Carcassonne regel-spørgsmål
- Mikkel
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 27 times
Carcassonne regel-spørgsmål
Hej!
Et simpelt spørgsmål:
Stopper spillet først når alle brikkerne er lagt eller spiller man til de 49 som er sidste point på pointtavlen?
Pft!
Et simpelt spørgsmål:
Stopper spillet først når alle brikkerne er lagt eller spiller man til de 49 som er sidste point på pointtavlen?
Pft!
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Re: Carcassonne regel-spørgsmål
Reglerne wrote:At the end of the player's turn during which the last land tile is placed, the game ends.
Then follows the final scoring.

What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- Mikkel
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Man er jo på sommerferie, så det går ikke så stærkt...!
Tak for hjælpen
Tak for hjælpen

- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Ja, det kan jo blive et langt spil - hvis man bruger alle udvidelserne!Jens_Hoppe wrote:Reglerne wrote:At the end of the player's turn during which the last land tile is placed, the game ends.

I den første af udvidelserne er der 50- og 100-points brikker, så det bliver lidt nemmere at gennemskue hvor mange gange man har været brættet rundt.
- Mikkel
- 500+ indlæg
Så kom der endnu et spørgsmål op, da jeg i går spillede med min kæreste.
Jeg vil prøve at forklare det så godt som man på denne måde
Det som spørgsmålet handler om, er placering af en tyv og pointscoring.

Hvis jeg i min tur, placerer Klosterbrikken og efterfølgende sætter min brik på vejen (og ikke på bygningen) som en, tyv, så scorer jeg 3 point...? For man kan vel sagtens lukke en vej på den måde, ved at sætte en tyv på den sidste brik der fuldender en vej?
Tak
Jeg vil prøve at forklare det så godt som man på denne måde

Det som spørgsmålet handler om, er placering af en tyv og pointscoring.

Hvis jeg i min tur, placerer Klosterbrikken og efterfølgende sætter min brik på vejen (og ikke på bygningen) som en, tyv, så scorer jeg 3 point...? For man kan vel sagtens lukke en vej på den måde, ved at sætte en tyv på den sidste brik der fuldender en vej?
Tak

- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Hedder det virkelig en "tyv" i den danske udgave, og ikke en "landevejsrøver"?
Havde helt glemt hvorfor jeg altid foretrækker spil på originalsproget...

- Mikkel
- 500+ indlæg
Ja, det hedder faktisk "tyv" i den danske version jeg har (har lige tjekket op på det)Mik wrote:Hedder det virkelig en "tyv" i den danske udgave, og ikke en "landevejsrøver"?![]()
- Mik
- 2500+ indlæg
Nu er jeg blevet nysgerrig:
Hedder den sorte røver i Settlers, mon også tyv på dansk?
Hedder den sorte røver i Settlers, mon også tyv på dansk?
- Mikkel
- 500+ indlæg
Nu kan jeg ikke komme udenom det mere - jeg må hellere se om jeg har forstået det rigtigt mht. farmere.
Her er et screenshot fra det sidste spil jeg havde med frk. Helle (Guldager):

Hvis nu vi siger at en farmer får 3 point for hver færdiggjort by, får rød og sort så 15 point hver? (Byen HELT nede i venstre hjørne er IKKE færdiggjort)

Her er et screenshot fra det sidste spil jeg havde med frk. Helle (Guldager):

Hvis nu vi siger at en farmer får 3 point for hver færdiggjort by, får rød og sort så 15 point hver? (Byen HELT nede i venstre hjørne er IKKE færdiggjort)