Whoa.

Ja, CoB er væsentlig kortere end Caverna. Tager omkring en time at spille for to personer. Setup kan stadig være lidt fiddly (dog ikke som Caverna!!).40crew wrote:Har bestilt The Castles of Burgundy. Det er et spil jeg har haft kig på i noget tid, da det skulle være perfekt til 2 personer, og noget kortere end Caverna, som vi ellers rigtig godt kan lide, men som inkl setup og takedown nærmest tager hele aftenen.
???: Du har alle brikkerne sorteret i plastikposer efter bagsidefarve.BlueSwan wrote:Setup [på Castles of Burgundy] kan stadig være lidt fiddly (dog ikke som Caverna!!).
Lyder da som et perfekt børnespil, så sig endelig til hvis du en dag skulle blive træt af det.Mik wrote: Coconuts fra Korea Board Games er tydeligvis et spil som jeg har overset på Kickstarter.
Jeg prøvede det i USA, og nu har så endelig fået mit eget eksemplar, som skal med på Rubicon.
Den lille abe kaster kokosnødden over hovedet, og bliver nødden liggende i et bæger, tager man bægeret som trofæ.
Første spiller som har 6 bægre stående foran sig i pyramideform, vinder spillet!
Simpelt - men uhyre underholdende så længe det varer
Nu skal jeg ikke kunne sige hvorfor Englænderne mente at aberne skulle skyde fra bord til bord. De skal blot kaste bolden over hovedet og ned i en bægrene som imellem de 4 spillere. Hver spiller har et lile display foran sig, med plads til 3 bægre. Forest er der en rød linie, og aben skal befinde sig bag denne linie. Imellem spillerne er der 9 bægre (3x3). Man skal kokosnødden ned i et bæger, og det er naturligvis bedst hvis man få fat i et bæger en anden spiller allerede har erobret.Stony wrote:Jeg så også spillet demo'et på UK Games Expo, og jeg håber så at det var en "mandagsmodel" de benyttede, for kvaliteten af katapult-aberne virkede ret skuffende. En del af dem havde udfordringer med at skyde distancen over bordet og ned i bægrene på den anden side. Det kan selvfølgelig også være at de bare havde fået en hård medfart, efter at mange familier og deres børn havde lagt turen forbi bordet.
Jeg har rettet mit udsagn for at tydeliggøre. Nogle af aberne så ud til at være udfordret ift. at skyde helt over til bægrene hos modspilleren på den anden side af bordet. Jeg tænker bare at et spil der sigter mod spil med børn, må også godt kunne tåle at blive brugt af børn. Det efterlod et indtryk af at man ikke skal regne med holdbarheden på den lange bane. Og så har jeg overhovedet ikke taget stilling til spillets underholdningsfaktor, for jeg prøvede det ikke selv.Mik wrote:Nu skal jeg ikke kunne sige hvorfor Englænderne mente at aberne skulle skyde fra bord til bord.Stony wrote:Jeg så også spillet demo'et på UK Games Expo, og jeg håber så at det var en "mandagsmodel" de benyttede, for kvaliteten af katapult-aberne virkede ret skuffende. En del af dem havde udfordringer med at skyde distancen på tværs af bordet og ned i bægrene på den anden side. Det kan selvfølgelig også være at de bare havde fået en hård medfart, efter at mange familier og deres børn havde lagt turen forbi bordet.