Favoritspil udenfor top 500 på BGG
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 635 times
- Been thanked: 933 times
Favoritspil udenfor top 500 på BGG
Der er en tendens til, at det er de samme spiltitler, der bliver snakket om og derfor også fokuseret på... Derfor følger her en opfordring til at nævne og gerne kommentere spil blandt dine favoritter, der ligger udenfor top 500 på Boardgamegeek! 

frouvne, administrator

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 635 times
- Been thanked: 933 times
Lad mig selv starte med nr. 818: Volcano. Volcano udmærker sig bl.a. ved at være et af de få spil, jeg kan finde på at spille alene. Det er udmærket som et lille puzzle-game for en spiller. Samtidig er det et rigtig godt spil for to spillere. Med flere spillere mister man lidt mere kontrol, men uinteressant er det ikke af den årsag! 

frouvne, administrator

- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Jeg kan se, at der umiddelbart udenfor top 500 ligger en række anbefalelsesværdige børnespil, som jeg selv er ret begejstret for ... selvom de måske ikke helt tæller i denne sammenhæng, så er det alligevel "sjovt" at nogle af de bedste børnespil ligger udenfor top 500 ...
Men i hvert fald
Zicke Zacke Hühnerkacke
Geistertreppe
Eiertanz
Voksenspil, der hører til i kategorien, må liiiige vente til jeg har pløjet listerne ...
Og ja, jeg synes også Volcano er godt - men nok bedst til to, fordi man ved, at det man selv gør direkte har indflydelse på den næste spiller .... ved 4 er kontrollen helt tabt - ved tre er det fint - men som skrevet; nok for mig (indtil videre) et rigtigt kærestespil
Men i hvert fald
Zicke Zacke Hühnerkacke
Geistertreppe
Eiertanz
Voksenspil, der hører til i kategorien, må liiiige vente til jeg har pløjet listerne ...
Og ja, jeg synes også Volcano er godt - men nok bedst til to, fordi man ved, at det man selv gør direkte har indflydelse på den næste spiller .... ved 4 er kontrollen helt tabt - ved tre er det fint - men som skrevet; nok for mig (indtil videre) et rigtigt kærestespil

Magestones er nr. 2722 http://boardgamegeek.com/game/2836. Det er et hyggeligt lille hurtigt spil. Det er fint med bare to spillere. Med tre spillere synes jeg, at det er vildt spændende. Jeg har ikke spillet det med flere end tre. Sidst jeg spillede magestones er ca. 10 år siden, men jeg vil meget gerne spille det igen.
Danny Rasmussen
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 190 times
Den Fortryllede Labyrint spillede jeg en del, da jeg var yngre, og jeg overvejer, om jeg skal anskaffe det på et tidspunkt. Det er et hyggeligt lille spil, der egner sig glimrende til ikke-brætspillere og familiemedlemmer (læs: forældre
).
Once Upon a Time er et godt spil, der dog kræver de helt rette spillere - nemlig folk, der er glade for historiefortælling og ikke er bange for at improvisere.
Og sidst men ikke mindst er der Whist som jeg spillede utrolig meget, da jeg var teenager, og som jeg til hver en tid vil spille igen

Once Upon a Time er et godt spil, der dog kræver de helt rette spillere - nemlig folk, der er glade for historiefortælling og ikke er bange for at improvisere.
Og sidst men ikke mindst er der Whist som jeg spillede utrolig meget, da jeg var teenager, og som jeg til hver en tid vil spille igen

- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
En del spil starter langt nede, men kravler så op efterhånden som de får flere ratings. Det skyldes at der automatisk tilføjes et antal dummy-ratings, som skal forhindre at et spil ryger direkte ind på førstepladsen, fordi de første spillere der giver spillet et rating, muligvis er designeren selv og hans venner.
Så når jeg kigger på min spilsamling, har jeg nogle stykker der ligger udenfor top 500, men en del af disse har så også kun fået 100 ratings eller deromkring. Hvis jeg så kigger på dem der har fået omkring 500 ratings eller mere, kan jeg umiddelbart tælle tre spil i min samling, som jeg ikke har planer om at skille mig af med.
Caribbean / Karibik. Et sødt lille sørøverspil.
Set. Nok mest fordi det er et kærestespil. Jeg kan godt finde andre jeg hellere vil hive frem, men jeg har ikke noget imod det.
To Court the King. En sød lille filler, som man altid kan hive frem, hvis man lige skal have et hurtigt spil inden man hæver (spil-) mødet.
Jeg kan godt se hvorfor spillene ikke ligger i toppen, men hver især kan jeg sagtens leve med dem, og har ikke noget imod at hive dem frem i ny og næ.
Så når jeg kigger på min spilsamling, har jeg nogle stykker der ligger udenfor top 500, men en del af disse har så også kun fået 100 ratings eller deromkring. Hvis jeg så kigger på dem der har fået omkring 500 ratings eller mere, kan jeg umiddelbart tælle tre spil i min samling, som jeg ikke har planer om at skille mig af med.
Caribbean / Karibik. Et sødt lille sørøverspil.
Set. Nok mest fordi det er et kærestespil. Jeg kan godt finde andre jeg hellere vil hive frem, men jeg har ikke noget imod det.
To Court the King. En sød lille filler, som man altid kan hive frem, hvis man lige skal have et hurtigt spil inden man hæver (spil-) mødet.
Jeg kan godt se hvorfor spillene ikke ligger i toppen, men hver især kan jeg sagtens leve med dem, og har ikke noget imod at hive dem frem i ny og næ.
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Bobby Lee (775). Antageligt mit yndlingsspil fra Columbia Games.
Across 5 Aprils (734). Rigtigt godt, hurtigt og simpelt taktisk krigsspil om slag i den Amerikanske Borgerkrig.
(en masse andre gode krigsspil ligger også ret lavt placeret, ikke mindst - som Stony nævner - pga. de få ratings). Udover krigsspil er der nogle andre der springer i øjnene:
Heckmeck/Pickomino (655).
Dragonland (711). Super let/mellemvægt-Kniziaspil med E&T/Ingenious scoring.
Khronos (745).
Across 5 Aprils (734). Rigtigt godt, hurtigt og simpelt taktisk krigsspil om slag i den Amerikanske Borgerkrig.
(en masse andre gode krigsspil ligger også ret lavt placeret, ikke mindst - som Stony nævner - pga. de få ratings). Udover krigsspil er der nogle andre der springer i øjnene:
Heckmeck/Pickomino (655).
Dragonland (711). Super let/mellemvægt-Kniziaspil med E&T/Ingenious scoring.
Khronos (745).
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs