Steam i Taastrup d. 26. maj 2013

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Steam i Taastrup d. 26. maj 2013

Post by Stony »

Så forsøger jeg mig med Steam igen.

D. 26. Maj smækker jeg Steam på bordet. Der vil blive spillet "basisudgaven" af Steam, hvilket eksempelvis betyder at der ikke er nogen auktioner. Hvilket kort vi spiller, afhænger af hvor mange vi bliver, samt om der er en eller flere deltagere der ikke har prøvet Steam. Såfremt der er nye, spiller vi nok bare et kort uden ekstraregler. Vi kan nok godt nå to spil, og så kan andet spil altid blive på et udvidelseskort med eventuelle særregler.

Det er ikke noget krav, at du har prøvet Steam før, men i første ombæring vil jeg "nøjes med" at åbne for folk der har prøvet enten Steam eller et af de relaterede togspil:
Age of Steam
Railways of the World
Railways of Europe
(Railroad Tycoon: The Boardgame)

...så alle deltagere har forudgående erfaring med fundamentet i denne type spil. Eventuelle regelforskelle skal vi nok få styr på inden spillet går igang.

Folk kan dukke op fra kl. 13.00. Hvis man allerede har helt styr på reglerne, kan man evt. vente med at dukke op til kl. 13.30, mens der lige bliver gennemgået regler for dem der har det behov.

Såfremt vi ikke er færdige ved spisetid, så giver jeg en bid mad. Det bliver nok bare som de forrige gange, hvor jeg dækker op til det store kolde bord.
Jeg sørger også for at der er lidt at drikke samt lidt snacks, såfremt der er nogen der sætter pris på den slags. Så folk skal ikke medbringe andet end sig selv og deres gode humør.

Tilmelding er efter først-til-mølle princippet. Vi kan være op til seks spillere, så det giver fem ledige pladser. :)

For dem der eventuelt ikke har været her før, så bor jeg Lavendelvej 21, Taastrup. Det er i gå-afstand fra Høje-Taastrup station. (ca. 10-15 minutter til fods.)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Steam i Taastrup d. 26. maj 2013

Post by Jonezy »

Jeg vil gerne melde min ankomst. Har spillet en del Railways of the World med diverse kort her på det sidste, så det er jo oplagt at få prøvet 'storebror' og så er det endda kun en cykeltur væk. Jeg skal nok læse op på regel forskelle inden.
Image
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Steam i Taastrup d. 26. maj 2013

Post by zutcorp »

Jeg har desværre ikke prøvet nogle af de bemeldte spil, men vil gerne prøve steam. Jeg skal nok gøre mit bedste for at se YouTube og læses regler inden.

Såeh, jeg står hermed i kø :-)
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Steam i Taastrup d. 26. maj 2013

Post by Myde »

Jeg er også frisk på at prøve Steam, efter jeg har lagt en del tid i Railways.

Jeg har godtnok en polterabend om fredagen, men satser på jeg er frisk igen søndag ;)
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Steam i Taastrup d. 26. maj 2013

Post by Robert »

Ak ja, den dag må jeg nok hellere blive hjemme hvis jeg skal være klar til at flytte onsdagen efter.

Nå, der kommer nok en anden chance til at spille Steam.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Steam i Taastrup d. 26. maj 2013

Post by Stony »

zutcorp wrote:Jeg har desværre ikke prøvet nogle af de bemeldte spil, men vil gerne prøve steam. Jeg skal nok gøre mit bedste for at se YouTube og læses regler inden.

Såeh, jeg står hermed i kø :-)
Fair nok. Du var hurtig til at komme efter det i terra Mystica, så det går ok. :)

Så er vi jo allerede på fire.
Sidst spillet:
Image
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Steam i Taastrup d. 26. maj 2013

Post by zutcorp »

super! Det er jo et spil som står på ret manges top 10 liste herinde, så det bliver spændende!
User avatar
Eivind
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 38
Joined: Mon Sep 08, 2008 1:31 pm
Location: Valby

Re: Steam i Taastrup d. 26. maj 2013

Post by Eivind »

jeg vil også gerne være med

(og ja, jeg har spillet diverse variationer af Steam)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Steam i Taastrup d. 26. maj 2013

Post by Stony »

Så er det snart tid. Såfremt folk bliver forsinket (eller forhindret), må man meget gerne smide en SMS, så jeg ved om vi skal vente på folk eller ej.

Mobil 26 71 39 71
Sidst spillet:
Image
Post Reply