Sælges: første udgave af Game of thrones alle 3 spil

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
dext

Sælges: første udgave af Game of thrones alle 3 spil

Post by dext »

Kære alle,

Så flytter kæresten snart ind og der skal ryddes op i skabet til kjoler og alt muligt andet.
Så jeg sælger nu
Game of Thrones the boardgame (spillet et par gange)
GOT a Storm of swords (Near Mint)
GOT a Clash of Kings (Near Mint)

Disse spil er udgået og sælges samlet.
Jeg forlanger 1200 kr for alle tre spil da de er i flot stand.

Billeder kan fremsendes

Kontakt mig på Dearschiller@gmail.com
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg

Re: Sælges: første udgave af Game of thrones alle 3 spil

Post by JoelP »

Hey, bare lige til info, nu du udbyder dem til en ret høj pris: Der er lige udkommet en 2nd edition af Game of Thrones, som inkuderer de forskellige expansions fra 1'eren og den koster pt 480 i faraos
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Brichs »

Ikke fordi jeg skal købe, men...er det dig, Allan?
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
dext

Post by dext »

Kære JoelP

Det er sandt at 2nd edition lige er udkommet. Det er sandt at man har lagt de tre spil oven i hinanden.
Men de to spil er forskellige fra hinanden, ja prisen ligger højt men det er simpelthen fordi spillende er udgået og mange fans mener stadig at de gamle er de bedste og to af spillende er ikke engang poppede ud af pappet. dvs de kort der er i spillet er ikke pakket ud og pappet ligger stadig i deres spurs.

Jeg kan self. diskutere prisen men det er chancen for at få tre virkelige gode spil som ikke bliver lavet mere for en pris der ligger under nypris.

Brichs. Hep !
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by JoelP »

dext wrote:Kære JoelP

Det er sandt at 2nd edition lige er udkommet. Det er sandt at man har lagt de tre spil oven i hinanden.
Men de to spil er forskellige fra hinanden, ja prisen ligger højt men det er simpelthen fordi spillende er udgået og mange fans mener stadig at de gamle er de bedste og to af spillende er ikke engang poppede ud af pappet. dvs de kort der er i spillet er ikke pakket ud og pappet ligger stadig i deres spurs.

Jeg kan self. diskutere prisen men det er chancen for at få tre virkelige gode spil som ikke bliver lavet mere for en pris der ligger under nypris.

Brichs. Hep !

Ja man skal da aldrig sige aldrig og det er da fedt for dig hvis du kan få det solgt til prisen
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Post by Bugge »

For de opmærksomme derude, så er det kun 1½ måned siden at Stony solgte A Game Of Thrones (førsteudgaven) for 125kr, og det er 10 måneder siden at Rune solgte A Game Of Thrones (førsteudgaven) plus de to udvidelser for 500kr samlet, så de ærgrer sig nok lige i øjeblikket.

S
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Jeg kan ikke forstå folks trang til at kommentere på prisen. (Med mindre man reelt er interesseret i spillet såfremt prisen kommer længere ned?)

Istedet for at komme med kommentarer til prissætningen af et givent spil, så kunne folk også bare lade tråden gå sin gang. Måske har sælger held med at afsætte spillene. Måske ikke. Hvis tråden står åben i en måneds tid uden at nogen bider på, kan sælger altid overveje at justere prisen. Det har jeg fuld tillid til at sælger nok selv skal finde ud af. Kommentarer eller ej.
Sidst spillet:
Image
dext

Post by dext »

Kære mulige købere i denne tråd som viser så meget interesse for mine spil.

Jeg må sige at det besvær jeg havde med at skaffe disse spil har gjort mig til skamme, selvom jeg skulle betale en sindsyg fragt for to af disse spil og disse slet ikke er pakket ud så glæder det mig ustyrligt meget at i er så imødekommende og moralske at jeg helt og holdent skal overveje at sælge disse spil eller bare smide dem ud. (125 kr. stk) :roll:
Jeg er hysterisk glad for at høre om de priser i sælger ting til herinde, især når man taler om spil som aldrig igen kommer i print, og kun lige er pakket ud af plastiken fra fabrikkens side af.

Jeg havde håbet på at de ville ende hos en samler som ville værdsætte dem i sin samling og mon ikke om man kan debattere prisen med en mulig køber?

Jeg opretter tråden inde på DBA.dk så kan mulige købere fange mig derinde.

Det var en broget affære at lære www.germangames.dk at kende.
RasJer
100+ indlæg
100+ indlæg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Post by RasJer »

Sikke dog en tør kommentar! :-)
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by JoelP »

Jeg tænkte bare jeg ville oplyse om 2nd edition, da jeg synes det lød som om at sælger ikke var klar over at aGoT var in print igen (som franchise). Personligt kunne jeg godt forstå prisen, hvis det netop var Space Hulk 3rd ed eller noget andet, hvor man ikke kan få en senere udgave (Jeg tror da selv på, at prisen på Space Hulk 3 falder, den dag de beslutter sig for at udgive 4th edition. Sådan fungerer markedet jo bare) og så kunne sælger måske ha for høje forventninger om hvor populært produktet var.

Og det kan da sagtens være, at der sidder en samler derude og leder efter lige netop den version han sælger, og så har jeg vel ikke taget noget fra nogen af dem, ved at oplyse om ny version

Der er ikke nogen grund til at være så tyndhudet :)
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Been thanked: 1 time

Post by jondifool »

Stony wrote:Jeg kan ikke forstå folks trang til at kommentere på prisen. (Med mindre man reelt er interesseret i spillet såfremt prisen kommer længere ned?)

Istedet for at komme med kommentarer til prissætningen af et givent spil, så kunne folk også bare lade tråden gå sin gang. Måske har sælger held med at afsætte spillene. Måske ikke. Hvis tråden står åben i en måneds tid uden at nogen bider på, kan sælger altid overveje at justere prisen. Det har jeg fuld tillid til at sælger nok selv skal finde ud af. Kommentarer eller ej.
Det er jeg stærkt uenig i. I lige netop det her forum forventer jeg en diskussion af om priser er fair, rammer en markedspris eller rammer ved siden af. Det her er et forum for spilnørder og jeg forventer at den expertise det indbefatter kommer til udtryk i diskussion, også af priser.

Der er for eksempel et spil Game of Thrones: A Storm of Swords Expansion til salg for 175,00 som er nyt og stadig i folie i en tråd herinde. Jeg synes da at det er en diskussion værd om et samlet sæt af 3 spil er den pris værd som sælger sætter, netop fordi det er udgået og samlet. Især når det nu ofte går den anden vej når et ny udgave kommer på markedet. Men da det ikke er særligt længe side at "game of thrones " serien gik for ret høje priser, så er en diskussion af hvad markeds situation er lige nu da oplagt.

Kort sagt , jeg betragter det som en selvfølge at man evaluere priser og bud i tråde her inde.
Image
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Jeg synes absolut ikke der er noget odiøst i at debattere priser. Men jeg vil gerne sætte spørgsmåltegnet ved det, når det foregår i en salgstråd, og hvor det - såfremt man ikke farer forsigtigt frem - hurtigt kan blive til indlæg der kan tolkes som "Helt ærlig, så lav dog lige din research ordentligt" agtigt. Det gælder dobbelt op, når der er tale om nyankomne.

Men hvis du er græskkatolsk mht. om dext kommer igen eller ej, så fair nok. Bare skyd hans indlæg ned.

Enhver bruger har vel lov til at sætte den pris de vil. Når de så ikke får en eneste henvendelse, kan de nok godt regne ud at prisen muligvis skal ned. Omvendt KUNNE det jo ske, at der kom nogen forbi og sagde haps. Jeg er også skeptisk, men det betyder ikke at det ikke er muligt.
Sidst spillet:
Image
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by JoelP »

Stony wrote:Jeg synes absolut ikke der er noget odiøst i at debattere priser. Men jeg vil gerne sætte spørgsmåltegnet ved det, når det foregår i en salgstråd, og hvor det - såfremt man ikke farer forsigtigt frem - hurtigt kan blive til indlæg der kan tolkes som "Helt ærlig, så lav dog lige din research ordentligt" agtigt. Det gælder dobbelt op, når der er tale om nyankomne.
Det lyder mere som om at argumentet er, at man skal lade være med at reagere på noget, fordi folk kan blive tøsefornærmede, end det er fordi at han selv skal ha lov til at sætte sin pris (for det er vi vel i forvejen helt enige i, at han må (og skal))
Mads321
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by Mads321 »

Det her emne er et tilbagevendede et, på stort set alle internetfora hvor der findes en køb/salg kategori.

Det er svært ikke at argumentere for, at alle skal ha' lov til at sige hvad de vil - kommentere på en tråd - for det er jo netop hvad man gør på sådan et forum. Det er jo kommentarer på kommentarer, meninger på meninger. Så at indskrænke disse, specielt på et dansk forum for danskere, der om nogen er et folkefærd, der værner om deres ret til individualisme og ytringsfrihed, er som sagt et svært argument.

Den eneste vej uden om, er et sæt fællesregler (typisk opslået i en "læs først-post", der er gjort sticky (fremkommer altid i toppen på siden med indlæg)).

En af de bedre løsninger (regl) er, at man som udgangspunkt ikke kommenterer på salgstråde, såfremt man ikke er interesseret i den vare der tilbydes.
Argumentet herfor er, at man meget nemt og hurtigt for drejet salgstråden over på sælgers evne (eller mangel på samme) til, at prissætte sine varer til et niveu, hvor man vil være interesseret i at byde. Og også selv om man ikke er interesseret i varen, men man har "insiderviden" om, at varen findes billigere andre steder, har været handlet billgiere tidligere osv. så vil man jo ofte gerne kommentere for at "hjælpe" - men det bliver tit en bjørnetjeneste (som set i denne tråd f.eks.).

Hvis ikke sælger giver udryk om, at han/hun er i tvivl omkring prisen, så er alt andet end en forespørgsel til sælger, jo i sagens natur "off-topic". Da ikke sælger selv udtrykker et ønske om, at få "vurderet" sin vare, så er der altså altid tale om en salgstråd - IKKE en vurderingstråd!

HVIS man nu synes, at prisen er for høj, og at man gerne vil hjælpe sælger - så smid vedkommende en privat besked. I øvrigt, så vil jeg da også anbefale, at man sender en privat besked til sælger, såfremt man er interesseret i at købe spillet, men til en anden pris end den fastsat af sælger. I sådan en forhandling, kan man jo sagtens argumentere for, at spillet skal sælges billigere fordi xxx.. Men gør man dette offenligt, uden at man kan blive enig om en pris, så er det jo også gjort meget sværere for sælger, at sælge sin vare til sin pris, hvis en anden køber skulle være interesseret.

På en måde kan man sige, at der er lagt "våben" i hænderne til den næste interesserede - som måske slet ikke ville bruge tiden på, at undersøge at disse "våben" var til rådighed, og så kan man jo så diskutere, om det er rimeligt, at denne får disse serveret på et sølvfad - det bliver ret hurtigt til 1 mand (sælger) mod pøblen ("hele internettet") - i det hele taget en meget ubehagelig situation, SPECIELT, hvis man skiller sig af med noget, som man måske enten har en stor affektionsværdi for, eller som man selv har betalt et større beløb for, men måske skal være heldig at få en brøkdel af beløbet tilbage for.

HVIS man virkelig gerne vil undersøge hvad et (brugt) spil er værd, men ikke vil gøre det lige op under næsen på sælger, som ikke har et ønske om at starte en sådan debat, så kan man jo selv starte en tråd med emnet, og tilmed referere til denne overfor sælger, såfremt det skulle komme dertil.

Får sælger solgt sin vare til en pris, som man selv synes er overpris, så kan det være et udtryk for mange ting, hvoraf ét af dem selvfølgelig er, at køber først bag efter købet finder ud af, at varen f.eks. kunne købes billigere på e-bay. I det tilfælde, så vil jeg ultimativt synes, at det er købers "egen skyld". Så kunne køber ha' gjort sig den ulejlighed, at undersøge markedet først.

Og omvent, at hvis man gider at bruge tiden på, at sidde og glo prislister igennem og holde sig opdateret, så er det vel også meget rimeligt, at man er "god til" at forhandle en sælger ned i pris. Men der er altså ikke nogen, som har inviteret en til, at dele denne information med gud og hver mand i en sælgers salgstråd, uanset hvor velment det så end er. Hvis det virkelig er velment over for sælger, så del det med ham/hende, og ellers del den viden du har andre steder. Der er ingen grund til at hijacke sælgers tråd - start din egen, hvis det er en vurdering eller vidensdeling du er interesseret i - med mindre selvfølgelig, at sælger selv udtrykker det ("Jeg er i tvivl om hvad det skal koste" - "Jeg er til at handle med" - "kom med et bud" etc.)

- nu har jeg ikke frekventeret dette forum ret længe, så jeg er derfor ikke klar over, om der findes sådanne regler, men hvis ikke der gør, så vil jeg da hermed gerne foreslå, at der kommer nogen op.

Og så vil jeg afslutningsvist gerne undskylde overfor sælger, at jeg laver offtopic i denne tråd. Det er i følge mit eget reglkodeks ufin opførsel, men tråden var vidst alligevel kørt af sporet. Og om ikke andet, så håber jeg da, at mit indlæg (sammen med resten af tråden), kan afføde en debat omkring det her emne, så der kan laves nogle regler eller retningslinier om ikke andet.
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by JoelP »

Jeg ved godt at dine intentioner er gode, men jeg synes du får salg på internettet tilat fremstå som en eller anden form for lyssky bussiness.
Post Reply