Jeg har en kollega, der leder efter spil, der ikke er for komplicerede.
Hun har spillet Grand Cru, og det er lidt for kompliceret til det formål, hun er på udkig efter. Nu kigger hun på Glen More og spørger, om det minder om Grand Cru i kompleksitet og mekanisme mæssigt ...
Jeg tænker, at nogen her må have spillet begge dele og kunne give et hint eller to....
Grand Cru og Glen More
- Robert
- 1000+ indlæg
- Been thanked: 2 times
Re: Grand Cru og Glen More
Jeg har kun spillet Glen More af de to, men et kort overblik over brættet i Grand Cru siger mig at Glen More mø være meget lettere at gå til.
Hvis det skal handle om drikkevarer, så er det egentlig lidt underligt at der ikke er nogen spil om øl. Jeg kender i hvert fald ikke nogen.
Hvis det skal handle om drikkevarer, så er det egentlig lidt underligt at der ikke er nogen spil om øl. Jeg kender i hvert fald ikke nogen.
- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Ahgr ... det er selvfølgelig drikkevaretingen, der gør, at hun spørger, om de ligner hinanden. Nej, det skal ikke specielt handle om drikkevarer, men hun kigger efter spil i den lidt lettere genre og har kigget på Glen More, men det må ikke blive for tungt, da alle skal kunne spille med.Robert wrote:Jeg har kun spillet Glen More af de to, men et kort overblik over brættet i Grand Cru siger mig at Glen More mø være meget lettere at gå til.
Det var også min tanke, at det måtte være lettere.
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Glen More er væsentligt lettere end Grand Cru.
Til Robert: der findes flere brætspil om øl, men måske nok ikke nogen som stadig er i handelen.
Det bedste er Brauerei fra 1996, som jeg ved at Torben Polack købte på vores første Essentur i 1997. 8/10
Desuden kender jeg til
Bier
Bierbörse (= Sid Sacksons Bazaar/Samarkand i den første tyske udgave) 8/10
The Beer Game
Das Bierquartett
Das kleine Bierquiz
Freibeer (2004) 6/10
The World of Beer
Til Robert: der findes flere brætspil om øl, men måske nok ikke nogen som stadig er i handelen.
Det bedste er Brauerei fra 1996, som jeg ved at Torben Polack købte på vores første Essentur i 1997. 8/10
Desuden kender jeg til
Bier
Bierbörse (= Sid Sacksons Bazaar/Samarkand i den første tyske udgave) 8/10
The Beer Game
Das Bierquartett
Das kleine Bierquiz
Freibeer (2004) 6/10
The World of Beer
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Goldbräu og Fürstenfeld handler også om øl, ikke? (Jeg har ikke prøvet nogen af dem, så jeg skal ikke kunne sige hvordan de i øvrigt er). Men de er måske nemmere at få fat i...
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Du har fuldstændig ret!Jens_Hoppe wrote:Goldbräu og Fürstenfeld handler også om øl, ikke? (Jeg har ikke prøvet nogen af dem, så jeg skal ikke kunne sige hvordan de i øvrigt er). Men de er måske nemmere at få fat i...
Og jeg endda begge spil...

Goldbraü er også udgået af markedet, men der kan stadig ligge eksemplarer i butikker rundt omkring. 7/10, og et fint tema med salg af øl i ølhaver.
Fürstenfeld er stadig til at få. 7/10, men meget abstrakt.
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Der er selvfølgelig også spillet som bare hedder Ølspil eller The Beer Game.
Personligt vil jeg dog holde mig fra begge spil.
Personligt vil jeg dog holde mig fra begge spil.
- akwlinka
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Og Fürstenfeld er også ved at udgå. Allerede. Det bliver hvertfald ikke genoptryktMik wrote:Du har fuldstændig ret!Jens_Hoppe wrote:Goldbräu og Fürstenfeld handler også om øl, ikke? (Jeg har ikke prøvet nogen af dem, så jeg skal ikke kunne sige hvordan de i øvrigt er). Men de er måske nemmere at få fat i...
Og jeg endda begge spil...![]()
Goldbraü er også udgået af markedet, men der kan stadig ligge eksemplarer i butikker rundt omkring. 7/10, og et fint tema med salg af øl i ølhaver.
Fürstenfeld er stadig til at få. 7/10, men meget abstrakt.