Mare Nostrum - Mythology Expansion holder det?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg

Mare Nostrum - Mythology Expansion holder det?

Post by Drix »

Hejsa,

Jeg har spillet Mare Nostrum, og syn's egentlig, det er okay at spille af og til med vennerne, når man bare er det rette antal til det. Ellers halter det lidt og bliver forudsigelig i gameplayet.

Men så opdagede jeg ved en tilfældighed, at der var en udvidelse; "The Mythology Expansion", til det. Ja faktisk var udvidelsen kommet allerede i 2005 :shock: Det er med udvidelsen bl.a. muligt at være en ekstra spiller, og der er kommet Guder med, så man kan få en ekstra hånd, hvis det er nødvendigt.

Men så var det, at jeg ville høre.....er det værd at investere i?
Hvad siger jeres erfaringer, hvis I har nogen?
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Tobias »

Jeg har kun prøvet spillet med udvidelsen og var ganske godt underholdt.
Det fungere fint, som et let civspil, som kan introduceres og spilles hurtigt.
Udvidelsen skulle rette op på en vis ubalance mellem landende, implementere guder og mythologi væsner og tilføjer en ekstra (Tillæg)spilleplade.
De nye ting, fjerner nok den forudsigelighed, som du nævner og tilføjer ekstra kød til spillet (samt retter flere af civ'erne og kortene).
Hvis man holder af spillet vil det kun blive bedre med udvidelsen.
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Fans af Mare Nostrum på Boardgamegeek anbefaler generelt udvidelsen, så jeg er ikke i tvivl om at den bidrager til at gøre MN bedre...
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 635 times
Been thanked: 933 times

Post by Frouvne »

Som gamepusher lavede jeg lidt research på spillet for godt et år siden uden nogensinde selv at komme til at spille hverken grundspil eller udvidelse. Den udbredte holdning syntes på daværende tidspunkt at være, at det var en af de udvidelser, der absolut tilføjede noget til spillet. Endvidere var der stor bekymring for, at udvidelsen var out of print og ikke skulle være til at opdrive, hvis man tøvede blot en smule. Sidstnævnte bekymring var så vidt jeg har erfaret ubegrundet... :wink:
frouvne, administrator

Image
Post Reply