Anmeldelser og faste anmeldere søges

Her har man som bruger mulighed for at anmelde, beskrive eller give sit førstehåndsindtryk af et spil
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Anmeldelser og faste anmeldere søges

Post by Frouvne »

I forbindelse med den igangværende omlægning af siden, vil det være rigtig rart, hvis nogle flere kunne være interesserede i at deltage i at fremstille anmeldelser og andre typer af artikler, der kan være med til dels at holde liv i forsiden og dels at gøre den til et attraktivt sted at komme. Så hvis der er nogen, der har en lille anmelder i maven, er de meget velkomne til at melde sig enten her i tråden, ved at sende en mail til kontakt@germangames.dk eller en pb til undertegnede. Det kunne naturligvis være rigtig rart, hvis man på sigt kan stable en fast anmelderstab på benene, men hvis det man kan overskue i første omgang blot er en enkelt anmeldelse eller to, skal de naturligvis også være meget velkomne.

Der eftersøges anmeldelser af både nye og gamle spil - og såmænd også gerne af nogle lidt mere mainstream-spil end vi traditionelt behandler, da det er mit håb, at vi med den nye portal kan få fat i en lidt bredere målgruppe end hidtil.

Hvis nogle er interesseret i mere konkrete bestillingsopgaver, kan jeg godt foreslå nogle spil, det kunne være rart at se anmeldelser af. Eksempler herpå er:

- De spil på Boardgamegeeks top 10, som vi ikke allerede har anmeldelser af. Det er: Agricola, Through the Ages: A Story of Civilization, Power Grid, Le Havre, Dominion: Intrigue, Dominion og Brass.

- De spil der indgår på vores Hall of Fame, som endnu ikke er beskrevet. De spil der her er tale om, er: Magic: the Gathering og The Settlers of Catan.

- Og så er det selvfølgelig mægtig interessant for mange at læse om nyere spil. Det kunne være: The Lord of the Rings: The Card Game, Dominant Species, Pergamon, High Frontier, Letters from Whitechapel, Earth Reborn og mange, mange andre...

Kort sagt: Der er plads til at mange kan kaste sig ud i kreative skriveprocesser; hold jer ikke tilbage og vær med til at gøre siden til jeres egen! :)

Hvis du er frisk på at kaste dig over fremstillingen af en anmeldelse, så vær opmærksom på, at vi i skrivende stund har over 200 anmeldelser, hvoraf kun en lille del endnu er blevet gjort tilgængelig. Er du i tvivl om vi allerede har en anmeldelse af det spil, du vil anmelde, så skriv lige en pb.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Anmeldelser og faste anmeldere søges

Post by Brichs »

Ja, jeg melder mig som bekendt under fanen med glæde.

Jeg anmelder gerne alt fra min owned liste på BGG, selvom mange af dem nok efterhånden har et par år på bagen.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Anmeldelser og faste anmeldere søges

Post by Frouvne »

Brichs wrote:Ja, jeg melder mig som bekendt under fanen med glæde.

Jeg anmelder gerne alt fra min owned liste på BGG, selvom mange af dem nok efterhånden har et par år på bagen.
Jeg vil se frem til flere anmeldelser fra dig, Brichs. Jeg vil kaste et blik på din spil og sende en kommentar til dig. :)
frouvne, administrator

Image
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Anmeldelser og faste anmeldere søges

Post by Oseali »

Vil også gerne være behjælpelig med at skrive nogle artikler, kan ikke garantere at jeg levere alt for mange. Jeg er dog mest til krigs/konflikt spil, men min liste: http://boardgamegeek.com/collection/use ... dgame&ff=1 viser de spil jeg ejer og man kan også se hvor mange played jeg har.

Jeg ved ikke om der er så stort et marked for den slags anmeldelser :-)
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Anmeldelser og faste anmeldere søges

Post by Frouvne »

Dejligt med nogle positive tilbagemeldinger! :D
Oseali wrote:[...] Jeg ved ikke om der er så stort et marked for den slags anmeldelser :-)
Der er selvfølgelig masser af spil, der er større marked for, men jeg tror, der er rigtig mange, der gerne vil snuse lidt til den genre. De har formentlig endnu mere behov for lidt vejledning end dem, der går efter de brede mainstream-spil, så det vil være rart at kunne dække også denne genre bedre end f.eks. jeg vil være i stand til.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Anmeldelser og faste anmeldere søges

Post by Helle »

Men Allan, jeg tænker lige, hvordan vil du sikre, at der ikke pludselig er 3 der sidder og laver en anmeldelse af det samme spil?
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Anmeldelser og faste anmeldere søges

Post by Gunness »

The more, the merrier - det ville da kun være et plus, hvis man kunne få flere anmeldelser af samme spil. Jeg læser aldrig kun én anmeldelse af et spil alligevel.

På den anden side er det vel lidt et tænkt problem, som tingenene står lige nu?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Anmeldelser og faste anmeldere søges

Post by Helle »

Gunness wrote:The more, the merrier - det ville da kun være et plus, hvis man kunne få flere anmeldelser af samme spil. Jeg læser aldrig kun én anmeldelse af et spil alligevel.

På den anden side er det vel lidt et tænkt problem, som tingenene står lige nu?
Jacob, det var ikke helt alvorligt ment ....
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Anmeldelser og faste anmeldere søges

Post by Gunness »

Ach so.... jeg forstår bare ikke den avancerede form for humor ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Anmeldelser og faste anmeldere søges

Post by Frouvne »

Gunness wrote:[...] På den anden side er det vel lidt et tænkt problem, som tingenene står lige nu?
Selv om man endnu ikke kan se det, da langt fra alle vores anmeldelser endnu ligger online, er der rent faktisk det svimlende antal af 7 spil, som vi allerede nu har to anmeldelser / beskrivelser af. Så det er slet ikke så tænkt endda! :wink: Jeg vil da også umiddelbart sige, at det er helt fint med dobbelt- (eller hvorfor ikke trippel- :wink: ) anmeldelser - men vores kræfter kunne måske anvendes bedre ved at sprede indsatsen ud over lidt flere titler.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Anmeldelser og faste anmeldere søges

Post by Stony »

Jeg synes før jeg har set, at et spil er blevet anmeldt, og at der i de tilknyttede kommentarer bliver givet kommentarer med minianmeldelser, hvor folk angiver hvad de selv ville give spillet af stjerner og hvorfor.
Sidst spillet:
Image
Justaangel
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 34
Joined: Sat Aug 04, 2007 9:14 am

Re: Anmeldelser og faste anmeldere søges

Post by Justaangel »

Hej, jeg vil gerne melde mig som anmelder, hvis I har brug for flere :D Vi har en del spil selv, som jeg sagtens kan give en anmeldelse af. Jeg kan se, at settlers mangler en anmeldelse og det kan jeg sagtens lave :D
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Anmeldelser og faste anmeldere søges

Post by Frouvne »

Justaangel wrote:Hej, jeg vil gerne melde mig som anmelder, hvis I har brug for flere :D Vi har en del spil selv, som jeg sagtens kan give en anmeldelse af. Jeg kan se, at settlers mangler en anmeldelse og det kan jeg sagtens lave :D
Der er bestemt plads til flere og du skal være meget velkommen. Det vil være rigtig rart, hvis du vil anmelde The Settlers of Catan, da det da er et spil, der burde ligge en anmeldelse af på en side som vores! :D
frouvne, administrator

Image
Justaangel
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 34
Joined: Sat Aug 04, 2007 9:14 am

Re: Anmeldelser og faste anmeldere søges

Post by Justaangel »

Frouvne wrote:Der er bestemt plads til flere og du skal være meget velkommen. Det vil være rigtig rart, hvis du vil anmelde The Settlers of Catan, da det da er et spil, der burde ligge en anmeldelse af på en side som vores! :D
Haps - den tager jeg mig af :D Grundspillet skal da selvfølgelig have en anmeldelse - hvad med udvidelserne? Jeg har selv "søfaren" og "byer og ridder" :D
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Anmeldelser og faste anmeldere søges

Post by Frouvne »

Justaangel wrote:
Frouvne wrote:Der er bestemt plads til flere og du skal være meget velkommen. Det vil være rigtig rart, hvis du vil anmelde The Settlers of Catan, da det da er et spil, der burde ligge en anmeldelse af på en side som vores! :D
Haps - den tager jeg mig af :D Grundspillet skal da selvfølgelig have en anmeldelse - hvad med udvidelserne? Jeg har selv "søfaren" og "byer og ridder" :D
Meget gerne. Det vil være smartest, hvis det er adskilte anmeldelser, da det er sådan vi har gjort med andre spil. De kan selvfølgelig sagtens referere til hinanden, så man ikke behøver at starte fuldkommen forfra hver gang.
frouvne, administrator

Image
Post Reply