Den officielle Kickstarter-tråd

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Mik »

BACON! wrote:Jeg vil da lige hoppe ind og sige at told på brætspil er på 0% (i følge toldpriser.dk). Så i princippet er det vel ligegyldigt hvor mange I er. Om Post Danmark er enig skal jeg så ikke kunne sige.
Tolden er 0%, men momsen er stadig 25% af hele pakken, inklusive fragt og dertil gebyr for at toldbehandle pakken (da amerikanerne jo ikke gider).

Fordelen ved at være flere om forsendelsen er dels at spare fragtomkostninger og dels at være flere om at dele gebyret (som er fast).
Flere individuelle forsendelser kan være heldige at slippe ukontrollerede igennem, men til gengæld skal hver pakke som tages betale sit eget gebyr.

PostDanmark (eller hvem der nu modtager pakken i DK) følger blot gældende lov. De opkræver kun moms, men skal naturligvis betales for at udføre papirarbejdet (=gebyr). Fuldstændig ligesom alle os andre.
Image
BACON!
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 375
Joined: Sun May 30, 2010 5:33 pm
Location: Odense
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by BACON! »

Jep, men nu gik den originale kommentar på toldgrænsen og ikke på Post Danmark gebyrer eller moms, så det var det jeg kommenterede på.
I virkeligheden hedder jeg Janeck.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Mik »

Fint nok. Jeg kommenterede på din nedladende bemærkning omkring Post Danmark.
Image
BACON!
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 375
Joined: Sun May 30, 2010 5:33 pm
Location: Odense
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by BACON! »

Jeg skrev som jeg gjorde fordi jeg ikke ved hvad post danmark mener om det. I følge deres eget eksempel på deres hjemmeside tager de også told af portoen, som jeg ikke helt ved hvordan fungerer da det ikke giver ret meget mening ud fra mit synspunkt.
Jeg brokkede mig ikke og jeg tudede ikke, så du behøver ikke være post danmarks hvide ridder.
I virkeligheden hedder jeg Janeck.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Mik »

BACON! wrote:Jeg skrev som jeg gjorde fordi jeg ikke ved hvad post danmark mener om det. I følge deres eget eksempel på deres hjemmeside tager de også told af portoen, som jeg ikke helt ved hvordan fungerer da det ikke giver ret meget mening ud fra mit synspunkt.
Jeg brokkede mig ikke og jeg tudede ikke, så du behøver ikke være post danmarks hvide ridder.
De kan da umuligt tage told af portoen, når du netop har skrevet at tolden er 0%!
Selv 100% af nul vil jo være... nul.
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9204
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Stony »

Jeg er ret sikker på at moms beregnes af varens pris incl. porto, idet portoen regnes for en del af varens samlede værdi. Uden at have noget at have det i, vil jeg gætte på at det samme gør sig gældende for told, såfremt det er en vare der er told på.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Tallens
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 82
Joined: Tue Apr 09, 2013 7:46 pm
Favoritspil: (Boardgames): Terra Mystica, Elder Sign, Battlestar Galactica, Pueto Rico, Pandemic, Gloom, Twilight Imperium 3.
(RPG): Call of Cthulhu, Ars Magica, World of Darkness (old).
(TCG): Vampire the Eternal Struggle, Magic the Gathering (+Online)
Location: Aarhus

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Tallens »

Tror listen skal opdateres, de sidste 2 "aktive"-spil var fra april af... :)


//Ta
Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 239 times
Been thanked: 104 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Taibi »

Scott Almes er åbenbart yderst produktiv for tiden, nu med efterfølgeren til Tiny Epic Kingdoms.

Tiny Epic Defenders - 19.07.2014 - Co-op deck-builder i en fantasy verden - 1-4 spillere - 30 min - BGG

Der findes som ved TEC både en standard og en Deluxe udgave. Spillet er EU-venligt og sendes fra EU. Der findes ligeledes pakker i forskellige størreser - igen som ved TEC.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
DraX
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 184
Joined: Fri Feb 22, 2013 10:46 pm
Favoritspil: Seasons
Dominant Species
Descent
Mage Knight
Bang!
Location: Thorsager

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by DraX »

Synes da gerne lige jeg vil have Tiny Epic Kingdoms først :D
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Robert »

Yardmaster Express ser meget lovende ud.
Har allerede lagt en pledge ind.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by 40crew »

Jeg har backet det første yardmaster, men er lidt på hælene her. Det koster mere i porto end selve spillet koster. Jeg er godt klar over at det stadig er en meget fin pris, men jeg er ikke sikker på at jeg så behøver begge to.
Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 239 times
Been thanked: 104 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Taibi »

Jeg har støttet denne som jeg synes ser spændende ud - den er nu også blevet EU-venlig, så endnu en grund til at støtte op om det - hvis spillet falder i ens interesse.

Fidelitas - 01.09.2014 - kortspil i middelalderen med karakterer der giver handling - 2-4 spillere - 20-30 min - BGG

Ok, det er for sent til at jeg kan forklare hvad det går ud på, men sjovt ser det ud.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
RasJer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 204
Joined: Tue Mar 27, 2012 9:05 am
Location: Slangerup
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by RasJer »

Taibi wrote:Jeg har støttet denne som jeg synes ser spændende ud - den er nu også blevet EU-venlig, så endnu en grund til at støtte op om det - hvis spillet falder i ens interesse.

Fidelitas - 01.09.2014 - kortspil i middelalderen med karakterer der giver handling - 2-4 spillere - 20-30 min - BGG

Ok, det er for sent til at jeg kan forklare hvad det går ud på, men sjovt ser det ud.
Det havde jeg også kigget på, men da det ikke var EU-friendly, droppede jeg det.
Nu bliver jeg nød til at kigge noget mere på det :-) Tak for "heads up".

Så fik jeg back'et mit første spil på Kickstarter :-) Så er det bare at vente på det bliver næste år.
Last edited by RasJer on Wed Aug 27, 2014 8:44 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

For tiden er det eneste spil på Kickstarter, der har min interesse er [redacted], der kort fortalt baserer sig på en mekanisme som vi kender den fra spil som The Resistance, hvor man ikke ved, hvem man er på hold med. I [redacted] er mekanismen dog bygget ind i noget, der minder om et rigtigt spil. Temaet er hentet fra agent-genren, hvor man bevæger sig rundt på en ambassade og skal have fat i nogle oplysninger, som man afslutningsvis skal slippe afsted med. Der er desværre lukket for tilgangen af nye backere til projektet, så hvis man er interesseret skal man være hurtig til at slå til, når tidligere backere springer fra.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Larsine »

For dem der har svært ved at tælle deres point og penge i Dominion er der denne kickstarter: https://www.kickstarter.com/projects/33 ... ounter-app

Mit bedste bud er at den når at samle $0
Post Reply