Consim - After Essen 1. og 2. November

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Consim - After Essen 1. og 2. November

Post by chr88 »

Jeg vil meget gerne prøve Stonys Aquasphere og Thunder Alley samt Goblens Colt Express og Waggle Dance. :)
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Consim - After Essen 1. og 2. November

Post by Goblen »

chr88 wrote:Jeg vil meget gerne prøve Stonys Aquasphere og Thunder Alley samt Goblens Colt Express og Waggle Dance. :)
Jeg tager Waggle Dance og Colt Express med så :-)

Vil selv gerne spille Alchemists. Har det hvis der kommer nogen der lige kan sætte os i gang?

/Brian
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Consim - After Essen 1. og 2. November

Post by Jonezy »

Hvad tid er vi ude i? Har noget fødselsdag lørdag aften, men kunne godt nå et spil om formiddagen, hvis der er åbent allerede der. Søndag er noget mere mudret for mig lige nu...
Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Consim - After Essen 1. og 2. November

Post by akwlinka »

Jonezy wrote:Hvad tid er vi ude i? Har noget fødselsdag lørdag aften, men kunne godt nå et spil om formiddagen, hvis der er åbent allerede der. Søndag er noget mere mudret for mig lige nu...
Begge dage er fra 11-18.
Image
User avatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 196
Joined: Fri Jan 25, 2013 12:09 pm
Location: Birkerød
Has thanked: 64 times
Been thanked: 3 times

Re: Consim - After Essen 1. og 2. November

Post by AndersC »

Jeg kommer gerne lørdag. :)

Jeg kunne godt tænke mig at prøve Colt Express og Alchemists.

Derudover har jeg følgende Essen-spil, som jeg kan tage med og forklare regler til - hvis der er nogen, der er interesseret:

King of New York
Evolution
Imperial Settlers
Versailles
Sidst spillet:
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Consim - After Essen 1. og 2. November

Post by Robert »

Jeg kan komme søndag, fra kl 11 (ikke lørdag, desværre).

Følgende står højest på min (kendte) liste:
- Alchemists
- Aquasphere
- Nations dice game
men jeg har ikke nogen af dem, og så er der jo alle de spændende spil jeg ikke har fået ind på nethinden endnu.

Er det muligt at aftale et af de tre ovenstående fra søndag ca kl 11?
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Consim - After Essen 1. og 2. November

Post by Goblen »

Robert wrote:Jeg kan komme søndag, fra kl 11 (ikke lørdag, desværre).

Følgende står højest på min (kendte) liste:
- Alchemists
- Aquasphere
- Nations dice game
men jeg har ikke nogen af dem, og så er der jo alle de spændende spil jeg ikke har fået ind på nethinden endnu.

Er det muligt at aftale et af de tre ovenstående fra søndag ca kl 11?
Jeg tager Alchemists med Robert. Hvis nogen vil sætte et spil op med Robert står min kopi af spillet til rådighed. Selv spiller jeg med ungerne senere på dagen regner jeg med, men det er dit kl. 11.00 Robert (hvis der er en gruppe) :-) Og hvis ikke der er en gruppe, kan jeg med garanti få ungerne til at spille et spil med dig. Vi har dog ikke prøvet det. Jeg har set Rahdos videoer, og spillet ser nemt ud at lære.

Derudover skal jeg hente en del spil:

* Stony: Ares Project, Merchant of Venus, Dungeon Roll.
* Logos: Memoir '44.
* Jonezy: Ghost Stories.

Er der begge dage regner jeg med, men hvilke dage regner I med at være der med spil jeg skal hente?

/Brian
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Consim - After Essen 1. og 2. November

Post by Jonezy »

Goblen wrote:Jeg tager Alchemists med Robert. Hvis nogen vil sætte et spil op med Robert står min kopi af spillet til rådighed. Selv spiller jeg med ungerne senere på dagen regner jeg med, men det er dit kl. 11.00 Robert (hvis der er en gruppe) :-) Og hvis ikke der er en gruppe, kan jeg med garanti få ungerne til at spille et spil med dig. Vi har dog ikke prøvet det. Jeg har set Rahdos videoer, og spillet ser nemt ud at lære.

Derudover skal jeg hente en del spil:

* Stony: Ares Project, Merchant of Venus, Dungeon Roll.
* Logos: Memoir '44.
* Jonezy: Ghost Stories.

Er der begge dage regner jeg med, men hvilke dage regner I med at være der med spil jeg skal hente?

/Brian
Jeg kommer nok forbi lørdag formiddag og napper et enkelt spil et eller andet, som der er stemning for. Jeg kan godt tage Ghost Stories med til dig.
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Consim - After Essen 1. og 2. November

Post by Robert »

Goblen wrote:Jeg tager Alchemists med Robert. Hvis nogen vil sætte et spil op med Robert står min kopi af spillet til rådighed. Selv spiller jeg med ungerne senere på dagen regner jeg med, men det er dit kl. 11.00 Robert (hvis der er en gruppe) :-) Og hvis ikke der er en gruppe, kan jeg med garanti få ungerne til at spille et spil med dig. Vi har dog ikke prøvet det. Jeg har set Rahdos videoer, og spillet ser nemt ud at lære.
/Brian
Alchemists er helt klart min favorit. Er der nogle der bider på på forhånd?
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Consim - After Essen 1. og 2. November

Post by Stony »

AndersC wrote:Jeg kommer gerne lørdag. :)

Jeg kunne godt tænke mig at prøve Colt Express og Alchemists.

Derudover har jeg følgende Essen-spil, som jeg kan tage med og forklare regler til - hvis der er nogen, der er interesseret:

King of New York
Evolution
Imperial Settlers
Versailles
Imperial Settlers vil være godt. Dels fordi mit eksemplar endnu ikke er ankommet, og så fordi jeg gerne vil prøve det. :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Consim - After Essen 1. og 2. November

Post by Jens_Hoppe »

Min plan er at dukke op søndag, medbringende Terra Mystica: Fire & Ice.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Consim - After Essen 1. og 2. November

Post by Mik »

Robert wrote:Jeg kan komme søndag, fra kl 11 (ikke lørdag, desværre).

Følgende står højest på min (kendte) liste:
- Alchemists
- Aquasphere
- Nations dice game
men jeg har ikke nogen af dem, og så er der jo alle de spændende spil jeg ikke har fået ind på nethinden endnu.

Er det muligt at aftale et af de tre ovenstående fra søndag ca kl 11?
Jeg spillede Alchemists i april, og må blankt erkende at det ikke er noget for mig.
De andre to har jeg derimod købt, men kan også sige at terningspillet var en stor skuffelse. Det er dog let at spille, men vent dig ikke den store oplevelse. Roll Through The Ages er langt bedre, og selv Bohnanza terningspillet byder på flere beslutninger. Spiller dog gerne både Aquasphere og Nations DG.

Skal jeg bringe Ave Caesar med på søndag?
Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Consim - After Essen 1. og 2. November

Post by akwlinka »

Jeg bringer bl.a.

ZhanGuo
Carcassonne goldrush
Spexxx
Hospital rush
Robarama
Machi koro.

Der er ikke alle spil jeg har læst reglerne til endnu
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Consim - After Essen 1. og 2. November

Post by Frouvne »

Jeg håber på og regner med at komme i hvert tilfælde den ene af dagene. Jeg vil meget gerne prøve Imperial Settlers. Jeg regner helt sikkert med at medbringe et par spil. Red7 er nok det mest sikre bud. Får jeg læst op på Lagoon: Land of Druids kunne det også meget vel tænkes at komme med. Er der nogen andre, der læser op på [redacted] kan jeg nok også lokkes til at tage det med og deltage i et spil.
frouvne, administrator

Image
User avatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 196
Joined: Fri Jan 25, 2013 12:09 pm
Location: Birkerød
Has thanked: 64 times
Been thanked: 3 times

Re: Consim - After Essen 1. og 2. November

Post by AndersC »

Stony wrote: Imperial Settlers vil være godt. Dels fordi mit eksemplar endnu ikke er ankommet, og så fordi jeg gerne vil prøve det. :)
Ok. Så tager jeg ihvertfald Imperial Settlers med lørdag. Jeg spillede det én gang i Essen med tre spillere, og jeg vil nok ikke anbefale at man er flere, når det er første gang man prøver det.

Anders
Sidst spillet:
Image
Post Reply