Djengis Con V - Planlægning m.m.

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Stony »

Jeg starter en særskilt tråd til alle de praktiske ting. Den er i sagens natur kun interessant for dem skal deltage, og så kan eventuelle nytilkomne, som gerne vil vide hvad Djengis Con er "nøjes" med at kigge gennem tilmeldingstråden som findes her:
viewtopic.php?f=37&t=6298

Her vil jeg forsøge at isolere alle de praktiske ting. Hvad vil folk gerne spille. Hvem der vil påtage sig de enkelte arbejdsopgaver osv...

Når vi kommer til afvikling af Con'en, vil jeg bede alle deltagere om at tilmelde sig en enkelt arbejdsopgave. Det er for at det ikke skal være de samme der trækker læsset m.h.t. at få tingene til at køre, og så kan man slappe af og spille resten af tiden uden dårlig samvittighed. Det vil være rigtig godt om folk forsøger at tænke lidt praktisk når de tilmelder sig en arbejdsopgave. Hvis der f.eks. er tre-fire spillere der skal spille et eller andet spil sammen efter aftensmad, så kunne det være smart om det er netop de spillere der alle skal spille sammen som hopper på den samme arbejdsopgave. På den måde er der ikke tre-fire forskellige spil der bliver forsinket, mens man venter på at en enkelt deltager lige skal være færdig. Jeg ved godt at det ikke er alle der planlægger hvad de skal spille, men det vil være fantastisk om dem der gør, også prøver at tænke det aspekt ind. Det er altså ikke på nogen måde noget krav, men en opfordring. Tilsvarende må regelforklarere meget gerne forsøge at få tingene til at passe. Regelforklarere udfører en værdifuld og værdsat funktion, men det er suboptimalt hvis dem der skal have forklaret regler til et eller andet, må vente en halv time mens regelforklareren bliver færdig med sin valgte arbejdsopgave. Tak! :)

Folk må meget gerne bruge tråden til at angive hvilke spil de gerne vil have på bordet. Eller bare spørge om der er interesse for et givent spil, og om der er nogen der kan/vil forklare regler. Når så der ser ud til at være en aftale, kan man få spillet sat på "programmet", som jeg løbende vil forsøge at holde opdateret her i trådens øverste indlæg.

Når man "tilmelder" et spil til programmet, må man meget gerne angive følgende:
- spiltitel
- max antal deltagere (nogle gange ønsker man et deltagerloft der er lavere end det spillet giver mulighed for)
- forventet spilletid (inklusive tid til regelforklaring)
- forventet spilstart (modul og evt. forventet klokkeslet)
- regelforklarer

Det overordnede skema ser ud som følger:

Fredag kl. 18.00-19.00 : Aftensmad
Fredag kl. 19.00-når folk ikke gider mere : Modul 1
Lørdag kl. 08.00-09.00 : Morgenmad
Lørdag kl. 09.00-12.00 : Modul 2
Lørdag kl. 12.00-13.00 : Frokost
Lørdag kl. 13.00-18.00 : Modul 3
Lørdag kl. 18.00-19.00 : Aftensmad
Lørdag kl. 19.00-når folk ikke gider mere : Modul 4
Søndag kl. 08.00-09.00 : Morgenmad
Søndag kl. 09.00-13.00 : Modul 5
Søndag kl. 13.00-14.00 : Frokost
Søndag kl. 14.00-ca. 14.30 : Oprydning (stole på borde osv. Vi skal ikke gøre rent.)
Søndag kl. ca. 14.30 : Farvel og tak for i år.

Der vil som sagt være en række arbejdsopgaver jeg gerne vil have uddelegeret. Overordnet går de på: Anrette morgenmad. Rydde op efter morgenmad. Anrette frokost. Rydde op efter frokost. Stille op til / anrette aftensmad. Rydde op efter aftensmad.
Jeg vil vente lidt med at skrive folk på de enkelte opgaver. Jvf. min anmodning for oven, vil det være smart om folk ved hvem de skal spille med umiddelbart efter et eller andet måltid, og så kunne det være at de bliver enige om alle sammen at skrive sig på opgaven at rydde op efter det måltid. Så det vil på et tidspunkt blive muligt at skrive sig op på opgaverne, men ikke endnu... Det kommer. Man kan også bare vente til man er på Con'en, men så kan man kun vælge mellem det der er tilbage.

Spilleplanen (som løbende vil blive udbygget):

Modul 1: (fredag)
Imperial : JensH, digter, chr88, [ledig]
Imperial (bord 2) : Jeppe, MartinK, [ledig], [ledig]
Robinson Crusoe efterfulgt af Castaways: Jens Hoppe, Helle, larkin, jonezy
Colosseum (engang når første omgang spil er slut) : Larsine, Black Sea, Maria, Larkin, Chr88
Russian Railroad: Bugge, akwlinka, Solsikke, Robert
Russian Railroad: Goblen, Foppwin, Jakob, Sofie
Das Motorsportspiel : larsine, Frouvne, zutcorp, Black Sea, Kramme B, Bostrup, [ledig], [ledig]
Wiz-War: Klaus Yde, Gunness, Maibritt, Joakim, Asbjørn
Amerigo: Thea Yde, Myde, Jan, Carlei

Modul 2: (lørdag formiddag)
Myrmes : Bugge, Jonezy, Maibritt, Klaus Yde
Age of Industry / South Africa: Robert, Carlei, Jens Hoppe, Black Sea, larkin
Castaways (Jens Hoppe kan forklare regler, hvis ingen af deltagerne kan) : Gunness, Jeppe, Nissi, digter
Caverna : awklinka, Foppwin, Stony, zutcorp
Evt. Caverna bord nr. 2: [ledig], [ledig], [ledig], [ledig]
Kingdom Builder (x2 borde): Sofie, Kramme B, Thea Yde, Goblen, larsine, Myde, Joakim, Asbjørn

Modul 3: (lørdag eftermiddag)
Nations (2 spil): Robert. Bugge, solsikke, Foppwin, jondifool, Nissi
Terra Mystica (2 borde for nybegyndere) : larkin, Goblen, Sofie, larsine, Klaus Yde, Carlei, Thea Yde, Joakim, Asbjørn, Jan
X-Wing Miniatures & Battlelore 2nd edition: chr88, spalkulus, zutcorp, [ledig]. begge spil er 1on1 og vi skifter halvvejs.
Kemet : Aratar, Jeppe, Jonezy, Myde, [ledig]
Agents of SMERSH - Frouvne, Helle, Maibritt, Gunness
Eclipse incl. udvidelse : Bostrup, Black Sea, Jakob, MartinK, [ledig], [ledig]

Modul 4: (lørdag aften)
Merchant of Venus : Jens Hoppe, digter, larkin, Robert
Merchant of Venus : Bostrup, jondifool, Bugge, Foppwin
Die Macher: Stony, Helle, zutcorp, [ledig], [ledig]
Dominant Species : Jonezy, chr88, Carlei, Jakob
RoboRally: myde, kramme b, Thea Yde, [ledig], [ledig], [ledig], [ledig], [ledig]
1812: Martink, Jeppe, Frouvne, Maibritt, Gunnes
Powergrid: Klaus Yde, Jan, [ledig], [ledig], [ledig], [ledig]

Modul 5: (søndag)
Robinson Crusoe: foppwin, digter, Goblen, Myde
Drum Roll: Larsine, Jeppe, jondifool, Black Sea
Nations: zutcorp, Jonezy, spalkulus, Carlei
Concordia: Klaus Yde, Thea Yde, Nissi, Stony, Jan


Opgavelisten:
Madlavning fredag (kræver at man dukker op senest kl. 17.00): Helle, Frouvne, Myde, Robert, Hoppe
Afrydning og opvask efter aftensmad fredag, samt stille frem til aftenskaffe- og te samt kagebord: larsine, Gunness, Maibritt, Black Sea, [ledig]
Morgenmad lørdag, og eventuelt starte opvaskemaskinen med kaffekrus m.m. fra fredag aften: Brian, Sofie, Asbørn, Joakim
Afrydning og opvask efter morgenmad lørdag: [ledig], [ledig], [ledig]
Gøre klar til frokost lørdag: digter, zutcorp, Nissi
Afrydning og opvask efter frokost lørdag, samt stille frem til kaffe og te: Bostrup, Foppwin, Kramme B, [ledig]
Aftensmaden kommer udefra, så der skal nok bare bruges et par ledige hænder til at bære ind. Måske ikke engang det.
Afrydning og opvask efter aftensmad lørdag, samt stille frem til aftenskaffe- og te samt kagebord: Jonezy, chr88, Carlei, Jakob, solsikke
Morgenmad søndag, og eventuelt starte opvaskemaskinen med kaffekrus m.m. fra lørdag aften: Bugge, akwlinka, [ledig]
Afrydning og opvask efter morgenmad søndag: [ledig], [ledig], [ledig]
Gøre klar til frokost søndag: Klaus Yde, Thea Yde, Jan
Afrydning og opvask efter frokost søndag bliver kollektiv. Så skal der bare ryddes op inden vi rømmer hytten.
Last edited by Stony on Thu Apr 10, 2014 10:13 pm, edited 47 times in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Stony »

...og hvad angår aftensmaden lørdag, prøver vi i år at betale os fra det, idet jeg har bestilt en kinesisk buffet. Nu kan kinesisk buffet godt være meget.... ikke-imponerende. Tre forskellige karryretter der alle smager helt ens, bortset fra de forskellige slags kød osv... Men jeg har for nylig prøvekørt den ene af to kinesiske restauranter i Birkerød, og jeg var ganske godt tilfreds. De forskellige karryretter var faktisk forskellige. Eksempelvis den ene mild og rund og den næste ret spicy. Jeg krydser fingre, og håber at det er samme niveau for det de bringer ud. Det er i hvert fald der jeg har afleveret bestillingen.

Aftensmaden fredag tænker jeg nok "bare bliver som det plejer". :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
JensH
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 16
Joined: Thu Feb 17, 2011 5:28 pm

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by JensH »

Hej Steen

Jeg bliver nød til at lægge ud med lidt alvorligt ment "beskedfyld": Stor ros for dit planlægningsgen, såvel som stor glæde over den omfattende energi, du helt generelt lægger i arrangementet. Jeg ser frem til at spise Karryret i tre forskellige varianter. Super løsning :-)

Jeg vil rigtigt gerne have tildelt opgaver fredag aften efter modul 1, så det er overstået.

Jeg medbringer bl.a. følgende to spil, som jeg gerne vil spille en enkelt gang i løbet af weekenden. Jeg forklarer gerne regler. Hvilket modul er underordnet.

http://riograndegames.com/Game/115-Imperial
2-3 timer. 6 spillere (passer til de houseroules, jeg kender). Det er først og fremmest et handelsspil, der benytter sig af nogle spilelementer fra det gamle Diplomacy - men det er ikke Diplomacy, for landene skifter hele tiden ejere, og dermed interesser.
Der er enkelte problemer med spildynamikken i den oprindelige version. Problemer, der bl.a. er ødelægende, hvis man er seks spillere. Jeg kender til nogle houseroules, der kompenserer for dette, men jeg ved ikke, hvor de kommer fra. Mit forslag er, at jeg på Djengis gennemgår reglerne med houseroules, med mindre der er nogle af de, der melder sig på, der råber op (så synes jeg, vi skal tage den på forhånd uden at indblande for mange andre. Hvis du har synspunkter på houseroules, så skriv derfor tilbage her i tråden og send mig samtidigt en email på jh@soroe-akademi.dk, så jeg bliver opmærksom på din kommentar).

http://boardgamegeek.com/boardgame/102680/trajan
4 spillere. 2-3 timer alt efter spillernes hurtighed.

Vi ses, Jens
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Larsine »

Jubii... Jeg glæder mig.

Jeg vil meget gerne rydde op efter aftensmad fredag aften.

Hele min spilsamling star naturligvis til rådighed, så hvis man ser noget interessant, så sig til og jeg skal gerne tage det med og forklare regler.

Jeg kunne godt selv tænke mig at prøve Rampage og Catcombs som begge blev nævnt i behændigheds-tråden.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Goblen »

Du kan sætte Sofie og mig på hvor du mangler Steen.

Jeg tager lidt spil med, og hvis interessen er havde jeg tænkt mig at melde Among the Stars og Drum Roll ind som spil jeg kan tage en session på (bare en af dem). Igen du styrer hvornår, og hvilket :)
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Bugge »

Jeg vil gerne være med til at anrette og rydde op efter morgenmad søndag.

Søren
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Larsine »

Goblen wrote:Du kan sætte Sofie og mig på hvor du mangler Steen.

Jeg tager lidt spil med, og hvis interessen er havde jeg tænkt mig at melde Among the Stars og Drum Roll ind som spil jeg kan tage en session på (bare en af dem). Igen du styrer hvornår, og hvilket :)
Jeg spiller meget gerne med i Drum Roll. Har du alle udvidelser og de nye End Game regler fra Kickstarter kampagnen?
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by akwlinka »

Hvis det har interesse , kan jeg medvringe aftensmad til fredag, hvis det ikke allerede er på plads.
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by digter »

JensH wrote:Jeg vil rigtigt gerne have tildelt opgaver fredag aften efter modul 1, så det er overstået
Larsine wrote:Jeg vil meget gerne rydde op efter aftensmad fredag aften
Bugge wrote:Jeg vil gerne være med til at anrette og rydde op efter morgenmad søndag
Er hele ideen ikke at man tilpasser arbejdsopgaverne efter hvem man skal spille med? jvf.:
Stony wrote:Det vil være rigtig godt om folk forsøger at tænke lidt praktisk når de tilmelder sig en arbejdsopgave. Hvis der f.eks. er tre-fire spillere der skal spille et eller andet spil sammen efter aftensmad, så kunne det være smart om det er netop de spillere der alle skal spille sammen som hopper på den samme arbejdsopgave. På den måde er der ikke tre-fire forskellige spil der bliver forsinket, mens man venter på at en enkelt deltager lige skal være færdig.
Jeg vil vente lidt med at skrive folk på de enkelte opgaver. Jvf. min anmodning for oven, vil det være smart om folk ved hvem de skal spille med umiddelbart efter et eller andet måltid, og så kunne det være at de bliver enige om alle sammen at skrive sig på opgaven at rydde op efter det måltid. Så det vil på et tidspunkt blive muligt at skrive sig op på opgaverne, men ikke endnu...
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Frouvne »

digter wrote:
JensH wrote:Jeg vil rigtigt gerne have tildelt opgaver fredag aften efter modul 1, så det er overstået
Larsine wrote:Jeg vil meget gerne rydde op efter aftensmad fredag aften
Bugge wrote:Jeg vil gerne være med til at anrette og rydde op efter morgenmad søndag
Er hele ideen ikke at man tilpasser arbejdsopgaverne efter hvem man skal spille med? jvf.:
Stony wrote:Det vil være rigtig godt om folk forsøger at tænke lidt praktisk når de tilmelder sig en arbejdsopgave. Hvis der f.eks. er tre-fire spillere der skal spille et eller andet spil sammen efter aftensmad, så kunne det være smart om det er netop de spillere der alle skal spille sammen som hopper på den samme arbejdsopgave. På den måde er der ikke tre-fire forskellige spil der bliver forsinket, mens man venter på at en enkelt deltager lige skal være færdig.

Det tror jeg bestemt, du har ret i. :)

Så vi må jo hellere se at komme i gang med planlægningen! :D

Larsine wrote:[...] Jeg kunne godt selv tænke mig at prøve Rampage og Catcombs som begge blev nævnt i behændigheds-tråden.

Jeg regner med at have Catacombs med. Jeg tænker, det skal spilles enten fredag eller lørdag aften. Den halve time det er berammet til tror jeg ikke passer nogen steder. Men en god times tid er nok ikke helt skævt gættet. Så måske det bare kan blive presset ind, når de faste spil er overstået?!

Jeg medbringer helt sikkert også filleren AbluXXen, men den kan jo også spilles alle de steder, hvor der ikke er andet at lave! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by digter »

Jeg har, ligesom sidste år en lang række spil jeg mægtig gerne vil prøve. Jeg ejer ikke selv spillene, så jeg håber der er nogen der er friske på at tage dem med og måske endda oprette et modul (et par af spillene er nok lige korte/casual nok til deres eget modul) :)

Merchant of venus
Dual of Ages II
(Goblen?)
Robinson Crusoe
Castaways
Firenze
Pax Porfiriana
Legacy: The Testament of Duke de Crecy
1775: Rebellion
Das Motorsportspiel
Crokinole

Turfmaster (Mik?)
Rampage
Catacombs
Mansions of Madness
Agents of Smersh/Tales of Arabian Nights
Wiz-War
Space Cadets Dice Duel
(Til en con er det vel oplagt med 8 spillere)
Pitch-Car (Frouvne eller Helle? :))


Jeg tager selv Battlelore 2nd edition med (Vil gerne introducere spillet, men tænker at et modul ikke er nødvendigt. Måske) og et par fillers.

JensH: Jeg kan måske godt overtales til Imperial (har ikke prøvet det før)
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by digter »

Hvordan ser kagebudgettet ud? Mine hustru har meldt sig frivillig til at bage en vild kage, men den koster selvfølgelig mere end en traditionel drømmekage eller lign. :)
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Larsine »

Jeg ejer Das Motorsportspiel, og tager det gerne med, såfremt jeg får fat i en bil til transporten, ellers er det et af de spil jeg nødigt tager i offentlig transport.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Gunness »

@Digter: Jeg har både Robinson og SMERSH og kan tage et af dem med. Derudover regner jeg med at tage Euphoria med, hvis nogen skulle have lyst til at prøve det. Jeg vender lige tilbage med modul, spilletid etc.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Frouvne »

digter wrote:[...] Turfmaster (Mik?) [...]
Catacombs [...]
Pitch-Car [...]
Mik kommer ikke i år, så det er ikke ham, du skal satse på i denne sammenhæng.

Catacombs regner jeg som sagt med at have med.

PitchCar ... Nope! Det gider jeg simpelthen ikke slæbe den lange ved!
frouvne, administrator

Image
Post Reply