39 spil blev det til i marts måned:
Groo: The Game (inkl.
Expansion Set) x 5
Where Art Thou Romeo? x 5
Memoir '44 x 4
We Didn't Playtest This: Legacies x 4
Ave Caesar x 3
Heckmeck Barbecue x 3
The City x 2
Lords of Waterdeep x 2
Qwirkle x 2
Top Race x 2
San Juan (inkl. udvidelser) x 2
Briefcase (inkl. udvidelser) x 2
Five Crowns x 1
GOSU x 1
Love Letter x 1
Spil med
rødt er nyheder, men der er ikke nogen af dem der blver månedens spil.
Udvidelsen til Groo er meget sjov, og gør at man nu kan møde alle personer fra Groos univers, og hvis man er en fan af Sergio Aragones så er det jo et must, men spillet har en lidt for pludselig afslutning, og mangler lidt muligheden for at opbygge sin by lidt af gangen.
Where Art Thou Romeo? burde være lidt mere spil end det altid ender med at være. jeg har en ide om at det godt kan blive et spil, men så skal man altså ændre lidt på reglerne.
Memoir '44 er altid et godt spil, og jeg ærger mig faktisk over at mine nuværende onsdagsspiller er så stabile som de er, for så før jeg ikek spillet dette spil nok.
We Didn't Playtest This: Legacies skal absolut ikke spilles med seriøse spillere... hvilket jeg faktisk prøvede
Ave Caesar er jo altid godt, og det ender med at ryge i bilens bagagerum til Djengis Con.
Heckmeck Barbecue er brætspilsudgaven af Heckmeck, men jeg er ikke sikker på at det er bedre end den original udgave.
Qwirkle i rejseudgaven er simplethen noget nær det perfekte rejsespil. Jeg skal bare lige huske at lægeg en lille blok og en skriver i tasken.
GOSU kunen jeg godt tænke mig at spilel igen, men jeg er ikke sikker på at det skal være med de samme spillere, for spillet skal altså spilles lidt hurtigere end de gjorde.
Så det ender med at
Qwirkle bliver månedens spil for mig.