Hvad har du spillet i dag? - Juni 2014

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juni 2014

Post by Mik »

Galaxy Defenders kom på bordet for første gang i mit lille hjem. Da Martin jo allerede kendte spillet, brugte jeg tiden før hans ankomst kl 19 til at sætte spillet op og forklare reglerne til Jesper og Eivind. Vi blev enige om at spille Mission 1 - Close Encounters, og jeg blev overrasket over hvor underholdene det var selv om to af os allerede havde spillet det før. Det gjorde ikke noget at vi allerede kendte Event-kort, Close Encounter-kort og Alien-typerne vi ville møde, fordi der er tilstrækkelig variation i rækkefølgen kortene bliver trukket.

Aliens flytter sig efter et forudsigeligt mønster, hvilket gør det let at reagere mod dem, så stor tak til HQ for at give os god briefing omkring deres bevægelsemønstre 8) . Og det at jeg har malet baserne, gjorde det let at finde den rette figur at flytte. Alligevel tog dette 1-times scenarie tre gange så lang tid - på trods af at vi havde nået alle vores mål to ture før tid. Det var dog rimeligt underholdene hele tiden, og alle mand nåede helskindede igennem uden de store men.

Nu har jeg hentet app'en som gør os i stand til let at registrere vores figurer, således at man let kan genoptage næste mission med præcis de figurer, udstyr og småbrikker til næste gang. Og heldigvis kan man let gemme forskellige spil. 9/10
Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

I tirsdags var det retroaften ved mit bord i KBK, idet vi var tre som fik Magic Realm på bordet. Det er årtier siden jeg sidst har spillet det, så der skulle det meste af en uges studeren til, før jeg følte mig klar til blot at spille en simpel karakter. Spillets ejer havde "snydt" og lavet setup aftenen før, så hvis man ser bort fra den times tid som regelforklaringen til trediemanden tog, var vi klar til at spille med det samme! :)

Magic Realm er et super-fascinerende spil, og det var dejligt at få det prøvet igen. Min white knight tågede lidt rundt uden at have styr på så meget, men fik dog nakket et par store monstre. Vores begynder spillede woods girl, og sidste spiller var sorcerer, som med et velvalgt udvalg af start-spells dominerede totalt. Vi nåede ikke heeelt at blive færdige, men sjovt var det alligevel.

Både i dagene op til, og her de sidste par dage har jeg læst og studeret materiale om Magic Realm, og spillet det en del gange via computerimplementeringen RealmSpeak, så det har sandelig fyldt en del i spilsektionen af min bevidsthed her på det sidste. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Lørdag var jeg til 40 år fødselsdag, som startede om eftermiddagen, men kaffe, te, kage og softice, men der blev også fundet et par spil frem. Jeg spillede lidt Vildkatten med nogle af børnene, men det er svært når de nærmest kender pladerne udenad, og så slutter spillet nærmest aldrig da der er omkring 300 billedere der skal findes. Da jeg bestemte mig for at slutte, havde jeg ca. halvt så mange som de tre andre jeg spillede med.

Senere blev det til et spil Ticket to Ride: Europa. Jeg var nok den spiller der havde mest erfaring i spillet, og to af spillerne havde kun spillet USA udgaven. Men jeg fik 4 billetter som overhovedet ikke passede sammen, og jeg smed de to værste ud, hvilket dog viste sig at være der hvor 3 andre spillere også skulle bygge togstrækninger. Så jeg havde mange undskyldninger for at holde mig på sidstepladsen, og forbliver der hele spillet :-(

Søndag eftermiddag satte Lisa og jeg os ned med en kop te, og et spil San Juan (inkl. udvidelser). Jeg skal i hvert fald ikke klage over dette spil. Jeg startede med at bygge en Guldsmed, og selvom den ikke gav gevinst de første to gange den blev brugt, nåede den at tjene sig ind, og mere til. Den blev efterfulgt af et Bibliotek og en Sølvsmelter. I mellemtiden havde Lisa dog fået bygge et par produktionsbygninger og en Havn, så medens hun producerede og solgte, måtte jeg grave efter guld. Jeg så masser af 6'er bygninger, og nåede at bygge en Laugsbygning (Guild Hall), et Rådhus (City Hall) og en Residens. Lisa havde dog bygger Katedralen, men dens 9 point var ikek nok til at hjælpe hende. Jeg endte på 44 point, medens Lisa måtte nøjes med 35 point.
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Mandag var Torben Ussing ikke hjemme, men det forhindrede heldigvis ikke os andre i at komme og spille.

Vi hev Nauticusfrem, som Torben Polack endnu ikke havde prøvet - og det er decideret en ulempe, da der overhovedet ikke er noget held med i spillet. Det er lidt kaos fordi man ikke på forhånd kender den præcise pris på de 8 handlinger, men da udsvinget er lille og ens for alle er det nok Kramer/Kieslings mest fokuserede strategispil.

Martin vandt naturligvis med Eivind på andenpladsen. 8/10

Bagefter nåede vi lige en omgang San Juan + udvidelse, hvor Martin viste sin overlegenhed, og måtte finde mig i sidstepladsen. Et spil som burde komme på bordet noget mere - men du er det jo heldigvis snart RUBICON, hvor både Larsine, Ulf og Jan også altid er med på et spil eller to! 9/10
Image
Post Reply