Hvad er dit (brætspilsrelaterede) nytårsforsæt for 2013?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Been thanked: 4 times

Re: Hvad er dit (brætspilsrelaterede) nytårsforsæt for 2013?

Post by chr88 »

chr88 wrote:Jeg synes, det kunne være interessant at høre, hvad lige netop dine nytårsforsætter er på brætspilsfronten! :)

Jeg kan begynde. I 2013 vil jeg (i hvert fald ifølge planen...):

- Købe maksimalt 30 spil (det starter halvskidt med 3 spil efter en uge...)
- Tynde lidt ud i samlingen, således at jeg i hvert fald ikke ejer over 400 spil
- Spille mindst 50 af mine egne, uspillede brætspil. Nye spil prøvet i KBK/Consim tæller ikke med
- Komme til (næsten) alle spilledage i KBK/Consim
- Være mere aktiv herinde
Her efter 5 måneder vil jeg lige komme med en foreløbig status.

"Købe maksimalt 30 spil (det starter halvskidt med 3 spil efter en uge...)"
- Dette kommer jeg ikke til at overholde. Det var aldrig meningen, at jeg ville tælle udvidelser med, men selv uden disse, er jeg p.t. lidt over 30... Det skyldes dog primært tre ting. For det første kunne jeg pludselig få nogle spil ekstremt billigt, som jeg bare ikke kunne sige nej til! For det andet har jeg undersøgt lidt om spil, konen evt. ville kunne lide (såsom What's My Word, FITS osv.), som jeg afgjort tror, hun kan lide, og så må jeg jo have dem! Hvis hun er glad, er jeg glad. ;) Og endelig skyldes de flere indkøbte spil end de maksimale 30 - og dette er hovedårsagen - at jeg ganske enkelt har solgt ekstremt mange spil i det sidste halve års tid! Har skilt mig af med over 100 spil, og så er der jo pludselig masser af penge (og plads) til at købe lidt flere end de 30 spil.

"Tynde lidt ud i samlingen, således at jeg i hvert fald ikke ejer over 400 spil"
- Som nævnt ovenfor, har jeg solgt et hav af spil! Mange af spillene er gode spil, som jeg gerne ville spille igen, men de fleste af dem behøver jeg dog trods alt nok ikke at eje. Jeg har jo stadig over 200 spil, og jeg synes faktisk, at jeg er ved at have en ret solid samling med spil, jeg næsten kun rater 7+ (dem der får lavere ratings ryger næsten altid til salg). Man skal da være velkommen til at kigge på min profil og skrive til mig, om jeg vil sælge noget. :) Jeg er ret stolt over, at samlingen p.t. er helt nede på 357 (hvilket jo inkluderer ~150 udvidelser/promos), og jeg kan ikke forestille mig, at den kommer over 400 - snarere under 300, når jeg får spillet flere af mine uspillede spil! Det bliver dog nok svært/umuligt at cutte samlingen til under 250 inkl. udvidelser, men det var jo så selvfølgelig heller ikke målet.

"Spille mindst 50 af mine egne, uspillede brætspil. Nye spil prøvet i KBK/Consim tæller ikke med"
- Dette tegner særdeles godt. Jeg har vist spillet omkring 40 af mine egne spil, jeg ikke havde prøvet før. Derudover kommer et hav af nye spil prøvet på Djengis Con, i KBK og til Consimmøderne. Jeg ELSKER at prøve nye spil, også selvom mange af dem er crappy! :D Så spiller jeg dem jo bare ikke igen en anden gang, men jeg synes, det er sjovt, hver gang man får prøvet noget nyt - så vidt jeg lige kan se, er jeg oppe på lige omkring de 90 nye spil i 2013!

"Komme til (næsten) alle spilledage i KBK/Consim"
- Også dette ser fint ud; ganske vist har jeg forsømt Consim lidt i foråret, men jeg var der da i går, hvor jeg også meldte mig ind, så for kun en 10'er om måneden, er det jo klart det værd, da man møder nogle andre mennesker end i KBK og får spillet nogle andre spil. I KBK er jeg der stort set hver tirsdag, og det er super hyggeligt!

"Være mere aktiv herinde"
- Av, dette har jeg ikke været så god til... :( Men det er ikke GermanGames' skyld, men min egen; har bare generelt ikke været så god til at skrive hverken her eller på BGG. Jeg håber dog, at det ændrer sig, men uanset hvad vil det være meget svingende. Har nogle idéer til emner, jeg kunne starte her på GG, så det må jeg vel gøre på et tidspunkt. :)
Post Reply