"Merchants & Marauders"

Her kan alle med en lille designer i maven diskutere alt omkring brætspilsdesign.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Har set, at nogen har fået ny avatar - betyder det, at der er kommet orden på licens forholdene: Age of Piracy????
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Post by Marcussen »

smukfyre85
Posts: 3
Joined: Wed Dec 17, 2008 2:06 am

Re: "Merchants & Marauders"

Post by smukfyre85 »

Efter at have sovet lidt på mit eget indlæg, vil jeg sandsynligvis ville indrømme, at handelssystemet har sin berettigelse. Det er ikke helt realistisk, men det passer eller andet sted godt ind i spillet struktur, at vi kan score nogle hurtige gevinster.
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Re: "Merchants & Marauders"

Post by Marcussen »

smukfyre85 wrote:Efter at have sovet lidt på mit eget indlæg, vil jeg sandsynligvis ville indrømme, at handelssystemet har sin berettigelse. Det er ikke helt realistisk, men det passer eller andet sted godt ind i spillet struktur, at vi kan score nogle hurtige gevinster.
Hejsa... Jeg tror jeg må have misset dit indlæg omkring handelssystemet? 8)

Men ok. Det er da glædeligt at det lader til at have sin berettigelse. Jeg kan tilføje at det fungere ganske godt og giver en simpel men fin form for udbud og efterspørgelse.

Tak for interessen :)
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: "Merchants & Marauders"

Post by Larsine »

Så er det endeligt blevet offentliggjort at Christians spil bliver udgivet af Z-Man Games: http://bgg.geekdo.com/thread/530800/its ... -man-games

Lars
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: "Merchants & Marauders"

Post by Frouvne »

Larsine wrote:Så er det endeligt blevet offentliggjort at Christians spil bliver udgivet af Z-Man Games: http://bgg.geekdo.com/thread/530800/its ... -man-games

Lars
Wow! De måtte meget ondt igennem for at nå dertil! Nu kan vi andre så begynde at glæde os til at se - og ikke mindst spille - resultatet! Til lykke!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: "Merchants & Marauders"

Post by Kanzler »

FEDT!! Tillykke!
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: "Merchants & Marauders"

Post by Mik »

Frouvne wrote:Wow! De måtte meget ondt igennem for at nå dertil!
Så slemt synes jeg nu heller ikke at det har været. De var uheldige med deres første forlægger, og den slags hænder.
Spillet fandt jo relativt hurtigt en ny udgiver, og at Z-Man i forvejen havde et temmelig stort udgivelseprogram (for sådan et lille forlag) har gjort at spillet har måttet vente. Dette er faktisk temmelig normalt. Den eneste forskel i denne sag er at spillet blev offentligjort inden det var klar til udgivelse.

Jeg har set mange spil som aldrig er blevet til noget, eller som har ligget i mølpose hos udgiverne i op til 10 år før de blev udgivet. Og selv Reiner Knizia har haft spil annonceret som senere er blevet lagt i mølpose eller stærkt forsinkede.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: "Merchants & Marauders"

Post by Frouvne »

Mik wrote:
Frouvne wrote:Wow! De måtte meget ondt igennem for at nå dertil!
Så slemt synes jeg nu heller ikke at det har været. De var uheldige med deres første forlægger, og den slags hænder.
Spillet fandt jo relativt hurtigt en ny udgiver, og at Z-Man i forvejen havde et temmelig stort udgivelseprogram (for sådan et lille forlag) har gjort at spillet har måttet vente. Dette er faktisk temmelig normalt. Den eneste forskel i denne sag er at spillet blev offentligjort inden det var klar til udgivelse.

Jeg har set mange spil som aldrig er blevet til noget, eller som har ligget i mølpose hos udgiverne i op til 10 år før de blev udgivet. Og selv Reiner Knizia har haft spil annonceret som senere er blevet lagt i mølpose eller stærkt forsinkede.
Det er meget muligt, at det er almindelig praksis i disse udgiver-kredse at være langsommelige... Jeg tænker nu alligevel, at det må føles som en meget lang ventetid, når man en gang har troet, at nu kunne produktionen gå i gang hvert øjeblik og man så starter forfra og må vente endnu et par år inden det ser ud til endeligt at lykkes.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: "Merchants & Marauders"

Post by Mik »

Frouvne wrote: Jeg tænker nu alligevel, at det må føles som en meget lang ventetid, når man en gang har troet, at nu kunne produktionen gå i gang hvert øjeblik og man så starter forfra og må vente endnu et par år inden det ser ud til endeligt at lykkes.
Naturligvis. Men Christian har dog kunnet følge med i spillets udvikling hos Z-Man hele tiden, selvom han ikke har haft lov til at tale om det til offentligheden. Og hvis tager et kig på hvilke spil Z-Man har udgivet i samme tidsrum, kan man ikke just sige at de har syltet piratspillet!
Image
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Re: "Merchants & Marauders"

Post by Marcussen »

Tak for lykønskningerne. :)

Det har bestemt hold hårdt, og Frouvnes beskrivelse "at gå meget ondt igennem" er ikke helt ved siden af. Jeg kan godt forstå at Mik har et indtryk af noget 'normalt' har fundet sted, og jeg vil ikke afvise det er tilfældet, men den virkelige historie, bag scenerne, er meget længere og værre, end hvad der er sluppet ud til offentligheden. Det har været én lang række af uskønne udgiverdispositioner, kontraktbrud, og "backstabberi" - mere end hvad et spil Merchants & Marauders kan byde på :D - og flere udgivere end de to annonceret har været ind over. Så det ser lettere ud end det har været.

Så samlet set har det ikke været så rart, men jeg hæfter mig ved to ting. Spillet er endt i sikker havn hos Z-man, og det har åbnet om for en sandsynlig udgivelse af mit Clash of Cultures. Så i denne fase af det hele er jeg glad og lettet og ser lyst på fremtiden.
8)
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: "Merchants & Marauders"

Post by qute »

Marcussen wrote:Det har været én lang række af uskønne udgiverdispositioner, kontraktbrud, og "backstabberi" - mere end hvad et spil Merchants & Marauders kan byde på :D
Kunne være næste spil skulle handle om at få udgivet et spil :lol:
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: "Merchants & Marauders"

Post by Robert »

qute wrote:Kunne være næste spil skulle handle om at få udgivet et spil :lol:
Merchants & Marauders
Clash of Cultures

Jeg aner en trend ...

Games for Geeks

:shock:
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: "Merchants & Marauders"

Post by Mik »

Marcussen wrote:Det har været én lang række af uskønne udgiverdispositioner, kontraktbrud, og "backstabberi" - mere end hvad et spil Merchants & Marauders kan byde på :D
qute wrote:Kunne være næste spil skulle handle om at få udgivet et spil :lol:
Robert wrote:Merchants & Marauders
Clash of Cultures
Jeg aner en trend ...
Publishers and Pariahs :?:
Image
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Re: "Merchants & Marauders"

Post by Marcussen »

Ikke dårligt :D
Post Reply