Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: Hvad har du købt idag?

Post by pytman »

Fik "The great fire of London 1666". Så skal der bare læses regler og arrangeres brætspildag på sydsjælland :P
Image
MortenS
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 20
Joined: Thu Aug 22, 2013 12:42 am

Re: Hvad har du købt idag?

Post by MortenS »

Twilight Imperium (3), via brugersalg herinde.

Nu har det spil, gennem alle dets iterationer, kigget efter mig i diverse spilbutikker siden slutningen af 90'erne, og langsomt tiltalt mig mere og mere, så det var på tide det fandt hjem til mig...
Så er det bare om at kunne samle nok mates, som gider bruge den tid det kræver at komme igennem sådan en svend.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Larsine »

I weekenden var vi i Berlin, og besøgte bl.a. Spielwiese, hvor jeg endte med at købe Qwizxx.

Om søndagen var vi på loppemarked, hvor jeg fandt MarraCash til €5 og Labyrinth: Das Kartenspiel til €2. Der lå også et Mona Lisa spil fra Kosmos, som jeg dog ikke kan finde beskrevet nogen andre steder. Men sælgeren beskrev det som Monopoly med kunst, og man ville lære en masse om kunst, kunstsamlinger, udstillinger og museer i hele verden, kun spillet 2 gange og til €20 så det sprang jeg over. Hvis vi havde haft mere tid, kunne jeg uden tvivl have fundet mange flere billige spil.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Mik »

Larsine wrote:Der lå også et Mona Lisa spil fra Kosmos, som jeg dog ikke kan finde beskrevet nogen andre steder. Men sælgeren beskrev det som Monopoly med kunst, og man ville lære en masse om kunst, kunstsamlinger, udstillinger og museer i hele verden, kun spillet 2 gange og til €20 så det sprang jeg over.
Hvornår var det fra, og har du en mere nøjagtig titel?
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Larsine »

Mik wrote:
Larsine wrote:Der lå også et Mona Lisa spil fra Kosmos, som jeg dog ikke kan finde beskrevet nogen andre steder. Men sælgeren beskrev det som Monopoly med kunst, og man ville lære en masse om kunst, kunstsamlinger, udstillinger og museer i hele verden, kun spillet 2 gange og til €20 så det sprang jeg over.
Hvornår var det fra, og har du en mere nøjagtig titel?
Jeg er 99% sikker på at der blot stod "Mona Lisa" på kassen, men efter sælgers beskrivelse valgte jeg ikke at lægge mærke til flere detaljer. Et gæt på alderen var det v+det var under 5 år gammelt, men det er rent gætværk.
Forsiden var naturligvis et billede af Mona Lisa.
Husker at der var 4 kategorier på bagsiden om hvilken type spillere det var til:
Strategispillere: 50%
Heldspillere: 33%
?: 50%
Kunstelskere: 100%
Og så er jeg sikker på at det var fra Kosmos (tydelige Kosmos logo), og at det var i en typisk "Medium Size Square" kasse.

Jeg har checket Kosmos online katalog, men kan heller ikke finde det der.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Sir William »

User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Larsine »

Det var det. Ikke Mona Lisa, men Money Lisa, så jeg var da 77% rigtig.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jens_Hoppe »

I dag kom så mit High Frontier: Interstellar poster map, solitaire-udvidelsen til High Frontier: Colonization. I HF:I kan man bygge enorme rumskibe, som man så sender ud for (forhåbentlig!) at kolonisere planeter omkring Solens nabostjerner!
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Andrea »

Jeg blev lokket med i Fanatic af gemalen, der skulle købe dukker... øh Warhammergøgl, og jeg udnyttede chancen til at købe Sudden Death-udvidelsen til Blood Bowl: Team Manager Card Game samt Seafaring-udvidelsen til Once Upon a Time.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14584
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 630 times
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Frouvne »

Modtog idag William Attias nye spil Spyrium... det skal nok blive godt! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Stony »

Frouvne wrote:Modtog idag William Attias nye spil Spyrium... det skal nok blive godt! :D
SKAL PRØVES! Pick me!
Sidst spillet:
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Hvad har du købt idag?

Post by netsapiens »

For en gangs skyld et eurospil, som selv JEG er markant interesseret i.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14584
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 630 times
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Frouvne »

Stony wrote:
Frouvne wrote:Modtog idag William Attias nye spil Spyrium... det skal nok blive godt! :D
SKAL PRØVES! Pick me!
Reglerne er læst, så du må jo bare komme forbi Hellerup hurtigst muligt! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Mik »

På VC 32 kom jeg hjem med den første (store) udvidelse til Fortune & Glory
samt med Renaissance Man som udelukkende er købt fordi designeren Anthony Rubbo er en bekendt.
Men jeg må tilstå at det bekymrer mig lidt at der kun er en enkelt af vores fælles venner som har ratet det på BGG, da spillet må have været spillet på Alan Moon's Gathering - så jeg spekulerer på om de måske blot ikke kan lide at give det negativ omtale førend der er andre som har spillet det?

Den slags hensyn plejer jeg ikke at tage, så forvent en bedømmelse af spillet i morgen.
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jens_Hoppe »

På Viking-Con fik jeg anskaffet mig et eksemplar af den længe ventede genudgivelse af Sekigahara: The Unification of Japan.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Post Reply