Jeg har i lang tid haft planer om at anskaffe AF, men jeg har totalt mistet overblikket over hvad der findes. Fjerde (!) udgave er lige afsluttet på Kickstarter, og der følger vist en masse fancy terninger mv. med, som jeg ikke aner om man har brug for.
Er 1., 2. eller 3. udgave lige så gode når det kommer til den basale spiloplevelse?
Jeg har kigget på BGG, men synes bare jeg er blevet endnu mere forvirret.
Alien Frontiers - hvilken udgave?
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 708 times
- Been thanked: 839 times
Alien Frontiers - hvilken udgave?
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Re: Alien Frontiers - hvilken udgave?
Jeg har selv tredje udgave af spillet. Jeg har et kort, der ikke var i 1. og 2. udgave, og min gennemsigtige terning er mudret, plus jeg har nogle fine point-tæller-brikker.
Selve grundspillet er 100% det samme, så vidt jeg kan se når jeg spiller mine venners ældre udgaver.
Fourth Edition er vidst med nye, raketskibs-formede terninger, og nogle lækrere plastik-komponenter. Ellers er der ikke den store forskel.
Selve grundspillet er 100% det samme, så vidt jeg kan se når jeg spiller mine venners ældre udgaver.
Fourth Edition er vidst med nye, raketskibs-formede terninger, og nogle lækrere plastik-komponenter. Ellers er der ikke den store forskel.
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 708 times
- Been thanked: 839 times
Re: Alien Frontiers - hvilken udgave?
Ok, tak. Så kan jeg godt nøjes med en ældre udgave
Har ikke råd lige nu, men det bliver der forhåbentlig inden alt for længe.

Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate