Djengis Con V - 11-13. april 2014

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Djengis Con V - 11-13. april 2014

Post by Stony »

Så starter jeg en tråd for næste års Djengis Con, så folk har mulighed for at tilmelde. Jeg cut/paster lige sidste års tråd med et par tilpasninger...

Djengis Con er et weekend-arrangement med mulighed for overnatning. Det er femte gang vi afholder det, og denne gang kommer det til at foregå d. 11-13 April 2014. Det bliver som sædvanlig i Høvelte Spejderhytte. Der bliver åbnet for dørene om fredagen senest kl. 17.00, og vi skal være ude af døren senest kl. 16.00 om søndagen.

Prisen for hytten vil blive fordelt på deltagerne, og den bliver i år lidt højere end den plejer. Mere herom til sidst. Det vil inkludere leje af hytte og seks måltider fordelt på de tre dage, hvoraf aftensmaden lørdag aften vil blive en buffet der er bestilt udefra, så Con'ens deltagere kan koncentrere sig om det vi er kommet for: Spille brætspil.

Spilstop bliver igen i år lagt lidt tidligere end de tre forrige år, og der vil derfor være spilstop ca. kl. 13.00 søndag. Herefter er der frokost, og derefter igen bedes alle give en hånd med til at få hytten i pæn stand inden vi lukker og slukker. En decideret rengøring betaler vi os fra, så den store tur med gulvvask osv. er ikke nødvendig. Herefter bliver der lidt fælles afslutning/afrunding.

Efterhånden som vi nærmer os arrangementet, vil der blive udarbejdet et program med eventuelle events. (Turnering el.lign. såfremt der er stemning for det) Men det skulle under alle omstændigheder blive et par dage med masser af brætspil.

Der er et deltagerloft på cirka 30 personer. Grunden til at jeg skriver cirka, er at såfremt der er folk der medbringer telt, sover i shelter, eller kører hjem og sover, så bliver der plads til lidt flere. Det øverste loft rammer vi ved 36 deltagere. Herover vil det blive for mokket. Der vil ikke blive mulighed for lørdagstilmelding. Det er efter min mening en dum mellemløsning, som jeg helst er fri for.

Igen i år kører vi uden aldersbegrænsning. Men jeg vil gerne understrege, at har man børnene med, er det fordi de kan/vil være med til at spille. Det er IKKE tænkt som en invitation til at medbringe småbørn. Det skal være en weekend i brætspillets tegn. Så længe ALLE deltagere - børnene inklusive - kan og vil spille "voksenspil" en hel weekend, er alle velkomne.

Igen i år vil det desuden være obligatorisk at tilmelde sig en enkelt arbejdsopgave i løbet af weekenden. Det kommer der flere detaljer på når vi nærmer os. Men det vil først og fremmest være opgaver der går på at hjælpe til med måltiderne. Klargøring, oprydning og opvask. Man skriver sig op til et enkelt måltid, og så kan man med god samvittighed koncentrere sig om brætspil-hygge resten af weekenden.

Hytten har sovesale, hvor folk skal være velkomne til at lægge sig til ro. De er behageligt placeret i den modsatte ende af bygning, så de ikke støder direkte op til pejsestuen, som nok er det primære spillelokale. Man er også velkommen til at medbringe telt, såfremt man gerne vil have lidt privatliv. Jeg regner med igen-igen at inddrage de mindste sale til at værne om det kønne køn. Den konkrete planlægning kan jeg først lave, når jeg kender den endelige deltagerliste.

Der er desuden "shelter" som man er velkommen til at benytte.
Image

Det vil foregå på rigtig spejderhytte-manér, så folk skal selv medbringe dyne/sovepose. Der henvises i øvrigt at man ikke må benytte udendørs fodtøj i hytten, så hvis man ikke bryder sig om at gå på strømpefødder, bedes man medbringe sutsko/indesko.

Folk der ankommer med offentlig transport, kan komme til hytten med buslinie 381, som afgår fra Allerød st.

Lidt mere om hytten:

Image
Plantegning.

Image
Image
Pejsestuen.

Image
Spisestuen.

Image
Image
De to sovesale.

Image
De to små soverum.

Image
Hvis vejrguderne tilsmiler os, skulle det også være muligt at være udenfor.

Adressen for hytten er Høveltsvangsvej 90, 3450 Allerød.

Prisen for det hele bliver som sagt lidt højere i år, idet vi flår os hele 99 kroner pr. næse, for at få bragt kinesisk buffet udefra til aftensmaden lørdag aften. Det er for at undgå at der er folk der skal tilbringe længere tid i køkkenet lørdag eftermiddag. Det er den opgave der sædvanligvis trækker de største lodder på de deltagere der springer på, så det vil jeg gerne forsøge at udjævne lidt.

Vi lander derfor i år på 400 kroner pr. person ligeud for deltagelse.

Det er 60 mere end sidste år. I år er der dog en lille tillægsbemærkning. Sidste år var pladserne meget hurtigt væk. Og det var jo glædeligt. Men en hel del havde vist også været for hurtigt ude, for vi fik også rigtig mange der trak sig igen. Og det vil jeg gerne se om jeg kan gøre noget ved, for jeg bliver lidt ærgelig når vi bliver fyldt op, og når der så bliver nogle åbninger, så har dem der ellers kunne have tænke sig at deltage i mellemtiden lagt andre planer.

Derfor skal man allerede ved tilmelding desuden betale 50 kroner.

Det er en dels en del af den samlede pris, så når resten af pengene skal forfalde, vil det kun være de resterende 350 kroner. Men disse 50 kroner vil være non-refundable. Man har naturligvis lov til at melde afbud. Så kan man i det mindste glæde sig ved, at man har doneret 50 kroner til Djengis Con Kage Fond, som hvert år vil lade afbuds-kronerne gå ubeskåret til kage til aftenskaffen på con'en. (Måske vi kan være heldige at købe noget brændt æblekage. 8) )

Jeg sender kontooplysninger i en PB efterhånden som jeg får registreret folk.

Tilmelding sker naturligvis i den rækkefølge folk tilmelder sig her i tråden, men man er først sikker på sin plads, når jeg har modtaget de 50 kroner pr. person. Hvis der går mere end en uge, før jeg har modtaget pengene, bliver man overhalet indenom af dem der har tilmeldt sig senere, hvor jeg allerede har fået pengene. Jeg regner ikke med at det bliver aktuelt, men det kan godt betyde at man har tilmeldt sig, men efterfølgende bliver skubbet ned på ventelisten.

Jeg har i år desuden gjort en lille undtagelse. Jeg tager af princip ikke imod tilmeldinger før tråden her er oprettet, og så er det først til mølle derfra. Men Helle og Allan er en sjælden gangs skyld netop nu i flyvemaskine på vej på ferie, og Helle var lidt bekymret for om det ville give dem udfordringer med at blive tilmeldt. Det synes jeg at jeg var nødt til at gøre noget ved, idet især Helle og Allan har været utroligt flinke til at tage en ekstra tørn omkring disse arrangementer (madlavning, kagebagning m.m.), så de har undtagelsesvis fået en "forlomme" og er allerede tilmeldt.

Jeg håber som altid, at vi er rigtig mange der ses.

EDIT: Så er alle pladserne taget, og det er derfor kun muligt at blive skrevet på ventelisten. Det er ikke ualmindeligt, at der er nogen der bliver forhindret. Jeg vil gætte på at den første håndfuld på ventelisten har en rimelig chance for at få en plads. Man skal naturligvis ikke betale de 50 kroner på forskud, for at blive skrevet på ventelisten. Det vil først ske i det øjeblik der måtte vise sig en ledig plads, og man gerne vil sætte sig på denne.

* >> Benytter sig ikke af soveplads i hytten, men tager hjem / sover i telt / sover i shelter el.lign.
Tilmeldte:
1. Steen / Stony
2. Helle
3. Allan / Frouvne
4. Maibritt
5. Jacob / Gunness
6. Christian / chr88
7. Jens Hoppe
8. René / Nissi
9. Thomas / Bostrup
--. Mads (afbud)
--. Tea (afbud)
10. Boris / Black Sea *
11. Maria / Kramme B *
--. Jeppe / Kanzler * (afbud)
--. Signe * (afbud)
12. Jens / digter
13. Jakob *
14. Hans Christian / Aratar
15. Søren / Bugge
16. Annemette / akwlinka
17. Robert *
18. Jon / Jonezy
19. Merete / Myde
20. Jonatan / jondifool
21. Lars / Larsine
22. Karsten / zutcorp
23. Kaare / larkin
24. Jeppe
--. Jørgen / Greve (afbud)
25. MartinK
26. Henrik / Spalkulus
27. Danny / Foppwin
--. Eik (afbud)
28. Jens Holck / JensH
29. Jan *
30. Sanne / solsikke *
31. Brian / Goblen
32. Sofie
33. Carsten / Carlei
--. Anders / Hellboy
34. Thea Yde *
35. Klaus Yde *
36. Joakim
37. Asbjørn

Venteliste:
1. Basballe
Last edited by Stony on Sun Apr 06, 2014 11:08 pm, edited 60 times in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Djengis Con V - 11-13. april 2014

Post by Gunness »

Maibritt og jeg vil gerne med :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con V - 11-13. april 2014

Post by chr88 »

I'm in! :)
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Djengis Con V - 11-13. april 2014

Post by Jens_Hoppe »

Også mig! :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Nissi
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 215
Joined: Mon Apr 08, 2013 9:15 pm
Favoritspil: Terra Mystica og Sid Meier's Civilization
Location: Bogense

Re: Djengis Con V - 11-13. april 2014

Post by Nissi »

Jeg vil gerne tilmeldes og jeg overnatter i hytten.
Last edited by Nissi on Sat Sep 21, 2013 12:04 am, edited 1 time in total.
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Djengis Con V - 11-13. april 2014

Post by Bostrup »

Jeg vil også gerne have en plads.
User avatar
Mads321
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 125
Joined: Tue Jul 17, 2012 12:11 pm
Location: Aarhus

Re: Djengis Con V - 11-13. april 2014

Post by Mads321 »

Jeg prøver at tilmelde Tea og jeg igen, og så håbe vi får vores tur planlagt lidt bedre, så vi rent faktisk også kan være med ;-)

Edit: Vi vil meget gerne rejse med andre fra Aarhus!
Last edited by Mads321 on Fri Sep 20, 2013 8:01 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Kramme B
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 23
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:04 pm
Location: København NV

Re: Djengis Con V - 11-13. april 2014

Post by Kramme B »

Jeg og Black Sea vil gerne have pladser, tak :)
"Jeg hader mandage"
- Garfield the Cat
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Djengis Con V - 11-13. april 2014

Post by Kanzler »

Signe og Jeg deltager også gerne.
Vi sover hjemme
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con V - 11-13. april 2014

Post by digter »

Jeg vil være med!
Image
Jakob
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 135
Joined: Fri Jan 25, 2013 7:51 pm
Location: KBH

Re: Djengis Con V - 11-13. april 2014

Post by Jakob »

Jeg vil gerne deltage - jeg sover I telt.
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: Djengis Con V - 11-13. april 2014

Post by Aratar »

Jeg vil også gerne være med!
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con V - 11-13. april 2014

Post by Bugge »

OK, jeg er på :D

S
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Djengis Con V - 11-13. april 2014

Post by akwlinka »

jeg tilmelder mig hermed
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Djengis Con V - 11-13. april 2014

Post by Robert »

Jeg er med. Sover hjemme.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Post Reply