Der købte jeg sådan en, med et konsol spil og.. det første Tomb Raider spil til. Jeg havde min kone med, og hun mente at DET var da noget pladder det der.. "jeg købte det jo kun for de store bryster".. desuagtet at der var en vis sandhed i det, så præsenterede jeg styringen, temaet og spillet som helhed for min bedre halvdel.
Og hun faldt pladask for det... når jeg siger pladask, så mener jeg at de første tre-fire spil i serien er blevet gennemført start til slut to gange, og den seneste udgave af spillet har hun næsten gennemført på Xbox360 som jeg indkøbte til formålet.
Godt... så sidder jeg jo på BGG og ser at der findes skisme Tomb Raider som brætspil, men meldingerne og spillet i sig selv ser ikke sindsoprivende ud.
Nu er spørgsmålet så bare.. hvilket spil skal jeg så investere i, hvis jeg skal have et spil der minder om computerspillet Tomb Raider, så jeg kan få spillet noget mere brætspil med hende den søde?
Nåh ja, bonus information: vi spiller også World of Warcraft sammen, hvis det kan føre til noget inspiration.
Bemærk at jeg ikke nødvendigvis leder efter noget med et bestemt tema, mere et spil der mekanisk kan lede hen på nogen af de ting som man finder i eks. Tomb Raider computer serien.... hvis der da overhovedet er nogen mening i at prøve at lave den sammenligning... men jeg tænkte bare at hvis War of the Ring kunne fange stemningen i filmen/bøgerne... hvad fanger så stemningen i Tomb Raider?
Øvrige stikord:
2 spillere.
Mission Impossible, Charlie's Angels, Ringenes Herre og Tomb Raider er blandt favorit filmene.
Spilles på mindre end 2 - 2,5 timer helst.
Jeg ser frem til at modtage inspiration