Game of Thrones Board Game (2th edition)

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
TokeC
Posts: 5
Joined: Mon Sep 16, 2013 6:31 pm
Favoritspil: Opus Dei, Game of Thrones (2th edition), King of Tokyo (og New York), Android: Netrunner, Warhammer Fantasy Battle og Chaos in the Old World.
Nye spiloplevelser er altid velkomne!
Location: Tåstrup

Game of Thrones Board Game (2th edition)

Post by TokeC »

Hej alle,

Jeg er begyndt at spille Game of Thrones The Board Game (andenudgaven), men finder det svært at samle et "helt hold" på 6 spillere, som i min erfaring giver den bedste oplevelse. Jeg vil derfor høre om der er andre, som kunne tænke sig at mødes og spille dette spil? :)

Jeg bor i Tåstrup og kan lægge hus til eller mødes andetsteds. Bliver det derimod et problem at mødes, kan vi forsøge os med en forumløsning - hvor vi alle angiver vores "træk" via indlæg i en tråd, med hvert vores spil derhjemme :)


Jeg håber andre også har interesse i spillet.

Bedste hilsner,
Toke
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Game of Thrones Board Game (2th edition)

Post by Stony »

Det burde bestemt være muligt at samle spillere. Jeg spiller det (også) gerne, og kunne desuden på sigt godt tænke mig at prøve udvidelsen, som bygger på situationen som den ser ud når man når til der indtil videre er den sidste bog.
(Jeg tror til gengæld ikke jeg gider at spille det over forum. Men det er nok en smagssag.)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Game of Thrones Board Game (2th edition)

Post by Bostrup »

Det spilles som forumspil på BoardGameGeek hvilket fungerer ganske udmærket - og det er bestemt ikke et krav at man har hver sit spil.
shadowdale
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 58
Joined: Fri Feb 10, 2012 8:08 am

Re: Game of Thrones Board Game (2th edition)

Post by shadowdale »

Bostrup wrote:Det spilles som forumspil på BoardGameGeek hvilket fungerer ganske udmærket - og det er bestemt ikke et krav at man har hver sit spil.
Hit med et link!
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Game of Thrones Board Game (2th edition)

Post by zutcorp »

Jeg kunne godt finde på at møde op hvis der blev inviteret. Jeg forsøgte selv at stable et spil på benene i foråret, hvilket kun lykkes via venner og bekendte, men desværre ingen herfra (selvom jeg lånte Stonys spil - meget pænt af ham!)

Men nu bor jeg jo også på landet, og du kan sagtens have mere held - vi bliver jo flere og flere herinde.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Game of Thrones Board Game (2th edition)

Post by Stony »

zutcorp wrote:Jeg kunne godt finde på at møde op hvis der blev inviteret. Jeg forsøgte selv at stable et spil på benene i foråret, hvilket kun lykkes via venner og bekendte, men desværre ingen herfra
Du får det næsten til at lyde som om, der slet ikke var nogen herinde fra der ville være med...? Som jeg husker det, lavede du et arrangement for venner og bekendte, og annoncerede først herinde en enkelt ledig plads dagen før dagen, som der så ikke var nogen der sprang på. Eller husker jeg helt forkert?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Game of Thrones Board Game (2th edition)

Post by Bostrup »

shadowdale wrote:
Bostrup wrote:Det spilles som forumspil på BoardGameGeek hvilket fungerer ganske udmærket - og det er bestemt ikke et krav at man har hver sit spil.
Hit med et link!
Subforum:
http://boardgamegeek.com/forum/1083101/ ... y-by-forum

Det spil jeg deltog i (og vandt som Lannister):
http://boardgamegeek.com/thread/807361/ ... amprey-pie
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Game of Thrones Board Game (2th edition)

Post by digter »

Hvordan vinder man som lannister?
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Game of Thrones Board Game (2th edition)

Post by Stony »

På samme måde som de andre. Indtager tilstrækkeligt med byer/slotte. 8)

Lannister ER mere udfordrende, og i et intro-spil anbefaler jeg som regel at lige netop Lannister ikke skal spilles af en der prøver spillet for første gang. Så er du nødt til at være skarp på at få en aftale i hus med enten Tyrell eller Greyjoy, så du ikke er under belejring fra begge sider lige fra spillets start.
Sidst spillet:
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Game of Thrones Board Game (2th edition)

Post by digter »

Problemet er bare at Lannisters ikke rigtig har noget at forhandle med imo. En af grundene til at jeg ikke rigtig gider spillet mere. Man er alt for meget afhængig af de andre spillere som Lannister. Greyjoy kan jo knuse dem næsten når som helst.
Image
MortenS
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 20
Joined: Thu Aug 22, 2013 12:42 am

Re: Game of Thrones Board Game (2th edition)

Post by MortenS »

Hvor utematisk :|

Har hørt at spillet skulle være meget bedre med A Storm of Swords udvidelsen (hvorvidt den er kompatibel med 2nd Ed er der vist delte meninger om, men jeg kan ikke se hvorfor ikke) - er der samme "ubalance" dér i forhold til Lannister, eller andre huse? Det virker "urealistisk" at det hus der i bøgerne er anerkendt som et af de mest indflydelsesrige og militante starter med sådan en svækket position :P
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Game of Thrones Board Game (2th edition)

Post by Bostrup »

digter wrote:Hvordan vinder man som lannister?
En fordel ved et forumspil er at det er nydeligt dokumenteret i tråden.
(Det hjælper at Greyjoy ikke spiller optimalt.)
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Game of Thrones Board Game (2th edition)

Post by zutcorp »

Prøvede i flere omgange, men lad nu det ligge. Normalt plejer folk jo at melde sig - drejede sig sikkert blot om en skæv dag.
Stony wrote:
zutcorp wrote:Jeg kunne godt finde på at møde op hvis der blev inviteret. Jeg forsøgte selv at stable et spil på benene i foråret, hvilket kun lykkes via venner og bekendte, men desværre ingen herfra
Du får det næsten til at lyde som om, der slet ikke var nogen herinde fra der ville være med...? Som jeg husker det, lavede du et arrangement for venner og bekendte, og annoncerede først herinde en enkelt ledig plads dagen før dagen, som der så ikke var nogen der sprang på. Eller husker jeg helt forkert?
TokeC
Posts: 5
Joined: Mon Sep 16, 2013 6:31 pm
Favoritspil: Opus Dei, Game of Thrones (2th edition), King of Tokyo (og New York), Android: Netrunner, Warhammer Fantasy Battle og Chaos in the Old World.
Nye spiloplevelser er altid velkomne!
Location: Tåstrup

Re: Game of Thrones Board Game (2th edition)

Post by TokeC »

Stony wrote:Det burde bestemt være muligt at samle spillere. Jeg spiller det (også) gerne, og kunne desuden på sigt godt tænke mig at prøve udvidelsen, som bygger på situationen som den ser ud når man når til der indtil videre er den sidste bog.
(Jeg tror til gengæld ikke jeg gider at spille det over forum. Men det er nok en smagssag.)
Jeg foretrækker sandelig også helst at spille på bræt, overfor hinanden. Meget af charmen (og særligt ved GoT) ryger ved forumspil :)

I hvor god tid bør man annoncere en mulig aften? :)
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Game of Thrones Board Game (2th edition)

Post by zutcorp »

En måneds tid plejer at være passende. Tror dog det er urealistisk med en almindelig uge aften. Er trods alt en langt spil!
Post Reply