har været en del "hype" omkring?

Skimmede kun det der stod på BGG og kiggede lidt på billederne :?

Det er nok ikke denne tråd der skal bruges til det, men bliver jo pludselig nysgerrig når flere nævner det som et spil der bare skal spilles når tiden byder sig.
Jeg har spillet det een gang. Jeg vandt, men det var egentlig totalt kaos. Samtidig gav det blod på tanden til at prøve igen. Spillet er temmelig anderledes - det er nok den bedste og enkleste måde at beskrive det på. Reglerne bruger underlige termer, som ikke anvendes andre steder. Innovative termer er vel et bedre ord end Underlige. Det er et spil der kan afgøres af ekstremt held på kort tid, og som kan vende fra næsten sikker sejr til tab på kort tid. Det er ikke for folk der lider af "Analysis Paralysis". Jeg kan se to store fordele ved spillet: Den korte spilletid og den store grad af variation.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Sir William »

maxell wrote:
Jens_Hoppe wrote:Inspireret af sidste års "Arkham Horror for begyndere", vil jeg gerne i år stå for et "Mansions of Madness for begyndere". Hvis jeg - og det regner jeg med - skal være keeper, er min begynderstatus nok ikke så væsentlig, men det kunne være sjovt hvis spillerne var på samme (lave ;) ) niveau.
Helle (Guldager) og jeg, kunne også godt tænke os at deltage i sådan en session :)
Er også frisk på en sådan session især efter sidste års lærerige session, som endte op med at jeg måtte købe det bare for at prøve Arkham lidt flere gange :lol:
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by larkin »

Jens_Hoppe wrote:Inspireret af sidste års "Arkham Horror for begyndere", vil jeg gerne i år stå for et "Mansions of Madness for begyndere". Hvis jeg - og det regner jeg med - skal være keeper, er min begynderstatus nok ikke så væsentlig, men det kunne være sjovt hvis spillerne var på samme (lave) niveau
Hey jens. Det var super hyggeligt sidste år med arkham horror. Så hvis der bliver plads hopper jeg gerne på igen i år :D
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3745
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 23 times
Been thanked: 84 times

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Jens_Hoppe »

larkin wrote:Hey jens. Det var super hyggeligt sidste år med arkham horror. Så hvis der bliver plads hopper jeg gerne på igen i år :D
Ellers laver vi bare to hold! :)
What are you, like 80?
Senest købt: Pax Penning, Prey Another Day
User avatar
Omalley
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 64
Joined: Thu Mar 24, 2011 4:26 pm

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Omalley »

Helle wrote:
Omalley wrote:Det kunne være rigtig hyggeligt at deltage i sådan et arrangement, desværre skal jeg aflevere min hovedopgave den 19. maj, så jeg har nok trvlt med at skrive færdig og rette til.

Det kan godt tænkes at vi vil deltage næste år, hvis det passer med kalenderen.
I må have en hyggelig weekend.
Hmmmmmm er det ikke bare et spørgsmål om planlægning :D :wink:
- held og lykke med at få opgaven færdig.
Du har helt ret i at det er et spørgsmål om planlægning, der er desværre mange andre ting der også skulle ind i planlægning. Dels skal jeg en uge til Sjælland i påsken, og jeg skal deltage i en stor international øvelse over på Bornholm med marinehjemmeværnet. Derudover kommer fødselsdage, en tur til Fanø og en tur til Læsø, inden for den næste 1½ måned
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Helle »

Omalley wrote:
Helle wrote:
Omalley wrote:Det kunne være rigtig hyggeligt at deltage i sådan et arrangement, desværre skal jeg aflevere min hovedopgave den 19. maj, så jeg har nok trvlt med at skrive færdig og rette til.

Det kan godt tænkes at vi vil deltage næste år, hvis det passer med kalenderen.
I må have en hyggelig weekend.
Hmmmmmm er det ikke bare et spørgsmål om planlægning :D :wink:
- held og lykke med at få opgaven færdig.
Du har helt ret i at det er et spørgsmål om planlægning, der er desværre mange andre ting der også skulle ind i planlægning. Dels skal jeg en uge til Sjælland i påsken, og jeg skal deltage i en stor international øvelse over på Bornholm med marinehjemmeværnet. Derudover kommer fødselsdage, en tur til Fanø og en tur til Læsø, inden for den næste 1½ måned
Jeg var ikke helt alvorlig :D . Uanset hvor godt man næsten planlægger vil man sikkert bruge så meget som muligt tid til sidst for at kigge det sidste igennem :D . Det var ment lidt i stil med ... kan du ikke bare sætte barnet i kravlegård, så passer det nok sig selv, mens vi spiller :wink:
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Sir William »

Helle wrote:kan du ikke bare sætte barnet i kravlegård, så passer det nok sig selv, mens vi spiller :wink:
Det er der da vel heller ikke noget galt med :P :lol: 8)

Hovedopgaver og lign. er en af de ting jeg ikke savner fra studietiden. På et tidspunkt hænger opgaven bare tilpas meget en ud af halsen, og glæden ved at kunne aflevere den er bare så befriende.

Hvilken flottille er du tilknyttet. Da jeg var aktik - stadig medlem - i marinehjemmeværnet, var jeg nemlig i Flottile 366 og var på FarFunk i slipshavn i 1994 (tror jeg nok).
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Helle »

Nåh, Stony, for lige at få tråden tilbage på sporet.
Hvornår skal vi betale til dette glimragende arrangement?
User avatar
Omalley
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 64
Joined: Thu Mar 24, 2011 4:26 pm

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Omalley »

Sir William wrote: Det er der da vel heller ikke noget galt med :P :lol: 8)

Hovedopgaver og lign. er en af de ting jeg ikke savner fra studietiden. På et tidspunkt hænger opgaven bare tilpas meget en ud af halsen, og glæden ved at kunne aflevere den er bare så befriende.

Hvilken flottille er du tilknyttet. Da jeg var aktik - stadig medlem - i marinehjemmeværnet, var jeg nemlig i Flottile 366 og var på FarFunk i slipshavn i 1994 (tror jeg nok).
Jeg er i 124 Aarhus

Helle: Trætheden er ved at melde sig, så havde ikke helt opfattet ironien, men jeg tog det nu alligeve ikke så tungt :)
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Larsine »

Så er Larna kommet hjem fra efterskole, og vi har snakket om DC, og når nu jeg er forhindret i at deltage, har hun meddelt at hun også trækker sig.

Det positive er så at der er plads til 2 andre deltagere :-(
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9204
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Stony »

Larsine wrote:Så er Larna kommet hjem fra efterskole, og vi har snakket om DC, og når nu jeg er forhindret i at deltage, har hun meddelt at hun også trækker sig.

Det positive er så at der er plads til 2 andre deltagere :-(
Ærgeligt. Men det er jo det der kan ske. Vi håber på bedre held næste år.

Det giver os så pt. tre ledige pladser i alt.
Sidst spillet:
Image
Post Reply