Hvad kendetegner en "god" kickstarter

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad kendetegner en "god" kickstarter

Post by Larsine »

Her er nogle kampagner fra Indiegogo som jeg synes var fornuftige, hvorfor jeg også støttede en af dem:

Among the Stars: http://www.indiegogo.com/projects/110752
Briefcase: http://www.indiegogo.com/Briefcase-Boardgame

Derudover støttede jeg også Drum Roll på Indiegogo (som jeg dog ikke kan finde et link til), da den var lavet på samme opskrift.

De var gode fordi:
1) Det var tydeligt hvad projektet gik ud på (få udgivet spillet)
2) Det var tydeligt hvad målet var for at kampagnen lykkedes.
3) Jeg var sikker på at spillet var færdigt, og jeg kunne læse reglerne til spillet.
4) Det var tydeligt hvad de ønskede at udgive, hvilke komponenter og hvor mange af hver.
5) Det var tydeligt hvad der evt. var af ekstra materiale, og hvordan man fik fat i det.
6) Deres stretch goals var tydelige, og gav god mening.
7) der var en god FAQ, som blev opdateret løbende.
8) Det var tydeligt hvornår jeg kunne forvente produktet.
9) Det var tydeligt hvad jeg kom til at betale i den sidste ende, for jeg vidste hvorfra spillet skulle sendes, og hvad det evt. kostede ekstra.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad kendetegner en "god" kickstarter

Post by Larsine »

Og så lige en kickstarter som jeg synes opfylder de samme kriterier:

http://www.kickstarter.com/projects/coo ... rivet-wars
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad kendetegner en "god" kickstarter

Post by Goblen »

Har prøvet Among the Stars hos NetSapiens og syntes det var et mega fedt spil :-)

Tak for alle de gode tips Larsine. Det var egentlig det jeg ledte efter, og så er det unfair at linke til den kickstarter du gjorde. Jeg har ikke pengene til det spil, men damn det ser fedt ud. Skal nu ud og se om jeg kan nå at finde dem, ellers må jeg vente til det kommer i handlen.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad kendetegner en "god" kickstarter

Post by Larsine »

Jeg kunne også selv godt tænke mig at hoppe med på Rivet Wars, men synes også det er lidt dyrt.

Spillet kommer jo til at koste $100, så mon ikke det bliver omkring kr 1000,- i handlen herhjemme, og dertil kommer alle de ekstra figurer man naturligvis kommer til at købe efterfølgende.

Der mulighed for at få det sendt fra UK, så man er sikker på at slipper for ekstra fortoldning, og så er det jo rigtig mange figurer man får, og de ser fede ud.

Eneste ulempe er at sådan nogle figurer bør males, og jeg hader at male figurer :roll:

Og for $150 (+$25 i porto) (=DKK 978 i følge valutakurser.dk) får man jo for $375 udstyr, med mindre de kommer over $300.000, for så får du mere.

Og man kan sagtens leve af havregrød og spagetti den næste måned.

Hvis du køber det, så spiller jeg det gerne med dig :D
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvad kendetegner en "god" kickstarter

Post by Sir William »

Enig, Rivet Wars ser ganske imponerende ud men det gør også ekstra godt at de viser nogle flotte malede figurer.

Tænk, Skylander konceptet som brætspil. Ment, at det er et spil der kan udvikles med nye seje unikke figurer som folk gerne vil købe efterfølgende.

Om alt er, så præsenterer de konceptet rigtig godt på siden og hvad spillet bringer. Desværre for dyrt i forhold til mig og med den viden, at jeg måske ikke får det spillet så meget. Men jeg er også glædeligt forsøgskanin hvis der er nogen der køber det.
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Re: Hvad kendetegner en "god" kickstarter

Post by Jesper Amstrup »

Mik wrote:
Larsine wrote:Selv DoW kan se at deres kickstarter er noget rod
Men netop derfor finder jeg dem troværdige.

Jesper Amstrup wrote:
Mik wrote:Så når nu folk ulejliger sig med at skrive til DoW og bede om disse racer, så herregud. Hvorfor vil det genere dig?
Det er ikke lige det der generer mig. Hvad der generer mig mest, kan du se i de tidligere indlæg. At de vælger at lave en udvidelse de selv har sagt ikke fungerer analogt, er da et problem.
Jeg forstår ikke hvad du skriver. Det generer dig ikke, men alligevel finder du at det er et problem?
Hvis du ikke havde slettet det der står lige efter det du har citeret mig for, vil jeg tro du kan se meningen. Det strider også mod troværdigheden ;)
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad kendetegner en "god" kickstarter

Post by Goblen »

Jeg har fem dage til at beslutte mig for den kickstarter, og jeg hælder mere og mere til at backe det her projekt. Er der evt. andre der er med så vi tager den hvor vi får to spil?

/Brian
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad kendetegner en "god" kickstarter

Post by Larsine »

Jeg har vældig lyst, men økonomien er ikke til det. Men jeg vil vældig gerne hjælpe dig med at spille det når du modtager det :-)
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Re: Hvad kendetegner en "god" kickstarter

Post by Jesper Amstrup »

Goblen wrote:Jeg har fem dage til at beslutte mig for den kickstarter, og jeg hælder mere og mere til at backe det her projekt. Er der evt. andre der er med så vi tager den hvor vi får to spil?

/Brian
Det ser ud til at det kun er blitzkrieg level der har 2 kopier. Den står i 300$ + 50$ i porto. Hvis (eller rettere når) den ryger til fortoldning, ender det med at blive lidt pebret, men det er du selvfølgelig klar over ;)

Det ender i omkring 2700, og beløbet er højt nok til at der også kommer told på. Uden at blive hængt op på det, mener jeg at det er knapt 5 % for "legetøj". Så må man krydse fingre for at spillet er godt ;)
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad kendetegner en "god" kickstarter

Post by Larsine »

Jesper Amstrup wrote: Det ser ud til at det kun er blitzkrieg level der har 2 kopier. Den står i 300$ + 50$ i porto. Hvis (eller rettere når) den ryger til fortoldning, ender det med at blive lidt pebret, men det er du selvfølgelig klar over ;)

Det ender i omkring 2700, og beløbet er højt nok til at der også kommer told på. Uden at blive hængt op på det, mener jeg at det er knapt 5 % for "legetøj". Så må man krydse fingre for at spillet er godt ;)
Ikke noget problem, under quick update står der:
•EU shipments ship from the UK, we'll clear customs for you.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad kendetegner en "god" kickstarter

Post by Larsine »

Goblen wrote:Jeg har fem dage til at beslutte mig for den kickstarter, og jeg hælder mere og mere til at backe det her projekt. Er der evt. andre der er med så vi tager den hvor vi får to spil?

/Brian
Der er desværre ikke noget sparet ved at tage level $300 for 2 spil (+$50) i porto, i forhold til at hver i sær tager level $150 (+$25 i porto).

Eneste ulempe er at I så skal sørge for at få det videresendt til den som ikke er modtageren af den store pakke.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad kendetegner en "god" kickstarter

Post by Mik »

-For slet ikke at tale dem om at købe spillet efter det er kommet i butikkerne, evt. i forbedret udgave :wink:
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad kendetegner en "god" kickstarter

Post by Goblen »

Er da ikke uenig Mik, men med en masse ekstra der giver endnu mere værdi til gameplayet, og et spil der sikkert stadig er sjovt og underholdende så ser jeg det mere positivt det her :-)

/Brian
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvad kendetegner en "god" kickstarter

Post by Sir William »

Goblen wrote:Er da ikke uenig Mik, men med en masse ekstra der giver endnu mere værdi til gameplayet, og et spil der sikkert stadig er sjovt og underholdende så ser jeg det mere positivt det her :-)

/Brian
Synes jeg har hørt/set, at de ting som er kommet med til dem som har støttet sådanne projekter pludselig også er kommet til dem som køber det i butikken.

Men ca. 1.200 kr. er mange penge for et spil selv med en masse goodies der følger med.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad kendetegner en "god" kickstarter

Post by Larsine »

Sir William wrote:
Goblen wrote:Er da ikke uenig Mik, men med en masse ekstra der giver endnu mere værdi til gameplayet, og et spil der sikkert stadig er sjovt og underholdende så ser jeg det mere positivt det her :-)

/Brian
Synes jeg har hørt/set, at de ting som er kommet med til dem som har støttet sådanne projekter pludselig også er kommet til dem som køber det i butikken.

Men ca. 1.200 kr. er mange penge for et spil selv med en masse goodies der følger med.
$175 bliver altså "kun" til DKK 971,79, så du kan sagtens hoppe med på den båd :twisted:
Post Reply