Hej folkens
Har lige åbnet mit nye spil dungeon lords - men til min store skuffelse er det et misprint!
Spilbart - men bagsidderne på ½ delen af min rooms, monsters og helte er - well random stuff.
Heltene er fint farvede kodede, men hvilke monstere skal med første og andet år? Og hvilke rooms?
Spørgsmål til Dungeon Lords
Re: Spørgsmål til Dungeon Lords
Hej Tuna
Følgende rum er 1. års:
Chicken Coop
Sovenir Shop
Workshop
Tool Shed
Printing Press
Magic Room
De er kun tilgængelige første år men kan bruges andet år for dobbelt effekt.
Resten, som er Combat Rooms og Point-Scoring Room er 2. år.
Det fremgår af Appendix bagerst i reglerne.
Hvad monstrene angår er der flere af dem som går igen i begge år.
Første år er det 2 af hver af:
Banshee
Vampire
Troll
Ghost (which is not a monster)
Slime
Goblin
2. år er det:
2 af hver af:
Golem
Devil
Dragon
og desuden 1 af hver fra første år.
Hvor har du købt Dungeon Lords fra?
mvh
Tobias
Følgende rum er 1. års:
Chicken Coop
Sovenir Shop
Workshop
Tool Shed
Printing Press
Magic Room
De er kun tilgængelige første år men kan bruges andet år for dobbelt effekt.
Resten, som er Combat Rooms og Point-Scoring Room er 2. år.
Det fremgår af Appendix bagerst i reglerne.
Hvad monstrene angår er der flere af dem som går igen i begge år.
Første år er det 2 af hver af:
Banshee
Vampire
Troll
Ghost (which is not a monster)
Slime
Goblin
2. år er det:
2 af hver af:
Golem
Devil
Dragon
og desuden 1 af hver fra første år.
Hvor har du købt Dungeon Lords fra?
mvh
Tobias

Prøv at tage fat i Z-man...har hørt de skulle være ganske gode til at give erstatninger...
Takker!
Jeg har købt det i Dragons Lair, så jeg tager den nok lige derned først, men ellers - ja så må jeg jo snakke med zman. (som jeg lige skulle bruge lidt tid til at indse var producenten)
Jeg har købt det i Dragons Lair, så jeg tager den nok lige derned først, men ellers - ja så må jeg jo snakke med zman. (som jeg lige skulle bruge lidt tid til at indse var producenten)
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 920 times
Som hovedregel er brætspilsproducenter overordentlig flinke til at erstatte manglende- eller fejlproducerede dele, så hvis du ikke har det store held i butikken, skal du ikke fortvivle - men kan til gengæld godt indstille dig på lidt ventetid på at have et helt perfekt eksemplar af spillet.
frouvne, administrator

Så har jeg lige fået en pakke fra zman. Med nye brikker. Det har reddet min dag *SSS*.
Tak for tips.
Tak for tips.
Nyder stadigvæk Dungeon Lords - det er nu et dejligt spil 
Men her forleden sad vi 3 spillere, og besluttede os for at prøve 3. spiller varianten.
Reglerne for hvad "dummy" spilleren lavede virkede dog ikke særligt gennemtænkte.
"Dummy" spillerens ordre - så vidt jeg kunne læse mig frem til - afsløres FØR spillerne planlægger deres ordre.
En del af det der gør 4 spiller spillet spændende er afsløringen af ordre, hvor man dels sidder nervøst og håber på man får gennemført sine ordre, dels med stor fryd ser andres planer gå i vasken. Hvis vi kan se dummy spillerens ordre på forhånd mener jeg at meget at den del går ud af spillet.
Så vi valgte at lægge 3 ordre op, facedown og så lade ordrene blive afsløret sammen med vores ordre. Det gjorde det spændende, og der var spillere, der var uheldige og ikke kunne komme til fadet
Samlet virkede 3 spiller fint (ikke så godt som 4 spiller, men fint). Det var dog lidt nemmere at få rooms (vi var færre om buddet), men alt i alt stadigvæk godt.
Jeg mener at have læst en eller anden houserule herinde, der omhandlede 3 spiller Dungeon Lords, men har ikke kunne finde den igen.
Nogen, der kan huske den, eller har erfaringer med 3 spiler udgaven?

Men her forleden sad vi 3 spillere, og besluttede os for at prøve 3. spiller varianten.
Reglerne for hvad "dummy" spilleren lavede virkede dog ikke særligt gennemtænkte.
"Dummy" spillerens ordre - så vidt jeg kunne læse mig frem til - afsløres FØR spillerne planlægger deres ordre.
En del af det der gør 4 spiller spillet spændende er afsløringen af ordre, hvor man dels sidder nervøst og håber på man får gennemført sine ordre, dels med stor fryd ser andres planer gå i vasken. Hvis vi kan se dummy spillerens ordre på forhånd mener jeg at meget at den del går ud af spillet.
Så vi valgte at lægge 3 ordre op, facedown og så lade ordrene blive afsløret sammen med vores ordre. Det gjorde det spændende, og der var spillere, der var uheldige og ikke kunne komme til fadet

Samlet virkede 3 spiller fint (ikke så godt som 4 spiller, men fint). Det var dog lidt nemmere at få rooms (vi var færre om buddet), men alt i alt stadigvæk godt.
Jeg mener at have læst en eller anden houserule herinde, der omhandlede 3 spiller Dungeon Lords, men har ikke kunne finde den igen.
Nogen, der kan huske den, eller har erfaringer med 3 spiler udgaven?
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights