Min kæreste og jeg søger nogen at spille brætspil med.

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
Post Reply
Mathias
Posts: 6
Joined: Thu Jun 20, 2013 10:44 am
Favoritspil: Settlers
Axis & Allies
Location: Glostrup, København

Min kæreste og jeg søger nogen at spille brætspil med.

Post by Mathias »

Som titlen siger søger min kæreste, Helle, og jeg folk at spille brætspil med.
Vi er ikke nye til strategiske brætspil, men får kun spillet få gange om året og ønsker at spille mere hyppigt. (ca. 1-2 gange om måneden - gerne weekenddage)
Vi ville gerne være med i en fast spillekreds, men den slags tager jo tid at opbygge. :D

Vi spiller mange forskellige spil, men foretrækker strategiske og historiske spil. Vi spiller desværre ikke rigtigt rollespil.

Vi nyder bl.a. at spille; Risk, Settlers (+), Civilizations, Fuldrigger, Københavnerspillet, Axis & Allies og div. quizspil (Trivial, Bezzerwisser osv.).
Vi er altid åbne for at lære og prøve nye spil.
Vi har bl.a. kigget på "Virgin Queen" og "Here I Stand". Overvejer også Caligula eller Carcasonne.

Vi er bosiddende i Glostrup, så geografisk nærhed ville være rart, men selvfølgelig ikke en nødvendighed.

Vi er som sagt helt nye til denne måde at spille på, da vi tidligere kun har spillet med venner & bekendte, så giv os gerne et prej. :-)

MVH

Helle & Mathias
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Min kæreste og jeg søger nogen at spille brætspil med.

Post by Helle »

Hej Mathias,

Velkommen til!

Jeg tænker, at der er to oplagte muligheder for jer, hvis der ikke lige er nogen, der er klar til en fast spilgruppe ... først og fremmest er der consim, som spiller første søndag i hver måned i Valby. Det koster selvfølgelig entre til dækning af leje af lokaler - men til gengæld er det ret uforpligtende, og der er god mulighed for at møde andre ... nogle skriver også her med mellemrum :-) (Både Mik og Larsine er vist medlem og kan måske fortælle mere, hvis du er interesseret). Kbk er også en forening - de spiller fast tirsdag aften i København (Bostrup og Jens_Hoppe spiller her - og kan sikkert levere information, hvis du vil vide mere).

Den anden mulighed er private arrangementer ... min oplevelse er, at der er kommet flere arrangementer, hvor nogen gerne vil spille noget og inviterer - og hvor man så har mulighed for at melde ind på de ledige pladser. Det er en god mulighed for at få set nogle spillere - og det lyder til, når jeg lige læser 'Hvad har du spillet i dag-tråden', at der er en del af disse spilaftaler, som resulterer i en hel del spilleri på kryds og tværs.

Måske er du heldig at der er nogen i jeres nærområde, som lige står og mangler spillere til en fast gruppe ... men hvis du ikke lige er så heldig, så er der ovenstående muligheder.

Helle
Last edited by Helle on Thu Jun 20, 2013 11:45 am, edited 1 time in total.
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Min kæreste og jeg søger nogen at spille brætspil med.

Post by Michael_Olsen »

Jeg spekulerer lidt på, leder i efter nogen at spille fast med 1-2 gange om måneden, eller leder i mere uspecifikt efter flere at spille med, så I samlet kan komme op på et par gange om måneden?

Jeg spørger fordi jeg rigtig godt kunne tænke mig nogen at spille for eksempel Civilization (2010) eller Through The Ages med, men grundet baby i huset er det lidt svært at finde tiden, så hver anden måned eller lignende er måske mere realistisk for mig.

På jeres liste kan jeg forøvrigt sagtens lokkes til Bezzerwizzer også. Men generelt leder jeg efter nogen at spille de lidt mere "episke" spil med, da det ikke er noget for min hustru (og der skal jo også være en til at passe babyen :mrgreen: )

Jeg bor i Ringsted, hvilket er cirka 40 minutter i bil fra Glostrup. Den tur generer mig ikke.

I kan eventuelt sende mig en PM hvis det kunne have interesse. Til information, hvis det har betydning, er jeg 40 år.
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Min kæreste og jeg søger nogen at spille brætspil med.

Post by Jonezy »

Hej Mathias og Helle,

Jeg bor lige om hjørnet i Taastrup, så vi kan sagtens finde ud af noget i nærmeste fremtid. Når det er sagt, så virker det til, ligesom Helle giver udtryk for, at der igennem forummet her opstår mange muligheder for at få spillet uden at det bliver til faste spilgrupper. Jeg har igennem de sidste par måneder spillet en masse spil med folk herinde fra og der er næsten nye åbne invitationer til spildage og aftener hver uge efterhånden.

Hygge
Jon
Image
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Min kæreste og jeg søger nogen at spille brætspil med.

Post by jondifool »

Mathias wrote: Vi har bl.a. kigget på "Virgin Queen" og "Here I Stand". Overvejer også Caligula eller Carcasonne.

Vi er bosiddende i Glostrup, så geografisk nærhed ville være rart, men selvfølgelig ikke en nødvendighed.

Vi er som sagt helt nye til denne måde at spille på, da vi tidligere kun har spillet med venner & bekendte, så giv os gerne et prej. :-)

MVH

Helle & Mathias
Ambitiøst og Fedt med nogen der kigger på HIS , det gør jeg selv, og skal til at have prøvet det snart... når nu de 5 andre har en dag de kan allesammen. Efter sommerferien kan det være jeg kalder sammen til en ny omgang, og så er det først til mølle.

Jeg kan anbefale at dukke op til nogle arrangementer og så viser det sig hurtigt at der sikkert er nogen man svinger med, og også nogen hvor man bor så tæt på hinanden at den næste spil aften bliver hjemme hos en selv.

Der er faktisk en del flere muligheder for at spille brædtspil, end kbk og consim som er de 2 mest kendte i det her forum. Dem jeg kender udover er på Nørrebro

Der er blågårdens brædstspilsklub, der hver tirsdag har arrangementer i blågårds medborgerhus i cafeen. Hvor der de 4 sidste gange jeg har været forbi bliver spillet på 5 til 10 borde.

Der er brædtspil på cafe retro, jægersborgsgade ca. 1 gang om måneden om søndagen , eftermiddag og aften. min erfaring siger at der bliver spillet på 3-6 borde.

For ikke at tale om bastard cafe om torsdagen. Privat arrangement , men utroligt cool setup, (inklusiv salg af øl og sodavand, og evt. udlån af spil) der er oftest 20 mennesker forbi og spille med i løbet af en aften.

Alle kan findes på facebook, med grupper der har 130+medlemer , og husk tjek lige for sommerferie lukket.
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Min kæreste og jeg søger nogen at spille brætspil med.

Post by Sir William »

Vil også gerne supplere.

Min kone og jeg er typen, der foretrækker at spille privat og også gerne lægger hus til. Sidstnævnte er mest fordi vi har 2 børn, hvilket jo gør det nemmere da de jo så kan tulle rundt derhjemme og vi ikke gentagende gange skal organisere en barnepige.

Hvis I foreksempek er friske på, at lægge eget hus til og også friske på, at få nogle "fremmede" mennesker inden for, så er jeg enig i, at det vil være meget muligt at det vil ske ved at I opretter en tråd enten her eller under arrangementer.

Efter den første aften med nogle fremmede mennesker, vil I også have et indtryk af om I går i spænd og så kan I meget nemt have dannet en fast spilgruppe.

Og vi har haft besøg af mange fremmede mennesker i vores hus og vi har været glade for dem alle, de har opført sig pænt og efter første gang, har der været rigtig mange spil med dem efterfølgende.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Min kæreste og jeg søger nogen at spille brætspil med.

Post by Helle »

Sir William wrote:Vil også gerne supplere.

Min kone og jeg er typen, der foretrækker at spille privat og også gerne lægger hus til. Sidstnævnte er mest fordi vi har 2 børn, hvilket jo gør det nemmere da de jo så kan tulle rundt derhjemme og vi ikke gentagende gange skal organisere en barnepige.

Hvis I foreksempek er friske på, at lægge eget hus til og også friske på, at få nogle "fremmede" mennesker inden for, så er jeg enig i, at det vil være meget muligt at det vil ske ved at I opretter en tråd enten her eller under arrangementer.

Efter den første aften med nogle fremmede mennesker, vil I også have et indtryk af om I går i spænd og så kan I meget nemt have dannet en fast spilgruppe.

Og vi har haft besøg af mange fremmede mennesker i vores hus og vi har været glade for dem alle, de har opført sig pænt og efter første gang, har der været rigtig mange spil med dem efterfølgende.
Jeg synes ikke, at det lyder helt betryggende, at du synes, at folk opfører sig pænt ... og at spille med fremmede mennesker ... Claus altså!! :wink:
User avatar
peskjens
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 274
Joined: Fri Oct 27, 2006 8:47 am
Location: Birkerød

Re: Min kæreste og jeg søger nogen at spille brætspil med.

Post by peskjens »

Sir William wrote:Vil også gerne supplere.

Min kone og jeg er typen, der foretrækker at spille privat og også gerne lægger hus til. Sidstnævnte er mest fordi vi har 2 børn, hvilket jo gør det nemmere da de jo så kan tulle rundt derhjemme og vi ikke gentagende gange skal organisere en barnepige.

Hvis I foreksempek er friske på, at lægge eget hus til og også friske på, at få nogle "fremmede" mennesker inden for, så er jeg enig i, at det vil være meget muligt at det vil ske ved at I opretter en tråd enten her eller under arrangementer.

Efter den første aften med nogle fremmede mennesker, vil I også have et indtryk af om I går i spænd og så kan I meget nemt have dannet en fast spilgruppe.

Og vi har haft besøg af mange fremmede mennesker i vores hus og vi har været glade for dem alle, de har opført sig pænt og efter første gang, har der været rigtig mange spil med dem efterfølgende.
Tja, vi er jo nogle, der aldrig bliver inviteret til Skævinge - nu forstår jeg bedre ... 8)
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Min kæreste og jeg søger nogen at spille brætspil med.

Post by jondifool »

Sir William wrote: Hvis I foreksempek er friske på, at lægge eget hus til og også friske på, at få nogle "fremmede" mennesker inden for, så er jeg enig i, at det vil være meget muligt at det vil ske ved at I opretter en tråd enten her eller under arrangementer.
Helt enig i at det er muligt, men jeg anbefaler alligevel at gøre den investering at dukke op en gang eller 2 et par steder, hvis det overhovedet er muligt.
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Min kæreste og jeg søger nogen at spille brætspil med.

Post by Sir William »

peskjens wrote: Tja, vi er jo nogle, der aldrig bliver inviteret til Skævinge - nu forstår jeg bedre ... 8)
Du er altid velkommen, du siger bare til. Så bare rolig, du er ikke blacklistet 8)

Savner altid nogen at spille med også selv om Helle siger jeg er "uhøflig" :lol:
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Min kæreste og jeg søger nogen at spille brætspil med.

Post by Larsine »

Helle wrote:først og fremmest er der consim, som spiller første søndag i hver måned i Valby. Det koster selvfølgelig entre til dækning af leje af lokaler - men til gengæld er det ret uforpligtende, og der er god mulighed for at møde andre ... nogle skriver også her med mellemrum :-) (Både Mik og Larsine er vist medlem og kan måske fortælle mere, hvis du er interesseret).
Nej jeg er ikke medlem, men jeg kommer i Consim 1-2 gang om året. Hvis ikke det lå så langt væk, mon jeg sikkert hver gang.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Min kæreste og jeg søger nogen at spille brætspil med.

Post by Helle »

Larsine wrote:
Helle wrote:først og fremmest er der consim, som spiller første søndag i hver måned i Valby. Det koster selvfølgelig entre til dækning af leje af lokaler - men til gengæld er det ret uforpligtende, og der er god mulighed for at møde andre ... nogle skriver også her med mellemrum :-) (Både Mik og Larsine er vist medlem og kan måske fortælle mere, hvis du er interesseret).
Nej jeg er ikke medlem, men jeg kommer i Consim 1-2 gang om året. Hvis ikke det lå så langt væk, mon jeg sikkert hver gang.
Beklager, Lars ... men det var da ikke dårligt selskab, jeg fik placeret dig i !! Det kunne have været værre.
Men Mik spiller der ret fast ... og der er også et par mere, som man kan spørge, hvis man vil vide lidt mere.
Post Reply