Age of Steam brikker

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
Post Reply
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Age of Steam brikker

Post by Stony »

Jeg har endelig fået taget mig sammen til at få sat lidt skik på alt mit Age of Steam + Steam + Steam Barons habbengut. Desværre havde jeg glemt hvordan Age of Steam brikkerne så ud sammenlignet med Steam brikkerne. Jeg tænkte at jeg ville kyle dem sammen ned i en æske, så jeg ikke manglede. Men sammenlignet med Steam, så ligner Age of Steam brikkerne noget der er produceret af Winsome.

Hvis du mangler nogle brikker til dit Age of Steam, eller bare gerne vil have nogle flere så du ikke løber tør, så sig til og du må få mine helt og aldeles foræret. Skulle du have fået forlist noget andet fra Age of Steam - skiver, penge osv. - kan jeg også være behjælpelig.
Sidst spillet:
Image
Mads321
100+ indlæg
100+ indlæg

Re: Age of Steam brikker

Post by Mads321 »

Jeg er for tiden meget optaget af, at designe egne spil, så extra brikker af enhver slags er i den sammenhæng altid gode at ha' liggende.

Så hvis ikke der er andre, som lige står og mangler til Steam/Age of Steam, så vil jeg meget gerne ha' fingrene i dem.

Hvordan ser de ud? Er der det runde træbrikker som disse:

Image

Eller tog som disse:

Image
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole

Post by Stony »

Nu var det papbrikkerne jeg først og fremmest havde i tankerne. Dem med skinner på. Træskiverne var et tilbud til dem der måtte have mistet et par stykker. Det var ikke tænkt som bulk-delivery. :)
Sidst spillet:
Image
Mads321
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by Mads321 »

Ahh, okay :) Jamen pap-brikker kunne skam også være interessante. Men da jeg nok højest sansynligt kommer til at "hærge" dem, ved at klistre noget andet på dem, så synes jeg selvfølgelig bedst de er tjent med, at finde et hjem, hvor de kan blive brugt i deres oprindelige form.
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Stony: Skinnestykkerne i Warfrogudgaven er rustrøde på lysegrøn baggrund, hvilket fremgår af æskens bagsidefoto og af diverse billeder på BGG, f.eks. dette:
Image
Brikkerne i Eagleudgaven er mere grålige, som det fremgår af Mads123s billede ovenfor.

Desueden er det også vigtigt at påpege at i AoS er der er præcist, og nøje defineret, sæt brikker (lige som i 18XX), medens Steam kun er fysisk begrænset af økonomiske årsager.
Image
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Stony »

Mik wrote:Desueden er det også vigtigt at påpege at i AoS er der er præcist, og nøje defineret, sæt brikker (lige som i 18XX), medens Steam kun er fysisk begrænset af økonomiske årsager.
Så giver muligheden stadig mening, da der her er mulighed for at få erstattet en eller flere eventuelt bortkomne brikker... :)
Jeg formoder at Eagle Games udgaven så er AoS 3rd ed.? Den jeg har mener jeg er 1st. ed. Med fejl på kortet og det hele.
Sidst spillet:
Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Det er et spørgsmål om definition: jeg mener ikke at et rent genoptryk med mindre rettelser af fejl, giver en ny udgave. Det er blot et andet oplag. Så der er kun lavet to udgaver af AOS: Warfrog og Eagle.
Image
Post Reply