Hvad kendetegner en "god" kickstarter

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad kendetegner en "god" kickstarter

Post by Mik »

Sir William wrote:Synes jeg har hørt/set, at de ting som er kommet med til dem som har støttet sådanne projekter pludselig også er kommet til dem som køber det i butikken.
Jeg har ihvertfald endnu ikke hørt om noget som jeg har fortrudt ikke at have fået. (indtil videre har det været lidt ligesom disse messe-freebies, hvor nogle har været dybt ulykkelige over at de ikke har fået fat i to Power Grid kort eller et Manneken Pis vidunder, som vi andre spiller en gang, for derefter at lægge væk).

Men dette kan jo være et udmærket sted at høre hvilke bonusser folk har fået, som er absolut uundværlige?
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad kendetegner en "god" kickstarter

Post by Larsine »

Mik wrote:
Sir William wrote:Synes jeg har hørt/set, at de ting som er kommet med til dem som har støttet sådanne projekter pludselig også er kommet til dem som køber det i butikken.
Jeg har ihvertfald endnu ikke hørt om noget som jeg har fortrudt ikke at have fået. (indtil videre har det været lidt ligesom disse messe-freebies, hvor nogle har været dybt ulykkelige over at de ikke har fået fat i to Power Grid kort eller et Manneken Pis vidunder, som vi andre spiller en gang, for derefter at lægge væk).

Men dette kan jo være et udmærket sted at høre hvilke bonusser folk har fået, som er absolut uundværlige?
Det kommer vel an på hvad man forstår ved Absolut uundværlig.

Personligt er jeg rigtig glade for de bonuser jeg fik til Drum Roll og Briefcase, men de er naturligvis ikke uundværlige.

Men det man få ekstra til f.eks. Rivet Wars synes jeg giver meget mening. Naturligvis kan det spilles uden, ellers var der jo ingen der ville købe grundspillet, men jeg tror at det bliver mere interessant med alle de bonuser man kan få via denne kickstarter.

Jeg er dog også overbevist om at man sagtens kan få fat i dem bagefter, men så bliver det jo til $150 for grundspillet, plus betaling for de bonuser man så bagefter køber. Så hvis man synes spillet ser fedt ud, giver det kun mening at hoppe med på vognen IMO.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad kendetegner en "god" kickstarter

Post by Goblen »

Hvis promos er uundværlige for et spil så burde de vel være en del af grundspillet?

Promos er vel tænkt at give spillet endnu (og det er et vigtigt ord her) værdi. Og hvis jeg kan få dem med når jeg køber spillet nu her ved at backe det, og det er et spil jeg alligevel gerne vil have - så tror jeg det er givet godt ud.

/Brian
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad kendetegner en "god" kickstarter

Post by Mik »

Goblen wrote:Hvis promos er uundværlige for et spil så burde de vel være en del af grundspillet?
Lad mig omformulere mit spørgsmål.

Jeg har købt Emminent Domain via Kickstarter. At betale for at få en planet opkaldt efter sig er absolut heller ikke noget som er uundværligt, men på den anden side er det da en særlig ting man ikke kan få bagefter. De øvrige bonusser har ikke været noget særligt, og kunne desuden fås via de normale butikker. I øvrigt blev spillet leveret længe efter at butikkerne havde fået deres eksemplarer.

Western Town blev købt via Ulule. Både bonuskort og træbrikker (som iøvrigt er aldeles upraktiske og unødvendige) kan købes efterfølgende. Spillet kunne desuden købes samtidig med at vi andre fik vores.

Glory to Rome blev købt via en butik, og blev leveret længe før Kickstarterstøtterne fik deres. Desuden blev alle de vigtige bonusser (alle kort) leveret gratis med spillene fra butikken.

Among the Stars blev købt via en butik. Ingen af bonuskortene er særlig gode i spil, så derfor også absolut undværlige.

Sentinels of the Multiverse blev købt via en butik, og jeg ikke kendskab til nogle bonusser som har været værd at eje.

Kan ikke erindre hvilke andre spil jeg har, som startede via en kickstart.

Jeg mener ikke at min samling mangler et spil som jeg ikke har kunnet købe, eller som koster væsentlig mere nu end før.
Og bortset fra den egocentriske glæde ved at have en planet opkaldt efter mig, har jeg heller ikke hørt om nogen tilgift, som jeg er misundelig på ikke at have.
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvad kendetegner en "god" kickstarter

Post by Sir William »

Kan det ikke tænkes, at nogle af dem som støtter op omkring et kickstarter projekt er butikker. Dermed får de et produkt de kan sælge til deres kunder, hvor de tilbyder noget ud over hvad andre butikker dermed tilbyder.

Det kan vel forklare f.eks. Glory to Rome eksemplet.
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Re: Hvad kendetegner en "god" kickstarter

Post by Jesper Amstrup »

Mik wrote:Sentinels of the Multiverse blev købt via en butik, og jeg ikke kendskab til nogle bonusser som har været værd at eje.
Lige netop her synes jeg er er nogle ting jeg kunne tænke mig. Der er en ekstra hero, og villain. De store villainkort, ville heller ikke være så ringe. De alternative herokort er jeg mere ligeglad med. Men, men... det er ikke noget der er umuligt at få fingrene i udenom kickstarter.

Ellers er jeg også ret ligeglad med de ting. Rivetwars ser dog ud til at have bonusting med lidt mere gods i. Det er vel også mere miniatures end brætspil... selvom det spilles på et bræt, eller?
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad kendetegner en "god" kickstarter

Post by Mik »

Sir William wrote:Kan det ikke tænkes, at nogle af dem som støtter op omkring et kickstarter projekt er butikker. Dermed får de et produkt de kan sælge til deres kunder, hvor de tilbyder noget ud over hvad andre butikker dermed tilbyder.

Det kan vel forklare f.eks. Glory to Rome eksemplet.
Helt enig. Det er jo derfor at jeg er endt op med to eksemplarer.
Jeg købte et spil fra Leisure Games, da de fik det på lager, men to eksemplarer dukkede op.
Det viste sig så, at jeg rent faktisk havde forudbestilt et eksemplar året før, men det havde jeg ulykkeligvis glemt da jeg bestilte det igen.

Og naturligvis havde de fået diverse bonusmateriale med. Men jeg får da regelmæssigt gratis bonusser fra de forretninger jeg handler med, så det er jo ikke noget særligt for Kickstarter.
Jesper Amstrup wrote:
Mik wrote:Sentinels of the Multiverse blev købt via en butik, og jeg ikke kendskab til nogle bonusser som har været værd at eje.
Lige netop her synes jeg er er nogle ting jeg kunne tænke mig. Der er en ekstra hero, og villain. De store villainkort, ville heller ikke være så ringe. De alternative herokort er jeg mere ligeglad med. Men, men... det er ikke noget der er umuligt at få fingrene i udenom kickstarter.
Præcis. Jeg fik mine i Essen.
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad kendetegner en "god" kickstarter

Post by Goblen »

Er sgu nød til ikke at købe det spil. Ville ellers gerne have det, men nyt job (er sælger) gør at jeg lige skal i gang med nye kunder inden der løber penge ind.

Ærgerligt for det spil havde jeg gerne købt.

Tak for tippet dog - og for alle kommentarerne :-)

Håber I alle får en rigtig god weekend.

/Brian
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad kendetegner en "god" kickstarter

Post by Larsine »

Endnu en kickstarter som jeg synes er lavet fornuftigt.

http://www.kickstarter.com/projects/mag ... board-game

Og de har allerede ændret den med et pledge level på $21 da brugeren efterspurgte den mulighed.

Og de har åbnet op for flere $79 pledges, da de først havde udsolgt de først 50.

Deres begrundelse for at have begrænsninger på, er at lige præcis med poserne, som er det ekstra man får i $21/$79 er at de skal vide hvor mange af dem der skal produceres, hvorimod alt ander blot er ekstra prints af tinge der er produceret.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad kendetegner en "god" kickstarter

Post by Mik »

Goblen wrote:Ærgerligt for det spil havde jeg gerne købt.
Hvad får dig til til at tro at du ikke kan købe det senere?
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad kendetegner en "god" kickstarter

Post by Goblen »

Ingenting. Ville gerne have backed det :-) Ikke andet end det.
Post Reply