Jeg havde en fornøjelig eftermiddag/aften på Frederiksberg hos Christian (chr88) og hans kone Åse. Vi blev joinet af Jesper (Affenberg) og Kim (Logos32) til en stribe forskellige spil.
Christian og jeg startede ud med en
Summoner Wars dyst, hvor jeg var Shadow Elves og Christian var Mercenaries. Jeg startede vildt skidt med episk ringe terninger, men fik dog efterhånden overtaget og fik presset Christians summoner maksimalt. Faktisk havde min Hydrake chancen for at afgøre spillet tidligt, men to missere på 3 terninger, hvor jeg skulle bruge alle tre gjorde at Christian desværre lige fik luft nok til at lave alle mulige ninja-agtige komboer og pludselig blev min stakkels Selundar hakket til plukfisk af en flok hidsige Stone Golems.... Jeg spiller sgu for lidt SW. Det spil holder!
Jesper dukkede op og vi fik overtalt Åse til at være med til en omgang
Hansa Teutonica. Det havde jeg ikke prøvet før, men jeg kan godt se, hvorfor både Christian og Stony er rigtig glade for det. Det er noget abstrakt egentligt, men ikke på den Knizia-kedelige måde...

Man lægger kuber, blokerer hinanden, får nye abilities og må konstant overveje hvilke måde man skal lave sine point på. Jesper vandt en flot sejr foran næsen på mig, da jeg ikke lige fik timet spillets afslutning ordentligt og dermed ikke fik en særlig stor bonus for mit netværk. Det gider jeg godt at spille igen.
Imens Åse gik i køkkenet tog vi en 3-mands
Kakerlakenpoker Royal, som er et lille spil, hvor man skal lure om folk fortæller sandheden eller bluffer, og hvis man så bliver opdaget eller man lurer forkert, får man kortet lagt foran sig. Kortene er så forskellige dyr, og når man så har fire af det samme dyr foran sig, har man tabt spillet og alle andre vundet. Da Jesper og jeg hurtigt fandt ud af, at Christian konstant fortalte sandheden fik han mange kort foran sig og den fjerde 'stinkwasse' afgjorde sagen i dagens absolut vigtigste spil...
I løbet af aftensmaden dukkede Kim op og vi gik straks efter maden igang med en omgang
Kemet, som Åse sprang over. Jeg fik egentlig komboen, som jeg gerne ville have, nemlig de to blå power tiles, som gav mig slangen og muligheden for at have 7 units i en troop. Det fik jeg dog ikke helt nok ud af og Christian tog sejren ved hjælp af den enorme bunke power tiles, som det havde lykkedes ham at få skrabet sammen i tæt kapløb med Kim. Kemet er klart et af mine favorit area control spil og det hurtige gameplay er virkelig tiltalende. Dog bliver det hele noget mekanisk i de sidste runder, når man kæmper om de sidste altafgørende VPs, men det kan tilgives, når de der alt for fede plastic sagndyr er med i spillet.
Efter en tur til Egypten tog vi til Kina og det brutale Dragens År. Vi hev nemlig
In the Year of the Dragon frem og det var lige så brutalt, som det plejer at være med mange dødsfald blandt personalet i de forskellige provinser. Jeg spillede meget traditionelt og fik en tidlig 2 points privilege samtidigt med at jeg lagde mig forrest på person tracken, som gav mig førsteret i næsten hver runde. Det udnyttede jeg groft og vandt rimelig sikkert. Kim og Jesper jagtede mig ellers intenst, men Jesper måtte bruge for mange penge på at få de actions, som han havde brug for; og jeg havde tidligt i spillet fået sat Kim i problemer ved at tage de ris, som han havde brug for. Suverænt spil, selvom Christian nok synes, at det er lidt 'random'...
Min og Jespers aften sluttede med en hurtig omgang af det altid herlige
No Thanks, som jeg vist endda vandt, da jeg var meget heldig med at få de kort, som passede til de andre. Da jeg var på vej ud af døren gjorde Christian, Åse og Kim klar til en omgang Factory Fun, men det må jeg have til gode til en anden gang.
Dejlig aften med mange rigtig gode spil!