Spillemåtter med hexes
- BlueSwan
- 1000+ indlæg
- Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Spillemåtter med hexes
Vil gerne have en spillemåtte af en art. Allerhelst en med hexes, der kan bruges som underlag til Eclipse. Det lader til at de steder der omtales på BGG alle er amerikanske. Er der nogen herinde der har kendskab til europæiske producenter af den slags?
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Re: Spillemåtter med hexes
Jeg er nysgerrig efter hvilken funktion det skal tjene? For at dække over den spraglede dug der ligger under brikkerne?
Sidst spillet:

Jeg har selv en vinyldug med Hexes, fra Chessex - købt i Faraos - men jeg har aldrig set en med store nok hexes til Eclipse...
- BlueSwan
- 1000+ indlæg
- Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Mest så hexes ikke placeres i intetheden. I Eclipse placeres hexes ikke fra start af i umiddelbar sammenhæng med hinanden.Stony wrote:Jeg er nysgerrig efter hvilken funktion det skal tjene? For at dække over den spraglede dug der ligger under brikkerne?
Og så ser det bare fedt ud med løsninger som denne: http://files.boardgamegeek.com/file/dow ... i(PJP).jpg?
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Fair nok. Det er altså mest for at "pimpe" spillet? (Jeg kan ikke forestille mig at det er et reelt problem, om man måske er nødt til at tilpasse startlokationerne en smule, efterhånden som de får forbindelse til de øvrige lokationer.)
Jo, det ser da cool ud, men jeg kan ikke lade være med at tænke på det upraktiske i at have spille-måtter til et specifikt spil (idet tema og tile-størrelse næppe passer på ret mange andre spil) som man så også skal finde plads til. Det vil i hvert fald hurtigt løbe op, hvis der er flere spil der skal have samme tur. Men hvis det er noget man vil dyrke og gerne vil gøre lidt ekstra ud af, vil det da være en fin lille tilføjelse.
Jo, det ser da cool ud, men jeg kan ikke lade være med at tænke på det upraktiske i at have spille-måtter til et specifikt spil (idet tema og tile-størrelse næppe passer på ret mange andre spil) som man så også skal finde plads til. Det vil i hvert fald hurtigt løbe op, hvis der er flere spil der skal have samme tur. Men hvis det er noget man vil dyrke og gerne vil gøre lidt ekstra ud af, vil det da være en fin lille tilføjelse.
Sidst spillet:

- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Men det er jo (ifølge overskriften) en PAY mat - så den lyder rigtig dyrBlueSwan wrote:Og så ser det bare fedt ud med løsninger som denne: http://files.boardgamegeek.com/file/dow ... i(PJP).jpg?

Men filen ser ud til at kunne printes ud hos et printer-firma, så du kunne få den printet ud på plast.
Alternativt kan samme foto trykkes på kanvas hos www.zazzle.se
- Robert
- 1000+ indlæg
- Been thanked: 2 times
Jeg har lavet det vi brugte hos Mikkel i Helsingør. Men der er ikke særligt pænt, og kun A3 (Eclipse fylder en del).BlueSwan wrote:Vil gerne have en spillemåtte af en art. Allerhelst en med hexes, der kan bruges som underlag til Eclipse. Det lader til at de steder der omtales på BGG alle er amerikanske. Er der nogen herinde der har kendskab til europæiske producenter af den slags?
Du er meget velkommen til at få en kopi af filen så du kan printe det selv. Send mig en email (evt. via PM).
- BlueSwan
- 1000+ indlæg
Yes, sender dig en PM!Robert wrote:Jeg har lavet det vi brugte hos Mikkel i Helsingør. Men der er ikke særligt pænt, og kun A3 (Eclipse fylder en del).BlueSwan wrote:Vil gerne have en spillemåtte af en art. Allerhelst en med hexes, der kan bruges som underlag til Eclipse. Det lader til at de steder der omtales på BGG alle er amerikanske. Er der nogen herinde der har kendskab til europæiske producenter af den slags?
Du er meget velkommen til at få en kopi af filen så du kan printe det selv. Send mig en email (evt. via PM).
-
- 1000+ indlæg
Hvis du kan finde en grafikfil i en tilpas størrelse, så kan jeg få det specialtrykt til dig på det materiale du ønsker, heriblandt vinyl, bomuld, acryl.. eller whatever.
Formatet bestemmer du HELT selv, fra A4 til adskillige meter på hver led.
/Claus M
Formatet bestemmer du HELT selv, fra A4 til adskillige meter på hver led.
/Claus M
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
-
- 50+ indlæg
Vi var nogle stykker der bestilte bannere fra vistaprint til brug som playmats. Jeg lavede en fed en til x-wing på 76x180cm for ca 190kr. En af de andre fixede lidt på computeren og så havde han tegnet hexes til Eclipse på et billede af en galaxe.
Det er ikke så svært, og så er det til at betale sig fra.
Det er ikke så svært, og så er det til at betale sig fra.
Jeg lavede en Eclipse map for noget tid siden og fik Vistaprint til at smide den på et af deres bannere. Det virker ganske udemærket 
Kostede mig hele 67kr (+ porto) og er ca. 76 x 120cm

- Attachments
-
- DSC05762.JPG (187.23 KiB) Viewed 9224 times
-
- 50+ indlæg
- BlueSwan
- 1000+ indlæg
Nice! Men priserne på deres hjemmeside ligger langt højere. Hvordan fik du det til den pris?Deus wrote:Jeg lavede en Eclipse map for noget tid siden og fik Vistaprint til at smide den på et af deres bannere. Det virker ganske udemærket
Bliv medlem af deres nyheds emails (og forvent at få tre mails om ugen) du skal kigge efter gratis banner/halv pris på bannere og helst gratis porto på bestillinger over 100kr / 200kr. Der kommer nogle gode tilbud, man skal bare vælve de rigtige