Consim - After Essen 1. og 2. November

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Consim - After Essen 1. og 2. November

Post by akwlinka »

En ganske kort Intro

Consim afholder i år et After Essen arrangement i Valby Kulturhus, som strækker sig over 2 dage
1 og 2. November og det foregår på 5 sal.

Begge dage er fra 11-18.

Prisen for deltagelse er 30 kr. uanset om man kommer 1 eller 2 dage.

Der bliver lagt fokus på nye spil fra Essen messen..


Skriv gerne her hvis du ved du kommer og til dem der har nyheder fra Essen, som de gerne vil introducere til, skriv også gerne her, så kan andre deltager eventuelt byde ind på pladserne ved disse spil.


Mere info følger.
Last edited by akwlinka on Tue Oct 28, 2014 6:49 am, edited 1 time in total.
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Consim - After Essen 1. og 2. November

Post by Stony »

Jeg deltager som minimum søndag. Hvis jeg dukker op lørdag, bliver jeg sandsynligvis forsinket.

Jeg kan medbringe og introducere Xia, såfremt det kan godtages. Hvad jeg ellers når at blive klar til at introducere af Essen-udgivelser, må tiden vise. Der kommer nok en titel eller to, som jeg får spillet inden arrangementet.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Consim - After Essen 1. og 2. November

Post by Goblen »

Jeg kommer meget gerne, og vil gøre hvad jeg kan for at komme begge dage. Vil forsøge at medbringe:

* Joakim og Asbjørn - mine to sønner.
* Sofie - min bonusdatter.
* Danny - min bror.

/Brian
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Consim - After Essen 1. og 2. November

Post by Mik »

Jeg regner da med at komme begge dage - og regner naturligvis også med at have en serie nye spil med...
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Consim - After Essen 1. og 2. November

Post by Jens_Hoppe »

Man skulle være et skarn hvis man ikke dukkede op mindst én af dagene og spillede Terra Mystica med udvidelsen (eller hvad man nu ellers får hevet hjem fra Essen af preciousss)... ;-)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Consim - After Essen 1. og 2. November

Post by Stony »

Ja, jeg regner også med at erhverve mig udvidelserne til Terra Mystica såvel som Concordia. Det satser jeg på at kunne medbringe og introducere.

Af øvrige ikke-Essen titler, der som sagt ikke er Essen udgivelser, men alligevel tilstrækkeligt nye til måske at kunne have interesse, som jeg kan medbringe såfremt der er interesse er Five Tribes og Thunder Alley.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Consim - After Essen 1. og 2. November

Post by Mik »

Five Tribes er en Essen nyhed - men derudover så jeg at Annemette har den, så hun tager den muligvis selv med.
Image
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Consim - After Essen 1. og 2. November

Post by chr88 »

Jeg kommer også om søndagen - glæder mig helt vildt meget til forhåbentlig at prøve TM-udvidelsen og andre fede Essen-udvidelser! :)
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Consim - After Essen 1. og 2. November

Post by akwlinka »

Stony wrote:Jeg deltager som minimum søndag. Hvis jeg dukker op lørdag, bliver jeg sandsynligvis forsinket.

Jeg kan medbringe og introducere Xia, såfremt det kan godtages. Hvad jeg ellers når at blive klar til at introducere af Essen-udgivelser, må tiden vise. Der kommer nok en titel eller to, som jeg får spillet inden arrangementet.
Alt kan godtages og er velkomment
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Consim - After Essen 1. og 2. November

Post by Stony »

En opdateret liste af hvad jeg regner med at medbringe (hvis det ellers når at komme frem med posten) og samtidig sigter efter at få læst op på, så jeg kan introducere:

Xia: Legends of a Drift System
Five Tribes
Thunder Alley
Imperial Settlers
Terra Mystica med udvidelse
Hansa Teutonica med udvidelse
Aquasphere
Waggle Dance
Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

...jeg tør dog ikke love at jeg når dem alle. Hvis der er andre der melder sig på banen med nogle af titlerne, vil de nok stå først for til at blive sprunget over. :)
Last edited by Stony on Tue Oct 21, 2014 9:58 am, edited 1 time in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Consim - After Essen 1. og 2. November

Post by digter »

Stony wrote:En opdateret liste af hvad jeg regner med at medbringe (hvis det ellers når at komme frem med posten) og samtidig sigter efter at få læst op på, så jeg kan introducere:

Xia: Legends of a Drift System
Five Tribes
Thunder Alley
Imperial Settlers
Terra Mystica med udvidelse
Hansa Teutonica med udvidelse
Aquasphere
Waggle Dance
Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

...jeg tør dog ikke lov at jeg når dem alle. Hvis der er andre der melder sig på banen med nogle af titlerne, vil de nok stå først for til at blive sprunget over. :)
Like! Jeg vil hvert fald gerne prøve XIA og Thunder Alley
Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Consim - After Essen 1. og 2. November

Post by akwlinka »

Stony wrote:En opdateret liste af hvad jeg regner med at medbringe (hvis det ellers når at komme frem med posten) og samtidig sigter efter at få læst op på, så jeg kan introducere:

Xia: Legends of a Drift System
Five Tribes
Thunder Alley
Imperial Settlers
Terra Mystica med udvidelse
Hansa Teutonica med udvidelse
Aquasphere
Waggle Dance
Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

...jeg tør dog ikke love at jeg når dem alle. Hvis der er andre der melder sig på banen med nogle af titlerne, vil de nok stå først for til at blive sprunget over. :)
Jeg bringer Five Tribes.
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Consim - After Essen 1. og 2. November

Post by Goblen »

Jeg kan, hvis nogen ønsker det, medbringe:

* Alchemist.
* Strife.
* Waggle Dance.
* Colt Express.

Det er ikke sikkert at jeg når at læse regler til det, men hvis I selv er friske på det, så låner I bare løs :-)

Skriv lige hvis nogen har interesse i nogle af titlerne.

/Brian
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Consim - After Essen 1. og 2. November

Post by Mik »

Goblen wrote:Jeg kan, hvis nogen ønsker det, medbringe:

* Alchemist.
* Strife.
* Waggle Dance.
* Colt Express.

Det er ikke sikkert at jeg når at læse regler til det, men hvis I selv er friske på det, så låner I bare løs :-)

Skriv lige hvis nogen har interesse i nogle af titlerne.

/Brian
Jeg har læst regler til (og spillet) Colt Express, så jeg kan da i hvert fald forklare regler, hvis du tager det med (gider nemlig ikke selv eje det). Husk dog at samle togvognene inden - det tager en hel del tid.
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Consim - After Essen 1. og 2. November

Post by Goblen »

Mik wrote:
Goblen wrote:Jeg kan, hvis nogen ønsker det, medbringe:

* Alchemist.
* Strife.
* Waggle Dance.
* Colt Express.

Det er ikke sikkert at jeg når at læse regler til det, men hvis I selv er friske på det, så låner I bare løs :-)

Skriv lige hvis nogen har interesse i nogle af titlerne.

/Brian
Jeg har læst regler til (og spillet) Colt Express, så jeg kan da i hvert fald forklare regler, hvis du tager det med (gider nemlig ikke selv eje det). Husk dog at samle togvognene inden - det tager en hel del tid.
Det må du gerne Mik, for så er jeg på at spille det :-) Tager Colt Express med så. EDIT: Nu er togvognene samlet. Det ser relativt simpelt ud (korte regler), så det når jeg at forberede.

Hvis der er ønske til nogle af de andre titler tager jeg også bare dem med.

/Brian
Post Reply