Hvordan kan man se gamle PB's?

Giv din mening til kende overfor GermanGames.dk og de øvrige brugere.
Post Reply
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Hvordan kan man se gamle PB's?

Post by Bugge »

Hej Frouvne,

Det burde fremgå af overskriften, men jeg kan kun se 5 sider tilbage i tiden med PB's osv. Er det muligt at se/få adgang til dem der er ældre, eller slettes de bare automatisk?

Mvh,
Søren
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvordan kan man se gamle PB's?

Post by Sir William »

Bugge wrote:Hej Frouvne,

Det burde fremgå af overskriften, men jeg kan kun se 5 sider tilbage i tiden med PB's osv. Er det muligt at se/få adgang til dem der er ældre, eller slettes de bare automatisk?

Mvh,
Søren
Skal man ikke selv slette sine PB´ere når antallet overstiger 250 (altså 5 sider) for at kunne modtage nye beskeder. De har jeg dog fået besked om og så slettet dem som ikke skulle gemmes, gerne dem med adresser.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvordan kan man se gamle PB's?

Post by Gunness »

Sir William wrote:Skal man ikke selv slette sine PB´ere når antallet overstiger 250 (altså 5 sider) for at kunne modtage nye beskeder. De har jeg dog fået besked om og så slettet dem som ikke skulle gemmes, gerne dem med adresser.
Lige præcis.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Hvordan kan man se gamle PB's?

Post by Bugge »

Gunness wrote:
Sir William wrote:Skal man ikke selv slette sine PB´ere når antallet overstiger 250 (altså 5 sider) for at kunne modtage nye beskeder. De har jeg dog fået besked om og så slettet dem som ikke skulle gemmes, gerne dem med adresser.
Lige præcis.
Jeg har ikke fået denne besked, og har ikke selv 'fysisk' slettet dem. Jeg har bare konstateret at de manglede, da jeg ledte efter en gammel PB, som var væk.

Hva' så hva'?!?

Søren
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvordan kan man se gamle PB's?

Post by Gunness »

Med mindre herr Redacteur'en har lavet et eller andet supersnedigt*, så er det standard for phpBB-boards. Dine pb'er bliver ikke slettet automatisk, men på et tidspunkt rammer man loftet (her 250 pb'er), og så må man slette, hvis man vil modtage yderligere. Er du oppe på 250?

* kunne f.eks. være at skære i antallet af pb'er, man må have liggende. Hvis det blev skåret ned fra 300 til 250, vil der sandsynligvis blive slettet nogen.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvordan kan man se gamle PB's?

Post by Stony »

Bugge wrote:Jeg har ikke fået denne besked, og har ikke selv 'fysisk' slettet dem. Jeg har bare konstateret at de manglede, da jeg ledte efter en gammel PB, som var væk.

Hva' så hva'?!?

Søren
Der er ikke nogen der har "fået" nogen besked. Det er sådan forummet er opbygget, så man ikke fylder databasen med folks gamle l**t. Når du går ind i PB-modulet, kan du se en angivelse af hvor mange beskeder du har , og hvor mange du højst må have. Hvis der allerede er fyldt op, og du modtager yderligere en PB, er du næppe selv online samtidig, så håndterer systemet det på bedste beskub. Og lur mig om ikke det sker ved at slette den ældste besked.

Man kan så mene at systemet burde sende en email besked til konto-indehaveren, når man var tæt på sit maksimum, men ret beset kan det godt være at systemet plejer at gøre det, men nu har vi længe ikke modtaget email-beskeder fra GG om nye indlæg el.lign, så selv om systemet forsøgte er beskeden næppe nået frem. (Måske der er sket nogle ændringer med email-serveren...? Det kunne måske være værd for admin at kigge nærmere på.)

Så det korte af det lange. Dine gamle beskeder er der næppe mere.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvordan kan man se gamle PB's?

Post by Gunness »

Stony wrote:så håndterer systemet det på bedste beskub. Og lur mig om ikke det sker ved at slette den ældste besked.
Som sagt er standard-funktionaliteten, at man får besked om, at der ikke er mere plads. De meddelelser, der ikke er plads til, bliver sat i kø, indtil man har slettet nogle af sine gamle beskeder. Det burde ikke ske automatisk. Men derfor kan man jo godt rydde op alligevel.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvordan kan man se gamle PB's?

Post by Frouvne »

Jeg tror standardindstillingen er at de ældste beskeder slettes. Tjek dine indstillinger under mappeindstillinger. Jeg er pt ikke i nærheden af en stationær computer, så jeg har ikke mulighed for at undersøge det nærmere. Du kan dog roligt gå ud fra at forsvundne beskeder er gået tabt.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvordan kan man se gamle PB's?

Post by Stony »

Confirmed. Jeg snuppede lige et screenshot af indstillingerne
Attachments
Screenshot
Screenshot
screenshot.png (12.14 KiB) Viewed 10490 times
Sidst spillet:
Image
Post Reply