er der nogle der har spil erfaring med disse spil.
http://boardgamegeek.com/boardgame/21654/iliad
http://boardgamegeek.com/boardgame/54998/cyclades
Jeg leder efter nogle nemme "familie" spil og fik anbefalet cyclades. (mener det var herinde)
iliad fik jeg anbefalet i den lokale spil biks.
Tilgengæld har jeg ikke kunne finde dem i nogle danske webshop, er der nogle der kan anbefale en udenlands shop, der har de engelske udgaver.?
iliad og cyclades
- Taibi
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Ark Nova
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 105 times
Re: iliad og cyclades
Vi har Illiad (også til salg) og har spillet det en enkelt gang med 2 personer. Det fungerede ikke syntes vi - derfor til salg skiltet...
Jeg må erkende det er længe siden så jeg kan ikke definere det nærmere hvorfor...
Jeg må erkende det er længe siden så jeg kan ikke definere det nærmere hvorfor...
- MesterLars
- 250+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Jeg har spillet Cyclades en del gange og jeg synes det er rigtig godt.
Jeg ved ikke om jeg ligefrem vil kalde det et familiespil. Det er dybt nok til at vi 4 garvede brætspiller finder det underholdende.
Jeg ved ikke om jeg ligefrem vil kalde det et familiespil. Det er dybt nok til at vi 4 garvede brætspiller finder det underholdende.

Kender ikke Iliad - men...
Cyclades -hvad er godt?
- jeg synes det er meget nemt at gå til, reglerne giver mening og er ikke unødvendigt komplicerede.
- featuren med at du ikke må slå på folk, der ligger ned (man starter med 2 øer og man må ikke angribe en anden spillers sidste ø, medmindre man kan anskuelig gøre at man vinder spillet ved at gøre det), er meget familievenligt så er alle med og aften er ikke ødelagt hvis man starter med at miste en ø
- Apollo hjælper dem der ligger ned (man får ekstra guld hvis man kun har en ø), gør man muligvis kommer bagefter hvis man mister en af sine start øer, men stadigvæk har en god mulighed for at vinde
- det handler ikke KUN om at slå på hinanden - men det er muligt
Hvad er skidt?
-Jeg anbefaler 4-5 spillere, da 3 spiller udgaven kan give problemer med at flådeslag og landkamp sker hver anden tur, hvilket kan give den førende spillere en træls fordel.
- nogle hardcore gamers synes endgame handler mere om at forhindre andre i af få sejren end af få den selv (personligt har jeg det fint med at stoppe en spiller i at vinde denne tur, så jeg får chancen næste tur), jeg har oplevet spil hvor man bruger flere ture i endgamet på at forhindre andre i at vinde uden selv at bevæge sig nærmere på sejren, men det er en smags sag.
Alt i alt, jeg prøvede cyclades - og købte det så snart jeg fik mulighed for det.. Så jeg anbefalder det.
Cyclades -hvad er godt?
- jeg synes det er meget nemt at gå til, reglerne giver mening og er ikke unødvendigt komplicerede.
- featuren med at du ikke må slå på folk, der ligger ned (man starter med 2 øer og man må ikke angribe en anden spillers sidste ø, medmindre man kan anskuelig gøre at man vinder spillet ved at gøre det), er meget familievenligt så er alle med og aften er ikke ødelagt hvis man starter med at miste en ø
- Apollo hjælper dem der ligger ned (man får ekstra guld hvis man kun har en ø), gør man muligvis kommer bagefter hvis man mister en af sine start øer, men stadigvæk har en god mulighed for at vinde
- det handler ikke KUN om at slå på hinanden - men det er muligt

Hvad er skidt?
-Jeg anbefaler 4-5 spillere, da 3 spiller udgaven kan give problemer med at flådeslag og landkamp sker hver anden tur, hvilket kan give den førende spillere en træls fordel.
- nogle hardcore gamers synes endgame handler mere om at forhindre andre i af få sejren end af få den selv (personligt har jeg det fint med at stoppe en spiller i at vinde denne tur, så jeg får chancen næste tur), jeg har oplevet spil hvor man bruger flere ture i endgamet på at forhindre andre i at vinde uden selv at bevæge sig nærmere på sejren, men det er en smags sag.
Alt i alt, jeg prøvede cyclades - og købte det så snart jeg fik mulighed for det.. Så jeg anbefalder det.
Bigtuna wrote:Kender ikke Iliad - men...
Cyclades -hvad er godt?
- det handler ikke KUN om at slå på hinanden - men det er muligt![]()
Hvad er skidt?
Hvor købte du spillet henne.?
Hov det er dælme lang tid siden jeg fik stillet spørgsmålet - er der mon en "notify" funkton jeg har overset?
jeg købte den på
http://www.papspil.dk/
jeg købte den på
http://www.papspil.dk/
- Robert
- 1000+ indlæg
- Been thanked: 2 times
Jeg tror ikke at den virker som den skal - jeg har ikke brugt den længe.Bigtuna wrote:Hov det er dælme lang tid siden jeg fik stillet spørgsmålet - er der mon en "notify" funkton jeg har overset?
Jeg holder simpelthen øje med de aktive emner når jeg logger på. For oven til venstre.
Hmm jeg fik besked om din besked - så den virker nu - har nok bare glemt at slå den til oprindeligt 

- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Hos mig virker den.Robert wrote:Jeg tror ikke at den virker som den skal - jeg har ikke brugt den længe.Bigtuna wrote:Hov det er dælme lang tid siden jeg fik stillet spørgsmålet - er der mon en "notify" funkton jeg har overset?
Jeg holder simpelthen øje med de aktive emner når jeg logger på. For oven til venstre.
Man får hvis man har skrevet i et emne eller hvis man har sat et specielt underforum til at blive 'overvåget'.