Djengis Con V - Planlægning m.m.

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Helle »

Frouvne wrote:
digter wrote:[...] Turfmaster (Mik?) [...]
Catacombs [...]
Pitch-Car [...]

PitchCar ... Nope! Det gider jeg simpelthen ikke slæbe den lange ved!
Enig. Det er mange kilo ... Der er 4 ret tunge æsker med træ skinner ... Det skal spilles hjemme i hvert fald, når man er billøs.

Robinson, Mansions og imperial derimod lyder som gode muligheder.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Frouvne »

Måske man skulle tænke over nogle spil i den mere underholdende afdeling: Lifeboats, World Conquerors, Cutthroat Caverns...? The Resistance går jeg ud fra allerede er en tradition!
frouvne, administrator

Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by digter »

Larsine wrote:Jeg ejer Das Motorsportspiel, og tager det gerne med, såfremt jeg får fat i en bil til transporten, ellers er det et af de spil jeg nødigt tager i offentlig transport.
Jeg har faktisk et eksemplar som jeg godt kan tage med, men jeg har kun 6 biler og jeg tænker at vi måske godt kunne få brug for flere?
Gunness wrote:@Digter: Jeg har både Robinson og SMERSH og kan tage et af dem med. Derudover regner jeg med at tage Euphoria med, hvis nogen skulle have lyst til at prøve det. Jeg vender lige tilbage med modul, spilletid etc.
Fedt!
Helle wrote:
Enig. Det er mange kilo ... Der er 4 ret tunge æsker med træ skinner ... Det skal spilles hjemme i hvert fald, når man er billøs.

Robinson, Mansions og imperial derimod lyder som gode muligheder.
x2 fedt! Og vi dropper Pitchcar:)
Frouvne wrote:Måske man skulle tænke over nogle spil i den mere underholdende afdeling: Lifeboats, World Conquerors, Cutthroat Caverns...? The Resistance går jeg ud fra allerede er en tradition!
Jeg har altid et eksemplar af The Resistance med mig når jeg er ude og spille :) Men jeg er da helt enig med dig i at der også er brug for de små hurtige spil.
Last edited by digter on Sun Mar 16, 2014 11:13 pm, edited 1 time in total.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Gunness »

Jeg tager Cutthroat Caverns med - god idé!
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Jonezy »

Jeg er helt frisk på at lave et 'ø-modul', hvor vi kan spille Robinson Crusoe og evt. Castaways. Vil ihvertfald rigtig gerne prøve Robinson. Har ikke selv nogle af spillene.

Jeg regner umiddelbart med at medbringe Dominant Species, hvis ikke andre gør det og Summoner Wars med to spilleplader. Tænker at SW kan bruges til hurtige spil ved siden af når der er pauser og sådan, med mindre vi skulle prøve at lave en lille turnering eller noget.

Desuden er jeg klar på at bestikke folk med god rødvin eller noget, hvis de skulle komme forbi Taastrup på vej op til hytten....
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by digter »

ø-modul lyder som en fremragende ide. Jeg tror Hr. Hoppe har Castaways i sin samling?

Core Worlds kunne også være interessant. Har du udvidelsen Jonezy?

Ak, så mange spil og så lidt tid!
Image
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by chr88 »

Jeg vil også meget gerne prøve Imperial! Fint nok med 6, hvis det skal være, men ellers gerne med 4, som BGG siger, det er bedst med - og rent faktisk siger næsten 40 %, at det ikke er godt med 6, sikkert pga. downtime...

Desuden vil jeg gerne prøve BattleLore med dig, digter, men mon ikke vi bare kan gøre det en aften uden at planlægge tidspunktet (altså bare så det ikke ligger oven i et almindeligt modul)? :)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Stony »

akwlinka wrote:Hvis det har interesse , kan jeg medvringe aftensmad til fredag, hvis det ikke allerede er på plads.
Tak for tilbuddet. Jeg tror der er styr på det. Ellers vender jeg grusomt tilbage. :)
digter wrote:Er hele ideen ikke at man tilpasser arbejdsopgaverne efter hvem man skal spille med?
Du kan trække hesten til truget, men ikke tvinge den til at drikke... Jeg forsøger at anmode folk om at planlægge lidt, men folk har forskellige interesser der stikker i alle retninger. Der er folk der slet ikke planlægger hvad der skal spilles, og følgelig skynder de sig at skrive sig på en af de opgaver de selv synes er "mindst hæslig". C'est la vie.
digter wrote:Hvordan ser kagebudgettet ud? Mine hustru har meldt sig frivillig til at bage en vild kage, men den koster selvfølgelig mere end en traditionel drømmekage eller lign. :)
Det er før sket, at nogen har medbragt kage, og det skal man være velkommen til. Men der kommer nu næppe til at mangle noget.
chr88 wrote:Jeg vil også meget gerne prøve Imperial! Fint nok med 6, hvis det skal være, men ellers gerne med 4, som BGG siger, det er bedst med - og rent faktisk siger næsten 40 %, at det ikke er godt med 6, sikkert pga. downtime...
Jeg tror problematikken snarere går på at det så i højere grad vil være seks spillere, der hver især er "gift" med en enkelt nation, og man mister den dynamik der ligger i at nationerne skifter hænder. Og skulle det lykkes nogen at overtage en nation nummer to, er der en spiller der sidder udenfor. Og det er jo ikke sjovt.
Sidst spillet:
Image
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by chr88 »

Stony wrote:
chr88 wrote:Jeg vil også meget gerne prøve Imperial! Fint nok med 6, hvis det skal være, men ellers gerne med 4, som BGG siger, det er bedst med - og rent faktisk siger næsten 40 %, at det ikke er godt med 6, sikkert pga. downtime...
Jeg tror problematikken snarere går på at det så i højere grad vil være seks spillere, der hver især er "gift" med en enkelt nation, og man mister den dynamik der ligger i at nationerne skifter hænder. Og skulle det lykkes nogen at overtage en nation nummer to, er der en spiller der sidder udenfor. Og det er jo ikke sjovt.
Ah jo, det kan selvfølgelig sagtens være derfor! Jeg har ikke prøvet det før, og jeg ville da foretrække at prøve det med 4, men hvis der er stor interesse for det, så er 6 også fint med mig. Hvis interessen er stor, kan vi selvfølgelig køre to borde (jeg har det også og kan tage det med). :)

Jeg kan tage en tjans sammen med nogle af dem, jeg skal spille med (fx før/efter Imperial med JensH, digter og Helle?), men ellers kan jeg også tage en anden. Bare det ikke er om morgenen, for jeg regner med at spille til sent om natten! :D
Jakob
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 135
Joined: Fri Jan 25, 2013 7:51 pm
Location: KBH

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Jakob »

Jeg vil også rigtig gerne prøve battle lore 2nd edition + dominant species!
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by chr88 »

Jeg vil MEGET gerne prøve de spil i top 100, jeg endnu ikke har prøvet! :)

Jeg vil især gerne prøve Brass, Star Wars X-Wing miniatures, Age of Steam, Runewars, Tichu (kan vel spilles imellem andre spil), Die Macher, 1830 og Sentinels of the Multiverse! Så hvis der er nogen, der har disse spil, og som gerne vil introducere dem, så skriv endelig! :)
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by zutcorp »

Puha, der er mange spil jeg gerne vil prøve. Dexterity spillene har jeg ingen af og vil meget gerne prøve.

Ellers har jeg Formula D, "Die Macher",1989: Dawn of Freedom, labyrinth, amerigo, hanabi, Tzolk'in, Rampage, roborally, x.wing på radaren, som spil jeg gerne vil prøve før eller siden
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Stony »

Såfremt jeg ser ud til at have den fornødne plads, regner jeg med at medbringe mit Crokinole
Sidst spillet:
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Goblen »

Jeg kan sagtens medbringe:

* Duel of Ages II.
* Drum Roll - det er standard kickstarter edition. Har ikke yderligere til det.
* RoboRally - så folk kan få spillet.
* Sentinels of the Multiverse med de udvidelser jeg har.

/Brian
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Bugge »

OK, så er vi her allerede. Jeg burde også have plads til et spil el. to i baggage rummet f.eks.,

Asara (2010) - Ravensburger_Rio Grande Games (10+/ 4 / 3-4 / 4 / 60)
Asgard (2012) - What's Your Game? (12+/ 4 / 4 / 4 / 90)
Castle for All Seasons, A (2008) - Eggertspiele (10+/ 4 / 3-4 / 4 / 60)
Discworld: Ankh-Morpork (2011) - Mayfair Games (11+/ 4 / 3-4 / 4 / 60)
Elasund: The First City Of Catan (2005) - Kosmos_Mayfair Games (10+/ 4 / 3-4 / 4 / 90)
Jerusalem (2010) - ElfinWerks_Red Glove (12+/ 4 / 3-4 / 4 / 90)
Key Harvest (2007) - R&D Games_Rio Grande Games (12+/ 4 / 3-4 / 4 / 90)
Luna (2010) - Hall Games_Z-Man Games (12+/ 4 / 3-4 / 4 / 90)
Merkator (2010) - Lookout Games (12+/ 4 / 3-4 / 4 / 120)
Myrmes (2012) - Ystari Games (13+/ 4 / 3-4 / 4 / 90)
Race For The Galaxy (2007) - Abacusspiele_Rio Grande Games (12+/ 4 / 3-4 / 4 / 60)
Shipyard (2009) - Czech Games Edition_Rio Grande Games (12+/ 4 / 3-4 / 4 / 120)
Vasco da Gama (2009) - What's Your Game? (12+/ 4 / 3-4 / 4 / 90)
Canal Mania 2nd Ed. (2007) - Ragnar Brothers (12+/ 4 / 3-5 / 5 / 120)
Cuba (2007) - Eggertspiele (12+/ 4 / 3-5 / 4 / 120)
Glory To Rome I.V Ed. (2007) - Cambridge Games Factory (12+/ 4 / 3-5 / 5 / 60)
Lords of Waterdeep (2012) - Wizards of the Coast (12+/ 4 / 3-5 / 5 / 60)
Mount Everest (2013) - Rebel.pl (10+/ 3-4 / 3-4 / 5 / 60)
Québec (2011) - Le Scorpion Masqué_Ystari (13+/ 4 / 3-5 / 5 / 90)
Rialto (2013) - Pegasus Spiele (10+/ 4 / 3-5 / 5 / 45)
Baltimore & Ohio 2nd Ed. (2009) - Winsome Games_Eagle Games (16+/ 4 / 3-6 / 6 / 180)
Blockade Runner (2010) - Numbskull Games (12+/ 4 / 3-6 / 6 / 180)

Og et par stykker til... Tjek min 'Want to Play' liste på BGG. Hvis der er et du gerne vil prøve, kan jeg slæbe det med,

http://boardgamegeek.com/collection/use ... large&ff=1

Hygge,
Søren
Post Reply