Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Stony »

Så starter jeg en tråd for næste års Djengis Con, så folk har mulighed for at tilmelde. Jeg cut/paster lige sidste års tråd med et par tilpasninger...

Djengis Con er et weekend-arrangement med mulighed for overnatning. Det er tredje gang vi afholder det, og denne gang kommer det til at foregå d. 27-29 April 2012. Det bliver som sædvanlig i Høvelte Spejderhytte. Der bliver åbnet for dørene om fredagen senest kl. 17.00, og vi skal være ude af døren senest kl. 16.00 om søndagen.

Prisen for hytten vil blive fordelt på deltagerne. Skulle der mod forventning være for få tilmeldinger, vil der dog blive aflyst. Pris pr. deltager vil være 300 kroner. Det vil inkludere leje af hytte, morgenmad og frokost lørdag og søndag, og aftensmad lørdag. Såfremt folk dukker op fredag før de har spist aftensmad, vil der blive arrangeret aftensmad, som vi deles om at betale. Det kræver blot at man tilmelder sig til fredags-aftensmaden en uges tid i forvejen, så undertegnede har mulighed for at tilpasse indkøb m.m. Jeg regner med en pris på 30-40 kroner pr. person.

Der vil være spilstop kl. 15.00 søndag, hvorefter alle deltagere bedes give en hånd med til at få hytten i pæn stand inden vi lukker og slukker. En egentlig rengøring betaler vi os fra, så den store tur med gulvvask m.m. er ikke nødvendig.

Efterhånden som vi nærmer os arrangementet, vil der blive udarbejdet et program med eventuelle events. (Turnering el.lign. såfremt der er stemning for det) Men det skulle under alle omstændigheder blive et par dage med masser af brætspil.

Der er et deltagerloft på 30 personer. De forrige år har vi haft en aldersgrænse på 16 år. 2012 bliver en prøveballon, hvor vi fjerner denne begrænsning. Men jeg vil gerne understrege, at har man børnene med, er det fordi de kan/vil være med til at spille. Det er IKKE tænkt som en fribillet til at medbringe spædbørn. Det skal være en weekend i brætspillets tegn. Så længe ALLE deltagere - børnene inklusive - kan og vil spille "voksenspil" en hel weekend, er alle velkomne uden den sædvanlige aldersbegrænsning.

Hytten har sovesale, hvor folk skal være velkomne til at lægge sig til ro. De er behageligt placeret i den modsatte ende af bygning, så de ikke støder direkte op til pejsestuen, som nok er det primære spillelokale. Man er også velkommen til at medbringe telt, såfremt man gerne vil have lidt privatliv.

Der er desuden "shelter" som man er velkommen til at benytte.
Image

Det vil foregå på rigtig spejderhytte-manér, så folk skal selv medbringe dyne/sovepose. Der henvises i øvrigt at man ikke må benytte udendørs fodtøj i hytten, så hvis man ikke bryder sig om at gå på strømpefødder, bedes man medbringe sutsko/indesko.

Folk der ankommer med offentlig transport, kan komme til hytten med buslinie 381, som afgår fra Allerød st.

Lidt mere om hytten:

Image
Plantegning.

Image
Image
Pejsestuen.

Image
Spisestuen.

Image
Image
De to sovesale.

Image
De to små soverum.

Image
Hvis vejrguderne tilsmiler os, skulle det også være muligt at være udenfor.

Adressen for hytten er Høveltsvangsvej 90, 3450 Allerød.

Jeg håber som altid, at vi er rigtig mange der ses.

Foreløbig deltagerliste:
(Tilmelding er ikke bindende endnu. Jeg vil bede folk om at bekræfte deres tilmelding nogle måneder forud for arrangementet, når jeg skal betale for hytten. Derfra vil tilmelding være bindende.)
Stony
jondifool
Robert
Bugge
Maibritt + Gunness
Jens Hoppe
Helle + Frouvne
larkin
Sir William
KrammeB + Black Sea
Pytman (faldet fra)
Foppwin (faldet fra)
Michael W
Greve
adam (faldet fra)
Henrik Madsen
Bostrup
Aratar
spalkulus
Mik
Technosmølf (faldet fra)
Eik (faldet fra)
Anton (faldet fra)
JensH + Birka
larsine + Larna + Lilli
MortenL + Robert
Kanzler
Patrick
Ole Hansen
Tobias

Ventelisten:

Lørdagsgæster: (max 10 personer)
Signe
Jeppe
MartinK
chr88

OPDATERING:

Jeg vælger igen i år at tage særlige hensyn til det kønne køn.

Jeg har på forhånd booket begge de to små værelser til to af de par der deltager på connen.

Dertil har jeg i år valgt at booke den lille sovesal til herrerne Larsine og JensH samt alle deres tøser. (Larna, Lilli og Birka)

Det tredje par (Black Sea + KrammeB) drister jeg mig til at formode vil trække ud i shelter igen i år.

Lørdagsdeltagelse bliver prismæssigt sat til 60 kroner for deltagelse og 30 kroner for hvert måltid man ønsker at deltage i. Ganske som sidste år.

Jeg vil igen i år sørge for at der er lidt slik til dem der gerne vil have lidt til den søde tand. Jeg har fået købt lidt ind mens der var tilbud, så priserne burde absolut være rimelige. Jeg vil også sørge for at der er lidt øl og vand i køleskabet som man kan købe, såfremt man ikke selv medbringer. Det bliver bl.a. Royal Classic til en 5'er pr. styk. Så priserne burde også her være i den rimelige ende. Jeg regner også med at få købt noget frugt.
Last edited by Stony on Tue Apr 17, 2012 9:50 pm, edited 33 times in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Djengis Con - d. 27-29. April 2012

Post by Gunness »

Maibritt & moi :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Djengis Con - d. 27-29. April 2012

Post by Jens_Hoppe »

Oss' mig!
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Djengis Con - d. 27-29. April 2012

Post by Frouvne »

Med den hastighed tilmeldingerne indløber i kan der vist hurtigt bliver overtegnet! :wink:

Jeg skynder mig at tilmelde mig! 8)
frouvne, administrator

Image
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Djengis Con - d. 27-29. April 2012

Post by larkin »

Jeg er med
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con - d. 27-29. April 2012

Post by Sir William »

Jeg er også med. Er på barsel, så 3 dage uden bleskift lyder altså fristende.
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con - d. 27-29. April 2012

Post by Bugge »

Jeg er på-på,

Søren
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Djengis Con - d. 27-29. April 2012

Post by Frouvne »

... hårdt presset tager jeg også konen med...
frouvne, administrator

Image
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Re: Djengis Con - d. 27-29. April 2012

Post by Black Sea »

Hep - KrammeB og jeg 8)
VC nr. 5243
Don't think of it as a flame---it's more like an argument that does 3d6 fire damage
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by pytman »

Jeg vil også meget gerne lægge billet ind.. :D
Image
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Foppwin »

Jeg er også med.
Danny

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Frouvne »

15 tilmelding på 5 timer! Halvvejs til det maksimale deltagerantal. Det kan da godt være, at der bliver overtegnet i år! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Robert »

Frouvne wrote:15 tilmelding på 5 timer! Halvvejs til det maksimale deltagerantal. Det kan da godt være, at der bliver overtegnet i år! :)
Man kan i hvert fald roligt kalde det et populært arrangement.
Og ja, min tilmelding er korrekt forstået.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Michael_W
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 33
Joined: Mon Sep 26, 2011 11:16 am
Favoritspil: EuroGames med dybde
Location: Kirke Hyllinge, Lejre

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Michael_W »

Så frem der endnu er pladser vil jeg gerne tilmelde mig Djengis Con arrangementet..

/Michael_W
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Bugge »

Ved mange af denne type arrangementer, er systemet sådan, at når man når det punkt, hvor det maksimale deltagerantal med lethed opnås, så får gamle "kunder" muligheden for at melde sig til først. Skulle nogle af de gamle springe fra, så kan nye ansigter koples på arrangementet.

Jeg håber ikke på at Djengis Con når en popularitet, hvor det gælder om at være hurtigst på aftrækkeren for at være med. Og jeg håber da helt klart at vores venner Aarhus og Aalborg er med igen til næste år.

S
Post Reply