Spil sælges

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Re: Spil sælges

Post by Stony »

Drunki wrote:Må nok sige at de gange jeg har solgt et spil, har jeg taget mig den tid det skulle til at optælle figurer og kort. Det burde især være på sin plads i dette tilfælde hvor en vigtig figur mangler, dette burde have været nemt at hitte ud af hvis du havde lavet en simpel optælling.
Vigtig...? Kan spillet da slet ikke spilles uden? Eller der det "bare" fordi det er den eneste "rigtige" figur, hvis man spiller en bestemt helt, og kan alternativt erstattes af en der ligner lidt. (En anden kriger. En anden troldmand. Osv.)

Jeg vil tillade mig at være uenig i at man bør tælle op hver gang man sælger et spil. Der er undtagelser til den regel, men som udgangspunkt vil jeg ikke mene det er nødvendigt, for med mindre man er meget sjusket i omgangen med spil, så bør tingene jo være der.

Jeg har gennem årene solgt mange spil her på forummet. En hurtig søgning, giver en omtrentlig liste på tråde jeg har oprettet.

En hurtig gennemgang siger mig at vi lander på over 200 spil. (!!!) Cirka halvdelen vil jeg vurdere er blevet købt af Søren Bugge. 8) Det er kun et fåtal af disse jeg har set årsag til at tælle komponenter i. Vi taler omkring en håndfuld.
7-9-13, jeg er ikke løbet i problemer endnu. Der er som regel tale om spil der er købt for 3-400 kroner (eller mere) som sælges videre igen for cirka det halve eller sågar væsentligt mindre. Og det er i mit tilfælde for det meste efter at spillet er spillet nogle få gange. Eller enkelte gange slet ikke, fordi jeg har prøvet et andet eksemplar eller fordi jeg måtte indse at det bare var et spil jeg ikke ville få på bordet.

Generelt er priserne for brugte spil her på forummet meget rimelige. Der er mange gode handler imellem. Og med det jeg har disket over bordet, synes jeg at jeg har bedre ting at bruge min kostbare fritid på end at tælle komponenter på spil, hvor jeg har en stærk formodning om at alt er der. Skulle uheldet være ude, så kan man nok finde ud af et eller andet, og selvfølgelig bør man svare når folk retter henvendelse.

Just my 2 cents anyhow. Hvis det giver nogen anledning til ikke at handle med mig, så er de i deres bedste ret til at lade være.
Sidst spillet:
Image
Post Reply