På den spilmæssige front har det, hvis man tæller antal spillede spil, været en af de bedste måneder for mit vedkommende i lang tid. Det skyldtes bl.a., at jeg begyndte at spille sammen med min søn og hans kammerater om morgenen før de møder ind i skolen. Det har bl.a. betydet, at et spil som King of Tokyo langt om længe er begyndt at modtage den kærlighed det fortjener. Den slags initiativer kan stærkt anbefales - både for børnenes skyld og af rent egoistiske årsager.
Efter endnu en gang at have kæmpet mig igennem reglerne til Mousquetaires du Roy syntes jeg at have fået øje på et solidt og interessant samarbejdsspil. Faktisk bød måneden på en hel del samarbejdsspil og det er faktisk en genre, jeg syntes gør sig rigtig godt i en del sammenhænge.
Månedens bedste spiloplevelser syntes jeg, at jeg havde med min kone, da vi fik spillet Confusion: Espionage and Deception in the Cold War. Det håber jeg, vi kommer til at finde frem igen, så vi kan få endnu bedre fornemmelse for mulighederne i det.
Så selvom oktober var en måned hvor jeg primært grundet mødeaktivitet kom til at melde fra til den ugentlige spilaften alt for meget, kan jeg bestemt ikke klage over hverken omfang eller kvalitet af mine spilleaktiviteter.
Månedens spiloplevelse - Oktober 2011
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Re: Månedens spiloplevelse - Oktober 2011
To spil blev spillet en del derhjemme med ungerne: Qwirkle og Mr. Jack. Jeg kan vældigt godt lide begge spil, men gensynet med Mr. Jack må alligevel tage prisen.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Månedens spiloplevelse var naturligvis Viking-Con. Jeg er altid godt underholdt på VC, og elsker at afholde min egeng Chaos Marauders turnering, samt hjælpe mine døtre med at afholde deres turneringer. I år var det dog kun Lilli der holdt en turnering i Zooloretto, men hun var glad for at afholde den, og vil sikker stå for den igen til næste år.
Men specielt var det naturligvis Das Motorsportspiel, hvor jeg efter at have smidt sejren på gulvet sidste år, endelig kom først over målstregen. Det var en rigtig god bane at køre på, førerpositionen skiftede indtil flere gange under løbet, og intet var givet før det sidste slag blev slået. Rart at den gule førertrøje igen kom tilbage hvor den hører hjemme.
At mine tre døtre også kom hjem med gule vindertrøjer (Lilli i Can't Stop, Lea i Set og Larna i Zooloretto), var bestemt også en positiv spiloplevelse.
Men specielt var det naturligvis Das Motorsportspiel, hvor jeg efter at have smidt sejren på gulvet sidste år, endelig kom først over målstregen. Det var en rigtig god bane at køre på, førerpositionen skiftede indtil flere gange under løbet, og intet var givet før det sidste slag blev slået. Rart at den gule førertrøje igen kom tilbage hvor den hører hjemme.
At mine tre døtre også kom hjem med gule vindertrøjer (Lilli i Can't Stop, Lea i Set og Larna i Zooloretto), var bestemt også en positiv spiloplevelse.
- akwlinka
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Essen er stort.
Fik prøvet en masse spændende spil og det der står tydeligst på himmelen er TAKANOKO.
Panda og bambus spillet. Glæder mig til det kommer i handlen.
Fik prøvet en masse spændende spil og det der står tydeligst på himmelen er TAKANOKO.
Panda og bambus spillet. Glæder mig til det kommer i handlen.

akwlinka wrote:Essen er stort.
Amen
Essen er min spiloplevelse, uden tvivl. Årets, og ikke kun månedens
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Der var ingen nyheder blandt de spil, vi kastede os over denne måned. Til gengæld var der glædeligt gensyn med blandt andet RoboRally, Ca$h 'n 'Gun$ og Vinci, ligesom vi fik afprøvet 7 Wonders med hhv. 6 og 7 personer. Det spil skalerer utrolig godt og er klart en af favoritterne blandt årets indkøb.