Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Stony »

Så har jeg modtaget kontrakt, og kan derfor ekstraordinært tidligt starte en tråd for næste års Djengis Con, så folk har mulighed for at tilmelde.

Djengis Con er et weekend-arrangement med mulighed for overnatning. Det er sjette gang vi afholder det, og denne gang kommer det til at foregå d. 10-12 April 2015, og for første år prøver vi at rykke til en ny lokation, som tillader lidt flere deltagere. Valget er faldet på Lerbjergcentret som ligger lidt syd for Hvalsø. Der bliver åbnet for dørene om fredagen senest kl. 17.00, og vi skal være ude af døren senest kl. 16.00 om søndagen.

Pris bliver uændret ift. 2014, hvor vi lå på 400 kroner pr. næse. Den pris kommer til at dække leje af hytten, rengøring samt seks måltider fra fredag aften til den afsluttende frokost søndag. Af disse vil jeg bede om en indbetaling på 50 kroner ved tilmelding, og en tilmelding er først gældende når den betaling er fundet sted. De 50 kroner er non-refundable. Når den fulde betaling skal falde, vil det naturligvis være minus de 50 kroner man allerede har indbetalt. Men melder man afbud, går de 50 kroner til Con'ens kagebord. Jeg beklager at det er nødvendigt, men det har vist sig et effektivt værktøj til at sikre noget stabilitet omkring tilmeldingerne til connen. Man kan indbetale via Mobilepay på telefon 26 71 39 71 , eller anmode om kontonummer.

Jeg kan i skrivende stund ikke love at pris vil inkludere buffet lørdag aften, som tilfældet var i 2014. Jeg tænker at såfremt vi ikke bliver nok til at fylde hytten tilnærmelsesvis op, vil denne hytte blive dyrere pr. deltager, og så bliver det nok nødvendigt at bruge den økonomiske "buffer" til hytteleje istedet for buffet. Bliver vi næsten eller helt fyldt op med deltagere, vil jeg undersøge muligheden for at få maden til lørdag aften udefra, så vi kan fokusere på det vi er kommet for: At spille brætspil.

Spilstop forventes at ligge om søndagen omkring 13.00-13.30, hvorefter der vil være fælles frokost og efterfølgende fælles oprydning. En rengøring betaler vi os fra, så den store tur med svaber og gulvspand vil ikke være nødvendig.

Deltagerloftet i de nye omgivelser er på 66 personer. Jeg tvivler på at vi rammer loftet allerede i første forsøg, men skulle det ske, vil jeg første år vælge "kun" at medtage så mange som hjemmesiden angiver kapaciteten til. Så ingen ekstrapladser, selv om der måtte være nogen der vælger at sove hjemme.

Jeg tænker heller ikke at der bliver mulighed for lørdagsdeltagelse. Det er efter min mening en dum mellemløsning, som jeg helst er fri for.

Der er ingen alderskrav for deltagelse på connen. Men der er et krav om at alle der er på connen, er der for at spille brætspil. Så de yngre brætspillere må meget gerne være med, så længe de er der for at deltage.

Der vil som sædvanlig blive udarbejdet en opgaveliste, som alle bedes skrive sig på. Den vil blive slået op i en særskilt tråd, når vi skal igang med de konkrete forberedelser. Dem der ikke selv beder om at komme på en specifik opgave, vil på Con'ens start få udstukket en opgave af mig. Sådan en fordeling af opgaverne, gør at der er en enkelt tjans i løbet af weekenden, hvor man er på. Den er som regel forholdsvis hurtigt overstået, og så kan man resten af connen læne sig tilbage og nyde sine spil, vel vidende at de øvrige opgaver er der nogen der tager sig af.

Lidt om den nye hytte. Det er som allerede nævnt Lerbjergcentret, og den er ift. Høveltehytten - lige bortset fra beliggenhed - en opgradering på stort set alle punkter.

- Der er et pejserum med god plads til at spille
- Der er et lidt mindre grupperum, hvor jeg tænker at vi kan isolere de mest støjende brætspil
- Der er en velvoksen spisesal, som jeg tror og håber vi alle sammen kan spise samlet i
- Skulle man trænge til lidt fred og ro til et brætspil, kan man nok snyde sig ind et lederværelse, hvor der lader til at stå et enkelt bord
- Køkkenet er også væsentlig bedre proportioneret:
- Sovepladserne er ligeledes blevet opgradet. Ikke mere kæmpe sovesal, hvor de fleste deltagere ligger side om side. Der er 7 sovesale med 8 sovepladser i hver, og dertil nogle mindre værelser med hhv. 4 og 2 sovepladser.

En oversigt over hytten:
Image

... og der er flere billeder på deres hjemmeside.

Tilmelding sker naturligvis i den rækkefølge folk tilmelder sig her i tråden, men man er først sikker på sin plads, når jeg har modtaget de 50 kroner pr. person. Hvis der går mere end en uge, før jeg har modtaget pengene, bliver man overhalet indenom af dem der har tilmeldt sig senere, hvor jeg allerede har fået pengene. Jeg regner ikke med at det bliver aktuelt, men det kan godt betyde at man har tilmeldt sig, men efterfølgende bliver skubbet ned på ventelisten, såfremt vi ender med at have sådan en.

Jeg håber at vi bliver rigtig, rigtig mange der ses om cirka et år. :)

EDIT:
Link til tråd, hvor der planlægges hvad der skal spilles og hvornår:
http://germangames.dk/forum/viewtopic.php?f=37&t=7609
Link til tråd, hvor man kan arrangere at komme til at sove på samme værelse med hvem-du-nu-end-gerne-vil-dele-værelse-med.
http://germangames.dk/forum/viewtopic.php?f=37&t=7611

Deltagerlisten:
1. Stony
2. Helle
3. Frouvne
4. Jonezy
5. Goblen
6. Joakim
7. Sofie
8. Asbjørn
9. chr88
10. Bugge
11. Black Sea
12. Kramme B
13. digter
14. Taibi
15. Vivi
16. Robert
17. larsine
18. Jakob
19. Larna
20. MartinK
21. Nissi
22. zutcorp
23. Myde
24. Affenberg
25. Uhre
26. Carlei
27. Akwlinka
28. Sir William
29. Logos32
30. Klaus
31. Thea
32. Foppwin
33. JensH
34. Birka
35. Solsikke
36. Jeppe
37. rasmusslot
38. Danny
39. Hansn
40. Valby2500
41. Laban
42. Christina
43. Johan
44. Kalle
45. Morgan
46. Thomas Svan
47. Maibritt
48. Pejk
49. Kanzler
50. Michael_W
51. zfire
52. Søren
53.
54.
55.
56.
57.
58.
59.
60.
61.
62.
63.
64.
65.
66.

Afbud:
Mik
Jens Hoppe
Aratar
Spalkulus
jondifool

Opgave-delegering:
Fredag Aftensmad Madlavning (Kræver at man er tilstede fra kl.16.00) Frouvne, Helle, Uhre, Carlei, Jonezy
Fredag Aftensmad oprydning: Kramme B, Nissi, Black Sea, larsine, Larna, [ledig]
Lørdag Morgenmad: Myde, akwlinka, Maibritt, [ledig]
Lørdag Morgenmad oprydning:Bugge, digter, Jeppe, zutcorp, Pejk, [ledig]
Lørdag Frokost: Robert, MartinK, [ledig], [ledig]
Lørdag Frokost oprydning: Valby2500, chr88, Logos32, Sir William, [ledig], [ledig]
Lørdag Aftensmad: Søren, Stony (Et par ekstra hænder til at hjælpe kokken som kommer.)
Lørdag Aftensmad oprydning: Klaus Y, Thea Y, Taibi, Vivi, solsikke, [ledig]
Søndag Morgenmad: [ledig], [ledig], [ledig], [ledig]
Søndag Morgenmad oprydning: Hele Goblen klanen, [ledig]
Søndag Frokost: [ledig], [ledig], [ledig], [ledig]
Søndag Frokost oprydning: Fælles tjans for alle tilbageværende deltagere, så vi får lukket og slukket i en ruf.
Last edited by Stony on Wed Apr 08, 2015 7:22 am, edited 79 times in total.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Helle »

Jamen, så vil jeg gerne tilmelde mig ... Og jeg tager min mand med!
Dejligt, at det hele gik op i en højere enhed.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Jonezy »

Aner ikke om jeg kan til den tid, men en 50'er til Djengis kagebord kan jeg nok leve med, hvis det går helt galt.

Jeg vil gerne meldes til! :)
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Goblen »

Vi er på...

* Goblen.
* Joakim.
* Sofie.
* Asbjørn

Edit: Der er betalt via Mobile Pay.
Last edited by Goblen on Fri Apr 25, 2014 2:05 pm, edited 1 time in total.
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by chr88 »

Jeg glæder mig!!! :)
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Bugge »

Hak mig af :D

Søren
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Stony »

Så nåede vi ti deltagere på den første time... :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Jens_Hoppe »

Også mig!
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Black Sea »

Signing up:

Black Sea + Kramme B
VC nr. 5243
Don't think of it as a flame---it's more like an argument that does 3d6 fire damage
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by netsapiens »

Som altid en weekend hvor jeg har mine børn.
Hvordan det kan lade sig gøre at hver eneste brætspilsevent i hele Europa ligger i en weekend jeg har børn, det fatter jeg ikke. Der er trods alt 50% sandsynlighed for at ramme ved siden af.
Om 6-8 år er børnene nok så store så det ikke længere betyder noget for dem om jeg er hjemme, og SÅ kan jeg måske deltage :)

Rigtig god fornøjelse til alle deltagerne til næste års hygge
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by digter »

Jeg er på
Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Taibi »

Jeg vil gerne tilmelde mig selv og min dejlige kone.

Nicolai
Vivi
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Robert »

Mig også :mrgreen:
Denne gang tror jeg ikke jeg skal satse på at sove hjemme.
Jeg går ud fra at bankkontoen er den sædvanlige.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Larsine »

Jeg er med.
Jakob
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 135
Joined: Fri Jan 25, 2013 7:51 pm
Location: KBH

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Jakob »

Jeg vil gerne med.
Post Reply