Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Stony »

En åben forespørgsel til alle Djengic Con "fuldtids-deltagere"...

De forrige år hvor vi ikke har været fuldt belagt, har eventuelle lørdagsdeltagere være en del af den samlede økonomiske beregning, når jeg forsøgte at få tingene til at løbe rundt. Så satsen for at deltage om lørdagen blev sat derefter. Også ud fra en betragtning om at det var lidt usolidarisk hvis lørdagsdeltagere kunne deltage meget billigt, mens fuldtidsdeltagerne alle var med til at dække bl.a. leje af hytten.

I år er der fuldt hus, så der er reelt intet behov for pengene fra lørdagsdeltagerne. Skal jeg så sætte prisen for lørdagsdeltagelse til en mere symbolsk pris, eller vil det falde nogen for brystet?
Personligt ser jeg gerne at vi får ekstra besøgende om lørdagen. Fremadrettet kan det jo være, at de får lyst til at deltage i hele arrangementet et af de kommende år. Dertil er det en mulighed for at være med, selv om man måske ikke har mulighed for at afsætte en hel weekend.

Jeg skal ikke tjene penge på det her, og økonomisk har arrangementet sit på det tørre. Jeg tænker at de penge der måtte komme ind for lørdagsdeltagere, vil blive omsat til et par skåle med slik til om aftenen.

Jeg påtænker at sætte prisen for lørdagsdeltagelse til en tyver plus ekstra hvis man eventuelt vil spise med.

Nogen tanker? Invendinger?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Robert »

Stony wrote:Jeg påtænker at sætte prisen for lørdagsdeltagelse til en tyver plus ekstra hvis man eventuelt vil spise med.

Nogen tanker? Invendinger?
Det er fint med mig.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Stony »

Fint med svar, men istedet for at alle (måske) skriver "Okay", skal vi måske bare lade den hænge et par dage, for at se om nogen kommer med protester. Hvis det ikke er tilfældet, bliver det effektueret.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Gunness »

Med al risiko for at lyde smålig (og det er der jo desværre en risiko) for, så synes jeg, at beløbet bør være lidt højere - af solidariske årsager. Det virker kun rimeligt, at alle er med til at finansiere weekenden. Tyve kroner skræmmer ingen væk, men det gør en lidt højere sats nok heller ikke.

Hvis overskuddet bliver større, kan det jo bare bruges på et gavekort til Boardgamer eller lign.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Helle »

Steen, du ved, at jeg bakker op om, hvilke beslutninger du måtte tage - men når du ligefrem inviterer til meninger, så synes jeg ikke, at det er en god idé.

Som fuldtidsdeltager er størstedelen af tiden også om lørdagen. Så hvis det bliver meget billigt at deltage om lørdagen tænker jeg, at det kunne være en mulighed, som mange flere ville vælge. Jeg synes, at løsningen sidste år var fin - og hvis der kommer penge i overskud, så kan de jo også gemmes til næste år, hvis du vælger at lave arrangementet igen.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Stony »

Fair nok. Så er den ikke længere.

Jeg tænker det lige igennem en gang til.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Sir William »

Støtter op omkring Helles argument, ca. 50% af hele arrangementet vil jo forløbe lørdag og formentlig 50+% af spil vil blive spillet denne dag.

Kan især godt lide den ide med et par skåle slik om aftenen, elsker slik.

En mulig model kunne jo være, at lørdagsdeltagerne betalte 5% af prisen i forhold til hvad alle andre betaler. Selvfølgelig lidt mere end de foreslåede 20 kr..

Men er da spændt på, hvad lørdagsspillerne selv synes er rimeligt. Skal også være plads til alle og folk skal jo heller ikke skræmmes væk. Så uanset hvad det måtte blive, så vil jeg støtte op omkring det.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Larsine »

Sir William wrote:En mulig model kunne jo være, at lørdagsdeltagerne betalte 5% af prisen i forhold til hvad alle andre betaler. Selvfølgelig lidt mere end de foreslåede 20 kr..
Men 5% af prisen er jo kun 15 kr, så mon ikke procentsatsen skulle være en anden.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Sir William »

Larsine wrote:
Sir William wrote:En mulig model kunne jo være, at lørdagsdeltagerne betalte 5% af prisen i forhold til hvad alle andre betaler. Selvfølgelig lidt mere end de foreslåede 20 kr..
Men 5% af prisen er jo kun 15 kr, så mon ikke procentsatsen skulle være en anden.
Altid en risiko når man sidder med datteren på skødet, mente selvfølgelig 50% :P
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Helle »

Sir William wrote:
Larsine wrote:
Sir William wrote:En mulig model kunne jo være, at lørdagsdeltagerne betalte 5% af prisen i forhold til hvad alle andre betaler. Selvfølgelig lidt mere end de foreslåede 20 kr..
Men 5% af prisen er jo kun 15 kr, så mon ikke procentsatsen skulle være en anden.
Altid en risiko når man sidder med datteren på skødet, mente selvfølgelig 50% :P
Men jeg synes så, at 150,- lyder lidt dyrt, selvom det ville være inklusiv mad, når man ikke benytter sovefaciliteter. Sidste års model var, at det kostede 60,- at deltage - det var hytteprisen på 180,- delt med 3. Dernæst kunne man vælge at spise med for 30,- pr. måltid. Så en pris for lørdag på mellem 100,- og 120,- inklusiv frokost og aftensmad, synes jeg lyder rimelig. Men det er en hårdfin grænse mellem, hvornår det bliver for lidt eller for meget .... hvis jeg selv skulle vælge at deltage i et tilsvarende arrangement en enkeltdag hos andre.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Frouvne »

Jeg bakker naturligvis også op omkring arrangementet hvad enten den ene eller den anden model vælges angående prissætning på deltagelse udelukkende om lørdagen. Når det så er sagt, syntes jeg, det giver god mening, at prisen ligger tættere på det der blev betalt sidste år end dit udspil for i år, Stony. Det er, som det allerede er nævnt, lørdag en stor del af den samlede spil-tid ligger, så det er i mine øjne en meget rimelig pris, der var sidste år. Bliver prisen alt for lav ville jeg snarere frygte at nogle frameldte hovedarrangementet end at det var incitament for at komme og prøve hvad det egentlig er for noget med henblik på eventuelt at deltage året efter. Jeg tror, en del af hyggen ved denne type arrangement ligger i at hoveddelen af deltagerne er der alle dagene. Endvidere tror jeg ikke man kan komme udenom, at størstedelen af de praktiske opgaver vil blive varetaget af de folk, der deltager hele week-enden. Også i det lys er det i mine øjne rimeligt nok, at dem der deltager kort tid også betaler lidt til lejen af hytten og ikke kun et symbolsk beløb.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Stony »

Sir William wrote:Altid en risiko når man sidder med datteren på skødet, mente selvfølgelig 50% :P
Det kommer i hvert fald ikke på tale. Til at starte med er det kun en del af de 300 der går til hytteleje. Resten går til rengøring, mad osv.
Hytten alene koster 3600 i leje, plus et mindre tillæg når vi er over 30 deltagere. Dertil kan man argumentere for om rengøringen bør indgå i regnestykket eller ej, men selv om det bliver inkluderet, kommer vi "kun" op på 4500. Det giver 140 pr. næse, hvis vi deler det på 32 personer. Fraregner vi rengøring, kommer vi længere ned. Derefter kan man argumentere frem og tilbage hvor meget lørdagen vægter i det samlede regnskab. Men selv med 50% giver det "kun" 70 kroner. De 60 fra sidste år er nok ikke noget skævt bud.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Sir William »

Lyder fornuftigt nok, det er trods alt også dig der kender udgifterne bedst muligt.

Men som du selv opfordrede, så kunne det jo være interessant at høre hvad lørdagsgæsterne selv fandt rimeligt.

Er de 60 kr. så inklusiv frokost og aftensmad?
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Stony »

Nej. Det er det "solidariske bidrag" til fællesudgifterne. ;)

[EDIT] regner stadig på det....
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Stony »

Øvrige service-meddelelser... :)

Jeg vælger igen i år at tage særlige hensyn til det kønne køn.

Jeg har på forhånd booket begge de to små værelser til to af de par der deltager på connen.

Dertil har jeg i år valgt at booke den lille sovesal til herrerne Larsine og JensH samt alle deres tøser. (Larna, Lilli og Birka)

Det tredje par (Black Sea + KrammeB) drister jeg mig til at formode vil trække ud i shelter igen i år.

Lørdagsdeltagelse bliver prismæssigt sat til 60 kroner for deltagelse og 30 kroner for hvert måltid man ønsker at deltage i. Ganske som sidste år.

Jeg vil igen i år sørge for at der er lidt slik til dem der gerne vil have lidt til den søde tand. Jeg har fået købt lidt ind mens der var tilbud, så priserne burde absolut være rimelige. Jeg vil også sørge for at der er lidt øl og vand i køleskabet som man kan købe, såfremt man ikke selv medbringer. Det bliver bl.a. Royal Classic til en 5'er pr. styk. Så priserne burde også her være i den rimelige ende. Jeg regner også med at få købt noget frugt.
Sidst spillet:
Image
Post Reply