Dust Tactics

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Dust Tactics

Post by digter »

Hvis man nu synes Necromunda og Mordheim var ret seje spil en gang, er Dust Tactics så noget for én?
Image
Varming
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Varming »

Jeg kender desværre ikke de spil du nævner..?
digter
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by digter »

De kan vel kategoriseres som miniature-skirmish spil hvor du kun har 10-20 enheder med i hvert spil. Derudover er spillenes force kampagne-delen, hvor dine tropper får XP og blive bedre for hvert spil. Ligesom i blood bowl hvis det siger dig noget?

Jeg kunne måske godt tænke mig at komme i gang med et miniaturespil, hvor det ikke kræver flere 100 figurer som i warhammer og hvor der er en kampagne som beskrevet ovenfor
Image
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp

Post by zutcorp »

Skobbo, me 2 :-)
digter
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by digter »

Fedt. Den snak tager vi senere :)
Image
Varming
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Varming »

Skobbolop wrote:De kan vel kategoriseres som miniature-skirmish spil hvor du kun har 10-20 enheder med i hvert spil. Derudover er spillenes force kampagne-delen, hvor dine tropper får XP og blive bedre for hvert spil. Ligesom i blood bowl hvis det siger dig noget?

Jeg kunne måske godt tænke mig at komme i gang med et miniaturespil, hvor det ikke kræver flere 100 figurer som i warhammer og hvor der er en kampagne som beskrevet ovenfor
Der er ikke i hverken Dust Tactics eller Warfare kampagner hvor figurer/units udvikler sig undervejs - men der er selvfølgelig kampagner hvor man kæmper en serie fortløbende scenarier. Der er ikke noget til hinder for, at du/I selv laver den slags husregler, designeren af spillet (Paolo Parente) opfordrer faktisk til, at folk selv arbejder videre med spillet. Så det er kun i etv turneringssammenhænge at det vil være et problem.

Dust T/W kræver ikke 100 figurer og det koster ikke nødvendigvis en formue at lave en hær. Hver unit "koster" x antal point at deploye, men starter så hvert spil med at aftale, hvor mange points man må købe ind for ... med mindre man spiller et scenarie, så er det defineret på forhånd. Så selv om den ene part i slaget har nogle virkelige heftige walkers/aircraft/choppers, har den anden stadig en chance, da disse units koster mange point at sætte ind.

Så Dust T/W er ikke præcis hvad du efterlyser, men det er ikke nødvendigvis mindre spændende af den årsag :) Kommer du i nærheden af det jyske, skal jeg gerne introducere dig/jer for Dust Tactics - Warfare er jeg ikke kommet i gang med endnu.. men det er et spørgsmål om tid.
Post Reply