hjælp mig finde et spil som konen vil elske

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

hjælp mig finde et spil som konen vil elske

Post by netsapiens »

Forhistorie.. spol tiden tilbage til dengang Playstation var noget helt nyt... altså den første... den store af den første... den ALLERførste Playstation.. kan i huske den? godt...

Der købte jeg sådan en, med et konsol spil og.. det første Tomb Raider spil til. Jeg havde min kone med, og hun mente at DET var da noget pladder det der.. "jeg købte det jo kun for de store bryster".. desuagtet at der var en vis sandhed i det, så præsenterede jeg styringen, temaet og spillet som helhed for min bedre halvdel.
Og hun faldt pladask for det... når jeg siger pladask, så mener jeg at de første tre-fire spil i serien er blevet gennemført start til slut to gange, og den seneste udgave af spillet har hun næsten gennemført på Xbox360 som jeg indkøbte til formålet.

Godt... så sidder jeg jo på BGG og ser at der findes skisme Tomb Raider som brætspil, men meldingerne og spillet i sig selv ser ikke sindsoprivende ud.
Nu er spørgsmålet så bare.. hvilket spil skal jeg så investere i, hvis jeg skal have et spil der minder om computerspillet Tomb Raider, så jeg kan få spillet noget mere brætspil med hende den søde?
Nåh ja, bonus information: vi spiller også World of Warcraft sammen, hvis det kan føre til noget inspiration.

Bemærk at jeg ikke nødvendigvis leder efter noget med et bestemt tema, mere et spil der mekanisk kan lede hen på nogen af de ting som man finder i eks. Tomb Raider computer serien.... hvis der da overhovedet er nogen mening i at prøve at lave den sammenligning... men jeg tænkte bare at hvis War of the Ring kunne fange stemningen i filmen/bøgerne... hvad fanger så stemningen i Tomb Raider?

Øvrige stikord:
2 spillere.
Mission Impossible, Charlie's Angels, Ringenes Herre og Tomb Raider er blandt favorit filmene.
Spilles på mindre end 2 - 2,5 timer helst.

Jeg ser frem til at modtage inspiration :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Marcussen »

Er det nu jeg skal sige at det "indy" spil jeg fik tilbud om at prøve at designer var in fact "Tomb Raider" - ikke at det hjælper dig en skid i din nuværemde situation, men synes bare det var sjovt at det netop var TR du søgte...

Jeg tror måske at Lost Cities er et godt bud. Jeg har ikke prøvet det, men har før fået det anbefalet som par-spil... Og så passer temaet vidst ok.
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Marcussen wrote:Er det nu jeg skal sige at det "indy" spil jeg fik tilbud om at prøve at designer var in fact "Tomb Raider" - ikke at det hjælper dig en skid i din nuværemde situation, men synes bare det var sjovt at det netop var TR du søgte...

Jeg tror måske at Lost Cities er et godt bud. Jeg har ikke prøvet det, men har før fået det anbefalet som par-spil... Og så passer temaet vidst ok.
Jeg har selv lost cities og kæresten var da også glad for at spille det.
For mig at se var det en kabale for 2. Der er ikke noget player-interaction, så vil jeg hellere lave noget andet.

Hvad med Descent? Eller et af de andre spil i den dur. Dungeon Twister f.eks.
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 189 times
Been thanked: 190 times

Post by Andrea »

qute wrote: Hvad med Descent? Eller et af de andre spil i den dur. Dungeon Twister f.eks.
Dungeon Twister er ren strategi og ikke et så oplagt partnerspil (med mindre begge parter har det fint med at spille for at tvære modstanderen ud).

Descent er bedre, men scenarierne skal nok modificeres lidt, så de ikke trækker ud (eller også kan man lave sine egne :)).

Jeg har ikke selv bedre bud - har ikke spillet Tomb Raider og forbinder kun det spil med store bryster ;) ;)
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Tak for input.. jeg har faktisk haft kig på Dungeon Twister og descent, men troede dog ikke at descent egnede sig som to-personers spil?
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Tina
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by Tina »

Jeg og kærsten har spillet Descent flere gange og det skal med samme siges at det ikke er et hurtigt spil, selvom man er kun er to. Det tager ca. 3-4 timer for os at spille (og vi er ikke længere nybegynder til spillet)

Descent som to personers spil er ikke nær så sjovt som med flere. Når man kun er to skal den ene spille flere karaktere samtidig og der skal man holde holdet koldt for at kunne overskue hvilken karakter der kan hvad og har hvilke items. Når man er flere er der mere interaktion mellem karakterene og mere plads til sjove one-liners (hvis man er til det) :wink:

Når det er sagt så har Descent alt det du nævner I søger: Action, interaktion, fantasy-tema og der er ikke en endegyldig måde at løse missioner på - Ja det er missioner man skal gennemfører - og man kan lave sine egne missioner hvis man har lyst. :D
Personligt hiver vi spillet frem, selvom vi kun er to, for vi er begge meget glade for mekanikken og genren. Og så tager det kortere tid end hvis man er flere, da man kun er to der skal planere. :wink:

Descent er desuden MEGET nemt at få andre med på hvis de kan lide fantasy-genren, og er desuden nemt at forklare, sålænge de er med på at man have evner, skills og items. Det er derfor nemt at hive frem hvis der er andre tilstede som kan lide eks. WoW og de vil med granti kunne lide Descent :)

Håber dette hjalp en smulle ang. Descent, som jeg vil anbefale, hvis man har tid til det. :)
Post Reply