Det er mit indtryk, at de små kortspil ofte er en lidt overset kategori. Så dem syntes jeg, at vi skal fokusere lidt mere på.
Skæbnen for mange af vores kortspil er, at de bliver spillet intenst i en periode og så kan være fuldkommen borte fra spillebordet i en længere periode før de måske igen er så heldige at dukke op igen. Det gode ved kortspillene er, at de med deres relativt korte spilletider øger min tolerance for tilfældigheder radikalt. Oftest kommer spillene på bordet og man bliver grebet af dem; og så er ét spil ikke nok!
Her i huset er et par af de små perler, der i perioder er dukket op igen og igen: Money!, Coloretto, Flix Mix, Lost Cities, Blue Moon og Schotten Totten. Ny på listen er: Geschenkt!
Lignende tråde:
Hvilke kortspil kommer jævnligt frem hos jer?
Opvarmningsspil! Imens vi venter på den sidste dukker op...
Små kortspil der byder på store oplevelser
-
- 100+ indlæg
Blue Moon selvfølgelig
Land Unter - Turn The Tide - Sjovt lille spil hvor man bytter kort mellem runderne, så alle har spillet med de samme hænder når spillet er slut. Der er også fin morskab i de lydeffekter man laver når man "blobber"
Diamant - hvis det kan kaldes et kortspil?
Verräter og Meuterer har også potentiale. Dem har vi dog spillet alt for lidt.
Land Unter - Turn The Tide - Sjovt lille spil hvor man bytter kort mellem runderne, så alle har spillet med de samme hænder når spillet er slut. Der er også fin morskab i de lydeffekter man laver når man "blobber"
Diamant - hvis det kan kaldes et kortspil?
Verräter og Meuterer har også potentiale. Dem har vi dog spillet alt for lidt.