Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Stony »

En måneds til Djengis Con. Så er det vist på tide med lidt forberedelser.

Der nogle områder, hvor jeg vil sætte pris på assistance. Jeg vil forsøge at opdele og specificere disse områder, så folk der har lyst til at give en hånd med, kan udpege de ting de gerne påtager sig.

Dertil vil jeg her forsøge at planlægge et skema så dem der gerne på forhånd vil planlægge weekendens program har mulighed for det. (Dem der hellere bare tager det et skridt ad gangen uden decideret planlægning, skal naturligvis have lov til det.)
Folk der gerne vil spille et eller andet bestemt (og måske blive introduceret til det) kan frit forespørge her. Så snart der er nogen der påtager sig at medbringe et eksemplar af spillet, og nogen har påtaget sig at forklare regler, skal der blot specificeres et tidsrum hvor det pågældende spil skal på programmet, og så vil jeg sørge for at opdatere det. Jeg regner med at opdele dagene i moduler, så der eksempelvis er moduler fredag aften (fra ca. kl. 18.00), lørdag formiddag (fra 9.00 - 12.00), lørdag eftermiddag (13.00-18.00), lørdag aften (fra 19.00), søndag formiddag (9.00-12.00), søndag eftermiddag (13.00-15.00).

LINK TIL SPILLEPLANEN
(Det er en ganske almindelig HTML fil, så hvis du ikke er sikker på at du læser den nyeste version, så forsøg eventuelt at trykke SHIFT+F5 mens du står på skemaet, for at tvinge din browser til at hente siden påny.)

Der er som sagt områder, hvor jeg vil sætte pris på at få en hånd med. Der har tidligere været folk der på eget initiativ har givet en hånd med, og endnu flere der har spurgt om de kunne hjælpe med noget, og det har jeg sat stor pris på. Men jeg kunne godt tænke mig at få dette fordelt lidt bedre. Dels så jeg ikke selv skal holde styr på ligeså mange ting, men også for at det (forhåbentlig) ikke skal tilfalde den samme skare af mennesker at bidrage til at tingene kører, og så de øvrige kan fokusere på at få spillet noget brætspil, når de ikke selv er "på". Har man overskud, må man gerne skrive sig på to opgaver. :)

Opgaver jeg tænker der kunne uddelegeres:
- Madlavning til fredag aften. (Enten noget der laves på forhånd og bare skal lunes, eller også at man påtager sig at tilberede noget i hytten.) 1-2 personer. (Helle + Frouvne)
- Oprydning efter aftensmaden fredag. 2-3 personer. (Lars, Larna, Lilli)
- Aftenkaffeholdet fredag. 1-2 personer. (Sir William + Bugge) (Helle bager kage. :) )
- Tilberedning af morgenmad lørdag morgen (ca. kl. 08.00) 1-2 personer. (Morten,Robert)
- Oprydning efter morgenmad lørdag morgen (ca. kl. 09.00) 1-2 personer. (Gunness, Maibritt)
- Tilberedning af frokost lørdag. (kl. 11-12) 2-3 personer. (Stony, larkin, chr88)
- Oprydning efter frokost lørdag. (ca. kl. 12.30-13.30) 2-3 personer. (Black Sea + KrammeB)
- Eftermiddagskaffeholdet lørdag. (ca. kl. 13.30) 1-2 personer. (Jeppe, MartinK)
- Tilberedning af aftensmad lørdag. (Afhængig af hvordan man angriber opgaven, og om det er lavet hjemmefra eller ej, kan opgaven starte tidligt eller sent, men der sigtes mod at servere maden ca. kl. 18.00) 2-3 personer. (Sir William + Robert, Patrick)
- Oprydning efter aftensmad (ca. kl. 18.30-19.30) (Mik, jondifool)
- Aftenkaffeholdet lørdag. 1-2 personer. (Mik + Bugge) ( Helle bager dælme igen :) )
- Tilberedning af morgenmad søndag. (ca. kl. 08.00) 1-2 personer. (Greve)
- Oprydning efter morgenmad søndag. (ca. kl. 09.00) 1-2 personer. (Gunness, Maibritt)
- Tilberedning af frokost søndag. (ca. 11-12) 2-3 personer. (Stony, JensH, Birka)
- Oprydning efter frokost søndag. (ca. 11.30-12.30) 2-3 personer. (Aratar,Morten,Robert)

Hvad angår madlavning, så regner jeg med at der vil være købt ind til morgenmad og frokost på forhånd, og dette "bare" skal tilberedes og serveres. Hvad aftensmaden angår, er jeg åben overfor forslag mht. hvordan folk selv ønsker at løfte opgaven. Hvis de selv vil købe ind og lave tingene hjemmefra, så skal jeg bare bede om regningerne, og så dækker jeg naturligvis indkøbene.

Den afsluttende oprydning håber jeg at alle tilbageværende deltagere er behjælpelige med. Der er ikke det store, for selve rengøringen betaler vi os jo fra.

Det giver i alt 22-37 pladser der skal besættes. Jeg regner selv med at falde ind de steder der eventuelt ikke bliver besat, og i øvrigt forsøge at være på forkant med de øvrige forefaldende opgaver så som indkøb osv...

Såfremt der er spørgsmål til hvad de enkelte opgaver dækker over så spørg endelig løs.

Bare meld ind. Om ikke direkte i tråden, så eventuelt med en PB til undertegnede. :)

****************************************
Måske jeg bør forsøge at præcisere hvad der skal forventes at ligge i de enkelte opgaver.
- Morgenmadsholdet skal smide en røvfuld morgenboller i ovnen. Formodentligvis i to omgange, så der dels er nok, og med lidt mellemrum, så dem der ikke er oppe sharp, alligevel har en lille chance for at få lune morgenboller. Der skal laves nogle kander kaffe og koges vand til te. Der skal anrettes et bord med alle de forskellige morgenmads-ting. Juice. Yoghurt. Müsli. Smør. Ost. Syltetøj. Mælk og sukker til kaffe/te. Tallerkner og bestik. Hvis morgenmaden er klar kl. 08.00, og anden ombæring af boller kommer ind kl. 08.30, så må folk der kommer senere hjælpe sig selv.
- Kaffeholdet skal lave nogle kander kaffe og koge vand til te. Stille det hele frem sammen med kopper og skeer på et bord som folk kan tage fra. Eventuelt anrette kage og stille kagetallerkener med skeer/galfer.
- Frokostholdet skal sørge for at der bliver stillet frem til "buffet-bordet" som folk kan tage fra. Der skal stilles tallerkner og bestik frem. Der skal koges nogle æg. Jeg har tidligere skåret dem i halve og serveret dem på et fad, men det er strengt taget ikke nødvendigt. Snittes lidt tilbehør som agurk, tomat, løg, peberfrugt osv...
- Oprydningsholdene tager sig af at få ryddet af. Folk plejer at være flinke til at stille deres ting i køkkenet og sågar skylle af. Det skal smides i opvaskemaskinen. Buffet-bordet skal ryddes og det resterende mad smides i køleskabet.

=================

Adressen på hytten:
Høveltehytten
Høveltsvangsvej 90
3450 Allerød
Last edited by Stony on Thu Apr 26, 2012 8:23 pm, edited 16 times in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Stony »

Lad mig da bare selv åbne ballet, ved at annoncere to moduler med Eclipse.

Jeg regner med at introducere Eclipse i fredag aften modulet, hvor vi lader alle spillerne være Terrans, så der er lidt færre ting at holde styr på.

Lørdag eftermiddag introducerer jeg gerne igen, og denne gang med Aliens, så alle spillere har deres egen specielle race.

Jeg regner med "bare" at introducere, og så lade folk spille løs. Jeg vil holde mig i nærheden såfremt der skulle være regelspørgsmål undervejs.

Ud fra erfaring, vil jeg holde deltagerloftet på disse intro-spil på fire deltagere. Ellers er der fare for at spillene trækker længere ud end godt er.
Last edited by Stony on Sun Mar 25, 2012 10:01 pm, edited 1 time in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Stony »

Og søndag efter frokost tænker jeg at det kunne være hyggeligt at runde af med en gang The Resistance. Ifølge BGG er spillets sweetspot på 7 spillere, så det sætter jeg deltagerloftet til.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Robert »

Lad mig tage en plads på Eclipse fredag aften til en start.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Sir William »

Vil meget gerne forsøge mig med Ecplicse, hvornår det måtte blive er jeg altså åben over for.

Derudover kunne jeg godt tænke mig at spille følgende spil:
- Quarroirs
- Mage Knight (spillet en enkel gang)
- High Frontier (Er inde i reglerne)
- Eminent Domain (Skal nok have læst reglerne)
- Lords of Waterdeep (hvis der nogen der har det)
- The Resistance (gerne søndag, hvis der er stemning for det).

Mange spil, men også kun ønsker:-)

Angående mad, så vil jeg gerne stå for maden fredag aften, går jo alligevel hjemme så kan formentlig få lavet en del for på forhånd og så bare varme det op fredag når jeg kommer.

Vil gerne forsøge mig med Chili con Carne med hjemmebagt brød, hvis der er stemning for det?

Ellers vil jeg også gerne stå for kaffebrygning fredag aften og egentlig også bare hjælpe med at brygge kaffe, når behovet opstår.
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Tobias »

Jeg vil gerne have en plads ved bordet af Eclipse.

Yderligere vil jeg gerne introducere:
Lords of Waterdeep i 3. modul
Cyclades inkl. udv. Hades i modul i 4. modul
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Helle »

Spil:
Steen, jeg tror, at du har skrevet forkert starttid på Eclipse i spilplanen lørdag - eller også ligger det i det forkerte modul. Jeg kan se, at du regner med spilstart kl. 18 på begge borde. Jeg tænker, at der er spisning mellem 18-19, så skulle det evt. hedde 19?

Jeg vil gerne have en plads på Eclipse fredag aften ... uanset om det bliver 18 eller 19.


Praktisk:

Hvis det har interesse bager jeg gerne en kage til fredag aften ...
Henrik Madsen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 104
Joined: Tue Jan 13, 2009 10:00 am
Location: Mårslet

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Henrik Madsen »

Jeg vil gerne være med til Eclipse og Mage Knight. Jeg vil tage Thunderstone (Epic regler), Quarroirs (Epic regler), Venture Forth og Sentinels of the Multiverse med, som jeg gerne vil introducer.
Image
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by jondifool »

jeg hopper da også med på eclipse ! Fredag eller Lørdag (eller begge)
Image
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Black Sea »

Jeg tager også meget gerne en plads i Eclipse (fredag eller lørdag er lige fedt for mig).

Maria og jeg står gerne for oprydning efter frokost lørdag.
VC nr. 5243
Don't think of it as a flame---it's more like an argument that does 3d6 fire damage
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Jens_Hoppe »

Jeg vil gerne stå for introduktioner til High Frontier og Bios Megafauna. Hvis der er interesse for det, kan jeg også godt stå for en Mage Knight introduktion, eventuelt i form af en "Mage Knight for begyndere" session. :) Modulerne er ikke så vigtige, men der skal være god tid til MK.

Udover det må eventuelle introduktioner fra min side afhænge af hvad der lige er hot på dagen.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Bostrup »

Jeg vil da også gerne prøve Eclipse og Mage Knight.

Spiller også gerne Resistance, men er ikke sikker på om jeg er til stede søndag.
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Bostrup »

Dobbeltpost.
Last edited by Bostrup on Mon Mar 26, 2012 10:31 am, edited 1 time in total.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Sir William »

Efter nøje overvejelser, vil jeg gerne lave maden til om lørdagen istedet for fredagen. Regner med, at menuen stadig vil være Chili con Carne med ris og brød til. Laver det hjemmefra og medbringer det, så det bare skal varmes op om lørdagen ligesom der så bare skal varme brød og koges ris.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Helle »

Sir William wrote:Efter nøje overvejelser, vil jeg gerne lave maden til om lørdagen istedet for fredagen. Regner med, at menuen stadig vil være Chili con Carne med ris og brød til. Laver det hjemmefra og medbringer det, så det bare skal varmes op om lørdagen ligesom der så bare skal varme brød og koges ris.
Jamen, det lyder helt og aldeles glimrende.
Så vil jeg nok rigtigt gerne stå for noget mad fredag aften.
Post Reply