Det købte jeg via deres hjemmeside efter Kickstarteren var slut. Glæder mig til at se hvornår det kommer. Det skulle være ret sjovt og simpelt.Larsine wrote:Er egentligt i sommerhus, men var lige en tur hjemme, og i postkassen lå Province som er et mikro 2-spiller workerplacement spil som jeg havde støtte på kickstarter.
Hvad har du købt / fået / modtaget idag?
Re: Hvad har du købt idag?
Jeg fik føjet Splendor til samlingen idag, fik et godt tilbud fra krasch jeg ikke kunne sige nej til 

- Sir William
- 1000+ indlæg
En uge på Enø og et besøg i Køge herunder ToysRuS gav 2 nye spil til samlingen, nemlig "Paris Connection" til 100 kr. og "Regatta" til 70 kr.
Særligt sidstnævnte så flot ud med sine små træbåde med små lærredssejl.
Særligt sidstnævnte så flot ud med sine små træbåde med små lærredssejl.
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Da jeg kom hjem fra ferie, lå der en kuvert med Province og ventede.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
-
- 250+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Har også lige modtaget Province, men har ikke haft tid til at få det på bordet endnu.Jens_Hoppe wrote:Da jeg kom hjem fra ferie, lå der en kuvert med Province og ventede.
- Mikkel
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 27 times
Var på loppemarked i Vig og fandt Blackbeard til 30,-. Det eneste der mangler er regelbogen - men den findes heldigvis på BGG.
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
A Touch of Evil - Dark Gothic fra Flying Frog er et deck-building spil baseret på brætspillet.
Kan ikke påstå at jeg har de helt store forventninger til et spil baseret på Ascension-metoden (hvor du trækker kort som dukker op i en række. Men nu er det købt, og så skal da også prøves!
Kan ikke påstå at jeg har de helt store forventninger til et spil baseret på Ascension-metoden (hvor du trækker kort som dukker op i en række. Men nu er det købt, og så skal da også prøves!
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Af en eller anden grund er der pludselig dumpet et eksemplar af Ragnar Brothers Promised Land ind ad døren.
Troede egentlig at det var STEAM DONKEY, selvom det er for tidligt, for jeg mener ikke at jeg villet købe dette.

Troede egentlig at det var STEAM DONKEY, selvom det er for tidligt, for jeg mener ikke at jeg villet købe dette.

- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
I forbindelse med Rubi-Con fik jeg købt Coco Loco, som er den skandinaviske udgave af Coconuts.
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Så ankom Princes of the Dragon Throne omsider. Et spil jeg var med til at kickstarte for en halv evighed siden.
Ankomsten blev lettere skæmmet af PestDanmark's told-behandlings team, der mente at varen skulle deklareres udfra den MSRP på 175 USD der stod skrevet på siden med småt nedenunder de 120 USD man skulle betale på det trin. Oven i købet inklusive transport, så det burde være ekstra enkelt.
( * MSRP = Manufacturers Suggested Retail Price = Vejledende udsalgspris.)
Jeg har forsøgt at skrive til dem, men de er - som sædvanlig - totalt og aldeles argumentresistente. Så jeg har idag afhentet og betalt moms af 175 USD.
Ankomsten blev lettere skæmmet af PestDanmark's told-behandlings team, der mente at varen skulle deklareres udfra den MSRP på 175 USD der stod skrevet på siden med småt nedenunder de 120 USD man skulle betale på det trin. Oven i købet inklusive transport, så det burde være ekstra enkelt.
Jeg har forsøgt at skrive til dem, men de er - som sædvanlig - totalt og aldeles argumentresistente. Så jeg har idag afhentet og betalt moms af 175 USD.
Sidst spillet:

- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
...jeg skrev for øvrigt i min sidste email, og påpegede at der også var trin til 300 USD, som var for prototype-eksemplaret af spillet, hvor der stod angivet en MSRP til "Priceless", og jeg spurgte hvad jeg så skulle have betalt i moms for det. Men så vidt jeg husker har de heller ikke nogen humor, så det får jeg nok ikke noget svar på.
Sidst spillet:

I dag blev der hentet en pakke fra Boardgamer..
Tales of the Arabien Night, android:netrunner samt mystery at the abbey..
Og samtidig også modtaget en stak sleeves, passende røde og blå farve til netrunner.
Tales of the Arabien Night, android:netrunner samt mystery at the abbey..
Og samtidig også modtaget en stak sleeves, passende røde og blå farve til netrunner.
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 715 times
- Been thanked: 839 times
Jeg morede mig fint - men jeg arbejder så heller ikke for PDStony wrote:...jeg skrev for øvrigt i min sidste email, og påpegede at der også var trin til 300 USD, som var for prototype-eksemplaret af spillet, hvor der stod angivet en MSRP til "Priceless", og jeg spurgte hvad jeg så skulle have betalt i moms for det. Men så vidt jeg husker har de heller ikke nogen humor, så det får jeg nok ikke noget svar på.

Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
- Taibi
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Ark Nova
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 105 times
Tak fordi du deler dette - det har stor betydning for ens indkøb.Stony wrote:Så ankom Princes of the Dragon Throne omsider. Et spil jeg var med til at kickstarte for en halv evighed siden.
Jeg synes det er lidt flabet, for reelt er varens værdi vel det man har betalt for den.
Vil del så også sige, at køber man en vare på udsalg risikerer man at skulle betale moms af MSRP i stedet for...
- Stony
- 5000+ indlæg
Jeg tror og håber det er en undtagelse. Det der irriterer mig, er når man efterfølgende henvender sig for at påpege fejlen, får man standardsvar der tydeligvis tager udgangspunkt i, at man ikke aner hvad man snakker om. Man får en standardsmøre og et link til regler om toldg og moms af import. Retter man henvendelse igen med en uddybning der gerne skulle afspejle at beg godt nender reglerne, får man blot specificeret hvilket beløb der er taget udgangspunkt i. Når jeg så retter henvendelse IGEN, med en angivelse præcis hvor de er gået galt i byen, får jeg en "Det kan godt være svært med de kickstarter sager, men hvis jeg fortsat mener det er forkert kan jeg oprette en ny importsag". På det tidspunkt har pakken bare allerede ligget på posthuset i over en uge, og jeg ser i ånden, at den automatisk ryger retur når de to uger er gået. Så jeg går ned og betaler for meget i moms.
Sidst spillet: