Spillets titel er et navn...

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Friedrich?
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Vores forumejer gør alt for at sætte diskussioner om alt muligt & umuligt i gang, kan jeg se. Personligt skal jeg bare have kørt os op på 10000 indlæg med stor fart, så jeg bifalder selvfølgelig alle tiltag der understøtter det. :)

Problemet med navneeksempler fra oldtiden (samt med royale navne fra senere tider) er vel, at man ikke havde samme for/efternavn struktur i sine navne, som vi har i dag. Gudenavne (Ra, Zeus, etc.) er bare enkeltstående navne, der vel hverken kan klassificeres som for- eller efternavne. Mykerinos er den græske oversættelse af navnet på farao Menkaure fra det 4. dynasti - senere faraoer havde en komplet navn bestående af 5 navne, men på Menkaures tid var dette endnu ikke udbygget. Caesar er denne berømtheds cognomen - en slags familietilnavn (Gaius var hans fornavn, Julius hans slægtsnavn). "Julius Caesar" angav tilsammen, hvilken gren af slægten Julius, der var tale om.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Frouvne wrote:Overdommeren har opgivet at dømme! I er simpelthen for anarkistiske! :lol:

Hvis det har noget med et navn at gøre, så skriv det... og har det ikke, ja, så skriver I det jo alligevel også! :)
kanon!

Runebound
Claustrophobia
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Post Reply