Pimper I jeres brætspil?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 920 times

Pimper I jeres brætspil?

Post by Frouvne »

Jeg syntes ofte, at man på Boardgamegeek støder ind i billeder, hvor folk på den ene eller anden måde har pimpet deres brætspil; nogle gange er der blot tilføjet en anden startspiller-markør mens man andre gange går linen helt ud og producerer fimo-figurer, kort med alternativ grafik osv. Jeg har dog ingen idé om, hvor udbredt fænomenet er. Det er yderst sjældent, at jeg selv tager skridtet, men det betyder ikke, at jeg ikke nogle gange er dybt imponeret over, hvad andre gør ... og nogle gange tager jeg mig selvfølgelig også til hovedet, når jeg ser folks resultater.

Helt aktuelt har jeg ikke kunnet holde mig fra at anskaffe mig en Mount Doom Miniatures, som brugeren Fubar Awol m.fl. har produceret og sat til salg via BGG for at gøre mit eksemplar af War of the Ring Collector's Edition endnu mere imponerende.

Image

Jeg kan ikke erindre, at jeg selv har kastet mig ud i den kreative proces, der kunne være forbundet med at pimpe et spil. Nogle få gange har jeg dog købt opgraderings-komponenter; eksempelvis fik jeg udskiftet kuberne til Trias med små dinosaurer, små raketter som pointmarkører til Alien Frontiers og lignende minimale opgraderinger.

Image

Er dette noget I andre holder jer helt fra eller er der nogen, der kaster sig ud i større projekter?
frouvne, administrator

Image
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere

Re: Pimper I jeres brætspil?

Post by Foppwin »

Jeg gik i gang med at lave Fimo dyr til Agricola, og må indrømme, at jeg gik død i det. Nok fordi mit resultat var noget grimmere end dem der er på BGG.
Danny

Image
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion

Post by akwlinka »

Nej aldrig.

Jeg gider heller ikke selv printe og klippe, hvis jeg kan betale mig fra det.
Har ikke tid eller energi til at pimpe mine spil, og langt de fleste spil spiller jeg kun ganske f gange.

Jeg har dog købt animeeple til Agricola, kan dog ikke huske at de nåede ned i kassen :oops:

Jeg putter dog flere af mine spil i kortlommer, så de holder lidt længere, især hvis det er spil jeg skal bruge til conner og spilarrangementer.
Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Et par gange ja - har pimpet Agricola med små menneske- og dyrefigurer (grøntsagerne holdt vi os dog fra), har købt særlige terninger til Arkham Horror (desværre slår jeg ikke bedre med dem - det må være en fejl! :shock: ), og så byttede jeg mig til en malet udgave af Doom - so pretty :)

Efter jeg har fundet ud af, hvor dygtig gemalen er til at male, så pønser jeg lidt på, om jeg kan få ham til at male nogle af figurerne i vores brætspil, men da han i forvejen har en 'lille' hær, han er i gang med at dekorere, så er det nok bestikkelse på et større plan, jeg skal have fat i ;)
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Næh, ani/veggiemeeples til mit Agricola og trætog til mit Steam er noget af det eneste jeg kan komme på. Om noget fornemmer jeg en trend hvor jeg godt kan lide at erstatte generiske trækuber/skiver med trædimser der forestiller noget...

Generelt tror jeg bare ikke det er noget der siger mig noget særligt. Med krigsspil foretrækker jeg jo også papbrikker og træblokke fremfor plastikfigurer. Netop med WOTR var jeg en af dem på Consimworld som i sin tid agiterede for at spillet skulle laves med papbrikker. :shock:
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Stunke »

Andrea wrote:Et par gange ja - har pimpet Agricola med små menneske- og dyrefigurer (grøntsagerne holdt vi os dog fra), har købt særlige terninger til Arkham Horror (desværre slår jeg ikke bedre med dem - det må være en fejl! :shock: ), og så byttede jeg mig til en malet udgave af Doom - so pretty :)

Efter jeg har fundet ud af, hvor dygtig gemalen er til at male, så pønser jeg lidt på, om jeg kan få ham til at male nogle af figurerne i vores brætspil, men da han i forvejen har en 'lille' hær, han er i gang med at dekorere, så er det nok bestikkelse på et større plan, jeg skal have fat i ;)
Hvis du har tålmodigheden, men ikke har "evnerne" til at male så sig til, så kan jeg give dig en omsiggribende introduktion til hvordan man får ting malet hurtigt og sejt.
Sådan for alvor, ikke bare sådan: det ligner lidt mund-og-røv-maling-men-til-gengæld-gik-det-stærkt.
It's about playing games, not owning games.
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Stunke wrote: Hvis du har tålmodigheden, men ikke har "evnerne" til at male så sig til, så kan jeg give dig en omsiggribende introduktion til hvordan man får ting malet hurtigt og sejt.
Sådan for alvor, ikke bare sådan: det ligner lidt mund-og-røv-maling-men-til-gengæld-gik-det-stærkt.
Jeg tror mest, det handler om, at jeg har så mange andre ting, jeg hellere vil bruge tid på, at det ikke står højt nok på listen over ting, jeg vil gøre - og så er det nok lettere at bestikke gemalen (eller - det håber jeg, det er ;)).

Men tak for tilbuddet - kan være, jeg vender tilbage, hvis jeg kommer på andre tanker :)
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Jeg har set Hr. Stunkes arbejde, og hvis han kan lære det fra sig, er det en lektie værd at tage, hvis man da vil male. :)

Personligt vil jeg gerne, og har stadig ca. 200 modeller i min War of the Ring som er umalede.. og min Descent, og min Doom.. og...

Men jeg har efterhånden indset at det bliver ikke mig. Jeg er for langsom og kommer aldrig til at lave det færdigt.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Brichs »

Pimpe sine spil? Ja, så meget jeg kan slippe af med ^^ For tiden mest af alt male en masse figurer til spil, men har også en selvlysende fimo-day/night token til Call of Cthulhu: the LCG. Jeg er på udkig efter farvede glaskugler til questmarkører i Runebound, og er pt midt i at designe papfigurer til en kopi af Space Crusade (der mangler figurer)...

Last Night on Earth:
Image
Conquest of Planet Earth:
Image
Invasion from Outer Space:
Image

Men jeg er så heller ikke bleg for at lave print-og-spil spil (Print n Play)

Goblin Slayer:
Image
Fjords: The Island Expansion (de øverste brikker)
Image
Micropul:
Image
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Been thanked: 2 times

Post by Robert »

Jeg ved ikke rigtig om det kan kaldes at "pimpe" spillene, men jeg har en tendens til at udarbejde praktiske løsninger og varianter, hvoraf nogle også ser ganske fornuftige ud. Et par eksempler:

Min Small World lagerløsning, som også reducerer tiden det tager at sætte det op og tage det ned igen
Image

En lignende (men mindre fancy) løsning for Rise of Empires her og her
Image

Et referencekort for Formula D
Image
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Post Reply