Hvad har du spillet i dag - Marts 2014

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Hvad har du spillet i dag - Marts 2014

Post by Frouvne »

Hvad har du spillet i dag - Marts 2014
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du spillet i dag - Marts 2014

Post by Andrea »

I dag fik jeg spillet fire omgange Hotel Mystery, da jeg havde en flok venner på besøg. Der var en af de andre, der konsekvent endte på 6. etage, hvilket vi fik en hel del morskab ud af (men forsøgte ikke at udnytte for meget).

Derefter tog vi to omgange Once Upon a Time inkl. Seafarer-udvidelsen. Det var sjovt at have nye kort med (første gang, jeg har prøvet søfarer-udvidelsen), men det gav ind imellem også visse begrænsninger, når man skulle kombinere landkrabbe-kort med søfarer-kort. Men det gik - og især den sidste historie var yderst underholdende og meget fantasifuld.
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Hvad har du spillet i dag - Marts 2014

Post by glorn »

har over weekenden fået spillet:

loot
magical athlete
heck meck
timeline (både events og innovations)
battlestar galactica
through the desert
ankh morpork: discworld
og et par stykker mere.
David.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag - Marts 2014

Post by Mik »

På Consimmødet i søndags blev det til to spil:
Først blev det til Bruxelles 1893 med Morten Larsen, Eivind samt to andre, som jeg desværre har glemt hvem var. Men mon ikke det var Morten der vandt? 8/10

Bagefter blev det til endnu en nyhed for Morten: Florenza: the Card Game sammen med Eivind, og endnu en gang mener jeg at sejren gik til Morten. 8/10
Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Hvad har du spillet i dag - Marts 2014

Post by Mikkel »

Har i weekenden været i sommerhus på Fejø med 4 kammerater hvor vores mål var at sove lidt og spille meget!
Og efter en ordentlig omgang stegt flæsk på den lokale bodega(ja, flæsken var nærmest røget!) så var det hjem til sommerhus og spille og ellers bare lukke os inde.
Vi nåede henover weekenden at spille:

3x For Sale!
3x King OF Tokyo
1x Agricola
2x Pirates Cove
2x Small World
1x RoboRally
1x Citadels

Det var et meget interessant møde med Pirates Cove. Et rigtig fedt spil og det har givet mig endnu mere blod på tanden mht at kaste mig over Merchants & Marauders som bare står og samler støv derhjemme.

Og når nu man ikke nåede at tilmelde sig Djengis Con, så var det godt man nåede Fejø Con. Fed tur, fed oplevelse - fed ø!

:)
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag - Marts 2014

Post by Jens_Hoppe »

I KBK i går var vi fem som kastede os over High Frontier. Vi spillede "legacy" regler, så uden noget fra HF: Colonization.

Målt på VP gik det mig ikke specielt godt, men jeg morede mig nu alligevel glimrende med at sende en soldrevet (!) mission til en af Jupiters måner, hvor jeg med succes fik lavet en fabrik. Det havde potentiale til at blive til noget stort, men arbejdet havde taget for lang tid, og flere af de andre var nået væsentligt længere med deres byggeprojekter længere inde i solsystemet.

Som altid var det et glædeligt gensyn med HF. 10/10.


Jeg havde også mit nyindkøbte One Night Ultimate Werewolf (ONUW) med.Det oprindelige, japanske One Night Werewolf havde jeg haft med for nogle måneder siden, og det var blevet sådan middelmådigt godt modtaget. Men ONUW var en succes! Vi var seks spillere i første spil, men adskillige andre stod klar til at være med i næste runde, og vi spillede adskillige spil med 7-8 deltagere i hver. Selv tog jeg hjem efter et halv dusin spil eller deromkring, men der blev flittigt spillet videre da jeg gik.

ONUW, med de mange nye roller, er en stor forbedring i forhold til ONW, og det får en klar anbefaling herfra. Jeg har sjældent hørt så meget og så høj grinen i KBK som på denne tirsdag. :) 8/10.

Min erfaring er at de "rene" forræderspil i Werewolf-genren på et tidspunkt bliver udspillet i en given spillegruppe, når gruppen opbygger koncensus om optimale strategier, og spillet degenererer til en slags metaspil om i hvor høj grad spillernes handlinger passer ind i koncensus-tankegangen. Et forræderspils levetid afhænger nok i høj grad af, hvor let gennemskueligt strategierne i det er, samt af hvor meget reel information spilmekanismerne tillader spillerne at indsamle.

Mit umiddelbare første indtryk af ONUW er, at det måske ikke vil have nær så lang en levetid som mange af de andre forræderspil; dertil er det simpelthen for simpelt, og med for få knapper at skrue på. Men det er sikkert også OK, og for øjeblikket er det i hvert fald hylemorsomt.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Hvad har du spillet i dag - Marts 2014

Post by digter »

Så tager du vel ONUW med til DC ik?
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag - Marts 2014

Post by Jens_Hoppe »

digter wrote:Så tager du vel ONUW med til DC ik?
Klart!
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag - Marts 2014

Post by Mik »

Spilleaftenen hos Torben Ussing blev atter til et møde med Tzolk'in: Tribes & Prophecies, og endnu engang blev jeg forbløffet over hvor god plads der er på hjulene med 5 spillere. Et af monumenterne gav point for høstede majsmarker, så jeg gik efter høste så meget som muligt. Dermed kunne jeg jo lige så godt gå efter mange mænd, og det gik rigtig godt på trods af at forudsigelsen i andet kvartal kostede ekstra majs. Til gengæld fik jeg så også maks point. Det rakte dog alligevel kun til en midterplacering blandt de fem spillere. 9/10
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag - Marts 2014

Post by Frouvne »

Fik spillet vort første spil Le Fantôme de l'Opéra her til aften. Endnu mangler vi overblikket over hvad de forskellige personer kan og hvad det betyder for spillet, så i første omgang blev det et ret famlende forsøg.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag - Marts 2014

Post by Mik »

Tirsdag spillede vi de to første scenarier af Pathfinder eventyr 4: Fortress of the Stone Giants.
Det første scenarie virkede OK-svært - vi havde i hvert fald ikke klaret det hvis ikke mit Hellige Lys havde sat tiden 3 kort baglæns. Til gengæld virkede det andet scenarie næsten for let, og vi havde intet besvær med at klare det på den halve tid.

Derefter valgte vi at stoppe, for med kun 5 scenarier og med flere måneder indtil næste eventyr er der jo ingen grund til at fare for hårdt frem. 8/10
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag - Marts 2014

Post by Larsine »

I går spillede Laban, Eik og jeg et spil Briefcase, og da Laban aldrig havde prøvet det før, blev det uden udvidelser. Vi spillede med firmaerne i Faster Game setup, og med varianten hvor man trække 5 kort hver tur i stedet for de sædvanlige 4 kort (halvdelen af Fast Growth Mode varianten, hvor man nrmalt også starter med en energi ressource). Jeg gik stærkt efter at få fat i Insurance Company (+1 hand limit, +1 Obstacle, +1 Activation), da det plejer at være vigtigt at få flere kort på hånden, men jeg havde slet ikke været opmærksom Oil Refinery (Thrash et kort fra hånden, +1 Buy), og da der kun var to af disse i spillet fik jeg ikke en, Eik og Laban udnyttede deres Oil Refinery godt, og endte med at trække mange flere buy kort end jeg fik selvom jeg trak flere kort. Selvom jeg ogdå fik andre firmaer der forbedrede min hånd, kunen jeg ikke følge med dem, og det var tydeligt da de begge fik købt en Venture Capital Firm. Da jeg havde mulighed for at slutte spillet, gjorde jeg dette, selvom jeg tabte stort. Eik vandt med Laban umiddelbart efter.

Vi fjernede hver et level 1 firma og et level 2 firma, og trak tilfældige nye. Lige da vi skulle til at starte dukkede Jens op, og vi satte op til et 4 personers spil, stadig med 5 korts varianten. Jens har aldrig været glad for Briefcase, men med 5 kort på hånden, syntes han det var OK. Det hjalp så også at han vandt med 26 point, Eik og jeg endte på 23 point, og da jeg havde flest resourcer fik jeg 2. pladsen. Laban kom sidst.

5 korts varianten gør det meget nemmere at få noget brugbart på hånden, eller i det mindste kunne flytte en blokering (med 2 ens kort) og så stadig gøre noget brugbart. Man oplever dog stadig at man kan sidde med en hånd bestående af alt for mange obstacle og activation kort inden man har fået købt resourcer, men det er jo bare en del af spillet. Jeg er ikke helt sikker på om jeg vil foreslå den fremover, da jeg synes at den fjerne fokus fra visse bygninger.

Bagefeter spillede vi tre spil Ave Caesar, et spil som Laban aldrig havde prøvet før. Vi spillede på 3-4 spiller banen, og skulel naturligvis køre samme vej som den førende spiller. Jeg fik en tredie, anden og første plads, og da man jo altid husker det sidste løb mest var det ret tilfredsstillende. Det var også i det løb jeg fik presset Eik ud så mange gange at han aldrig kom i mål.

Stor tilfredshed med alle spillene i går aftes.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag - Marts 2014

Post by Mik »

Keyflower: the Farmers kom på bordet for første gang i går.
vi fulgte den officielle anbefaling og brugte alle de nye farmerbrikker samlet og fyldte op med tilfældige brikker fra basisspillet. Ellers er det ellers meningen at simpelthen bruger en tilfældig blanding af alle brikker. Det var fint nok til at lære alle de nye brikker at kende, men vi savnede så absolut de gamle produktionsbrikker. Så spørgsmålet er hvordan spillet vil virke når man en tilfældig blanding af forårsbrikker som måske ikke passer til sommerbrikkerne osv.. Kun tiden vil vise om det vil være et problem. Spillet var ganske underholdene, og vi havde en god blanding af spillere som satsede vildt på får, på grise eller slet ingen dyr. Køerne kom først til efteråret, så det var begrænset hvad der blev nået at få af dem. Martin vandt (som sædvanlig) med 60 point, medens jeg fik 58 point pga. to seriøse fejl i sidste runde. Hvis jeg havde holdt mig til min oprindelige plan ville formentlig have haft en pæn potion point mere. det var iøvrigt ganske tæt, for jesper fik 52 point og Eivind 49. Fin udvidelse, men jeg skal nok lige prøve at spille med en tilfældig blanding af brikker før jeg fælder den endelig dom: 8/10
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag - Marts 2014

Post by Goblen »

Fik spillet en del fede spil med min brog og mine to drenge her i dag :-)

Startede med et par Love Letters - det er altså et kamp sjovt spil.
Magic the Gathering. Har ikke spillet det længe, og booster drafter normalt, men et par two-headed giants er altså ikke af vejen.
King of Tokyo fandt også vej på bordet.
Og selve dagens hovednummer blev Drum Roll. Synes stadig det er mega fedt med et super godt tema.
Vi sluttede med lidt mere Love Letter og Magic the Gathering.

Alt i alt en rigtig god spillelørdag.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du spillet i dag - Marts 2014

Post by Jonezy »

Var en tur til Nordsjælland og spille med nogle af gutterne igår.

Vi var fire og planen var at få spillet noget Sentinels of the Multiverse og vi nåede to spil. Første spil var vi oppe imod The Chairman, som skulle være en af de hårdeste villains og som vi ikke havde prøvet endnu. Vi valgte derfor det nemme miljø Megalopolis at kæmpe i. Jeg var Setback og resten af holdet var Legacy, Ra og Tempest. Det blev en nervepirrende duel, da tre af os var knockoutet og kun Ra med 4 HP tilbage stod tilbage, da The Operative fik dødstødet og gav os sejren. Hende skal man nok fokusere på som det første en anden gang man spiller mod den skurk.

Vi tog en tur mere, denne gang mod The Dreamer, som gav os prygl sidst vi spillede. Vi kæmpede i Final Wasteland miljøet. Jeg var Omnitron-X denne gang og de andre var Ra, Expatriette og Chrono-Ranger. Vi fik prygl igen....

Altid en fornøjelse at spille noget SoTM og dejligt at få prøvet to nye helte. Setback var meget random, men faktisk meget effektiv trods sin klodsethed og Omnitron-X viste potentiale, men jeg fik ham aldrig rigtig op og køre, da vi var meget pressede i det spil.

Så tog Lars hjem og vi var tre. Jeg overtalte de to andre til at få Core Worlds på bordet. Jeg fik en skæv start og var konstant bagefter i energi ræset (hvilket man bruger til at betale alt med i spillet). Jeg fik kun erobret en Core World og blev en klar sidstemand. Glæder mig til at få det bordet igen og lære spillet bedre at kende, da jeg ikke havde det store overblik i dette spil og derfor traf alt for mange tilfældige og halvdårlige beslutninger.
Image
Post Reply