Da Puerto Rico expansion oprindeligt udkom kunne man gratis downloade den og så selv udprinte den. Og før da tror jeg endda, at den blev givet med et nummer af det tyske magasin Spielbox, hvis historien skal være helt præcis. Jeg tror stadig, at den kan findes på nettet, så man kan lave sin egen version af udvidelsen. De lidt mere dovne... eller dem der vil have den professionelt fremstillede udgave - vælg selv - kan købe sig en version. Men hvor mange gør det egentlig?!
Jeg er ikke i stand til at udtale mig til fordel for udvidelsen eller det modsatte... jeg har simpelthen ikke spillet grundspillet nok til at jeg har følt det nødvendigt med en udvidelse.
Er der nogen her, der har givet sig i kast med at fremstille udvidelsen selv eller har erhvervet sig den og har en holdning til, om den tilføjer andet til spillet end lidt variation for dem, der har spillet Puerto Rico så meget, at det er nødvendigt af den grund?
Puerto Rico expansion - 4/12-06
Jeg ejer begge delem og kan kun sige at Puerto Rico helt klart er et af mine ydlingspil. Et spil der kan vindes med brug af utallige taktikker.
Jeg er enig i at udvidelsen ikke er en nødvendighed, men det er en super udvidelse som giver spillet en del fornyelse, især hvis man har tendens til at spille spillet med de samme spillere.
Med dette mener jeg at man kan have tendens til at bruge samme taktik gang på gang med de samme spillere, og derfor er det rart med nye bygninger, som gør man man skal overvejer om den gamle taktik stadig holder.
Suverænt spil/udvidelse, et spil jeg aldrig blever træt af
Jeg er enig i at udvidelsen ikke er en nødvendighed, men det er en super udvidelse som giver spillet en del fornyelse, især hvis man har tendens til at spille spillet med de samme spillere.
Med dette mener jeg at man kan have tendens til at bruge samme taktik gang på gang med de samme spillere, og derfor er det rart med nye bygninger, som gør man man skal overvejer om den gamle taktik stadig holder.
Suverænt spil/udvidelse, et spil jeg aldrig blever træt af
Michael Frostholm
Admin på TOPGAMES.DK
Admin på TOPGAMES.DK
- Helvard
- 100+ indlæg
- Favoritspil: Agricola, Le Havre, Race For The Galaxy, Carcassonne, Twilight Struggle
Jeg vil give Frostholm ret, udvidelsen til PR er helt sikkert et must. Når man har spillet de første 50 spil er det rart med variation og det giver de nye bygninger helt sikkert.
Med udvidelsen er det muligt at tjene penge på at shippe, sælge sine kolonister på 'det sorte marked' og en masse andet sjov. Der er dog nogle bygninger der ikke virker så heldige - F.eks. Forest House...tror aldrig jeg har set den i spil..
Men hvis man kan lide Purto Rico, giver udvidelsen nogle nye sjove bygninger, der gør det mere alsidigt at forfølge bygger-strategien (som de fleste vel gør?
)
- Thomas
Med udvidelsen er det muligt at tjene penge på at shippe, sælge sine kolonister på 'det sorte marked' og en masse andet sjov. Der er dog nogle bygninger der ikke virker så heldige - F.eks. Forest House...tror aldrig jeg har set den i spil..
Men hvis man kan lide Purto Rico, giver udvidelsen nogle nye sjove bygninger, der gør det mere alsidigt at forfølge bygger-strategien (som de fleste vel gør?

- Thomas
-
Re: Puerto Rico expansion - 4/12-06
Jeg har ledt mange steder efter udvidelse til PR men kan ikke finde den nogen steder... nogen tips??
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 922 times
Re: Puerto Rico expansion - 4/12-06
Hvis det er nedenstående (der er to), kan jeg hjælpe dig, da jeg har en stak af dem liggende:sarah-larsen wrote:Jeg har ledt mange steder efter udvidelse til PR men kan ikke finde den nogen steder... nogen tips??
http://boardgamegeek.com/boardgameexpan ... -expansion
frouvne, administrator